Toon posts:

MP3 machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij een paar dingen af. Ik wil in mn woonkamer een puter neerzetten, die alleen gebruikt gaat worden om mp3's af te spelen, en af en toe als tekstverwerker. Ik heb een 486dx4-100 met 32 mb en een 500 mb hd. Dat is genoeg om windows op te zetten (of misschien linux).

Om de mp3s op te zetten heb ik een 4.3GB schijf die ik in een wisselframe stop, zodat ik vanaf mn "gewone" puter en vanaf vrienden kan kopieren. Nu heb ik wel eens gehoord dat oudere computers problemen hebben met partities van meer dan 2GB. Ligt dit aan windows, of heb ik er met deze configuratie geen last van? Of moet ik linux draaien om de schijf als 1 partitie te houden, want dat is wel de bedoeling.

Doet winamp het trouwens wel op een 486dx4-100 met 32 mb? Zo niet, heeft iemand een tip voor een ander proggie?

Verwijderd

alleen met fat16 heb je 2gb problemen.

je kan dosamp proberen.

Verwijderd

ALs je windows 98 op die machine installeerd, heb je een FAT32 systeem, wat die grote schijf wel aan kan.
Je moet dan niet mp3tjes afspelen terwijl je wat anders doet, anders blijven deze hangen.

Je kan er natuurlijk ook een hardware decoder voor bouwen, die heeft hier geen last van. De CT heeft hier ooit eens een beschrijving voor gehad, mischien heeft iemand die nog?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:50
Als je Windows 98 gebruikt:
geen probleem

Als je Windows 95 gebruikt:
Misschien wel, maar ik denk zelf van niet, want alleen de bootpartitie moet FAT16 zijn volgens mij en hij leest dus wel FAT32 als je hem eraan 'hookt'. Maarja, ik zeg dit dus niet met zekerheid!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nou win98 lijkt me geen mogelijkheid met een 486.

Dus... 2x fat16 en winamp...

maar mij lijkt beter: dosamp
Linux is natuurlijk helemaal mooi

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

Waar haal ik DOSAMP vandaan?!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mp3's op een 486-100?

dat gaat niet echt goed

Verwijderd

Wat een gedoe allemaal...

Ik heb een NT4-server staan (486DX-50 Megaherts/ alles SCSI) en dat draait perfect!
Zelfs als ik MP3Žtjes afspeel EN ik kopieer iets groots van/naar server dan blijft de song vlekkeloos (zonder hikken) spelen!
Probeer dat eens.....

Suc6

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

En waarmee doe je dat Mr C.

Verwijderd

Gebruik hier een P133 met 80MB en een trage SCSI drive ('tis een oude Compaq PC) als MP3 speler. Win98SE geeft geen enkel probleem. Is heel goed mee te werken, ook voor office apps enzo. CPU belasting tijdens het afspelen van MP3tjes is rond de 30%. Moet volgens mij heel goed te doen zijn op een 486 DX4-100

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb een NT4-server staan (486DX-50 Megaherts/ alles SCSI) en dat draait perfect![/quote]Is dat echt zo?? Op mijn 486-DX66 onder win95 ging het echt voor geen ene meter..

Of heb je soms een hele goeie geluidskaart? Ik heb een 16bits ding van 25 piek..

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
heb een oude HP vectra VL p133 staan, maar van een 8x cd-romspeler aflezen kan ie niet zonder te hakkelen en over te slaan (moet binnenkort maar een lang netwerksnoer kopen :)

Verder klinkt het geluid ontzettend blikkerig, ligt aan de pc/no-namegeluidskaart want die mp3's doen het prima op m'n mx300+fps1000. Verder is ie aangesloten op een technics versterker en goede boxen dus dat kan het probleem niet zijn.

486 is misschien wel wat weinig voor mp3z & win9x. Moet je ff zoeken naar DOS of linux spelertje :)

I’m not like the OTTERS

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

zaadstra

Überprutser

Windows 95 OSR2 kan ook FAT32, is je grote schijven probleem mee opgelost. Is ook een stuk kleiner en sneller dan nieuwere windozen.
Pagina: 1