Toon posts:

Problemen met een Livebox op een netwerkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb sins kort een nieuwe PC aangeschaft en wou de internet verbinding gaan aanleggen en instellen.
Ik heb mn Livebox(orange) aangesloten met een kabel die van de Livebox loopt en die ik dan achterin mn netwerkkaart steek. Vervolgens wou ik de software gaan instaleren die was meegeleverd met de Livebox. Tijdens het instaleren proberen de PC en Livebox contact met elkaar te maken maar telkens mislukt dat :? . Alle kabels en aansluitingen van de Livebox meerdere malen gecontroleerd en de Livebox ook vaak gereset maar geen succes.

Ik heb verder niet zoveel verstand van het juist instellen van de internet gebeuren dus wie kan mij helpen?

Denk dat het probleem toch mogelijk aan de instellingen ligt van de PC zelf want de zelfde Livebox doet het wel op mn oude PC :S

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

groetjes jessy

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:19

DataGhost

iPL dev

Heb je zelf al iets geprobeerd? Netwerkkaartdrivers bijvoorbeeld
Welke foutmelding krijg je? etc... etc...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

[Ik ga er vanuit dat je Orange Family hebt, anders onderstaande negeren]

Gebruik je de USB of de netwerk kabel van de livebox? Bij de netwerkkabel hoef je niets te doen verder.
Je hebt windows neem ik aan, bij USB gebruik moet je de driver installeren vanaf de cd, het pad is geloof ik <cd drive>\Windows\USB\
De wanadoo/orange software zelf heb je niet nodig, en veroorzaakt naar mijn ervaring juist vaak problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door StratoFarmer op 06-01-2007 15:24 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Heel vreemd. Maar als je die cd al een keer hebt gedraaid op een andere pc hoef je dit niet meer te doen. Staat je netwerkkaart wel op "automatisch ip adres verkrijgen"? Anders via internet explorer de wizzard "nieuwe verbinding maken" draaien misschien dat dat helpt.

Mocht het nog niet werken kan het ook nog zijn dat de livebox niet als dhcp server draait. Geef je computer dan een ipadres in de 192.168.1.0 subnet bv 192.168.1.3 met subnetmask 255.255.255.0 en gateway adres 192.168.1.1 dit adres ook bij primary dns invoeren. Secondary dns gewoon leeg laten.

Verwijderd

Topicstarter
De Livebox is niet met een USB maar met een normale netwerkkabel verbonden. Zal dat "nieuwe verbinding maken" eens proberen en het andere als het niet lukt ook.

Als het is gelukt zal ik het melden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik mis toch wel enige inzet en informatie hier.
Zie de tips die gegeven worden en kijk daar eens naar. Verder zou je eens kunnen kijken of je een firewall op je PC hebt draaien. Indien dat zo is, zet die eens tijdelijk uit.
Kijk ook eens in de handleiding die bij je livebox zit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het beide gister avond nog even gecheckt en gedaan maar kon geen verbinding leggen tussen Lievebox en de PC

Heb nu wel de IP adressen en DNS server enzo ingevoert....

Moet nu eten en ga daarna weg. Morgen alsk weer terug ben uit school zalk even kijken voor andere software van de Livebox kijken of het daar aan kan liggen.

Handleiding geeft verder ook geen nuttige info.. alleen maar van hoe je het moet aanleggen en dat je daarna de software moet installeren en dat je dan kan surfen :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Het probleem is inmiddels verholpen. een kennis van me is een ICTer. De netwerkkaart stond ingesteld op een verkeerde snelheid ofzo van de ADSL :S

Tis nu goed en het draait perfect!

Toch bedankt voor de hulp en tips!

MVG Jessy
Pagina: 1