Hoi allemaal,
Ik heb een probleempje, waar ik niet uit kom.
Ik heb hier een Windows 2003 R2 terminal server staan met active directory.
Hier heb ik 3 printers op staan.
Als ik achter de server ga zitten, kan ik zonder probleem als administrator een default printer instellen. Dit is een HP laserjet 1200n printer.
Deze printer word echter niet als standaard ingesteld bij de gebruikers die inloggen via terminal services, terwijl deze dat wel is voor het systeem als ik achter de server ga zitten.
De rechten staan naar mijn idee goed. De gebruiker heeft volledig beheer over deze printer.
De overige printers zijn voor deze gebruiker onzichtbaar.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Default printer instellen als gebruiker met tijdelijke beheerderrechten. Dit werkt, maar na afnemen van beheerderrechten is de printer niet meer de standaard printer.
Zonder beheerderrechten kan ik geen default printer instellen.
Printer herinstalleren met laatste drivers.
Alle rechten nalopen. Groep en gebruiker hebben volledig beheer.
Bij active dir. De betreffende gebruiker een vinkje geven/verwijderen bij: “Hoofdprinter van cliënt als standaardprinter instellen” onder “omgeving”
Rechten van gpedit.msc nalopen.
Via register default printer forceren.
Gebruiker volledig beheer geven over de betreffende registersleutel (tijdelijk natuurlijk).
Printerspooler herstarten.
Server herstarten.
Ik zie de volgende melding in het systeemlogboek:
Kan niet registreren voor meldingen met betrekking tot het wijzigen van de afdrukvoorkeuren van de gebruiker. Open de module Services en controleer of de Printer Spooler-service actief is.
Printerspooler is wel gestart en werkt.
Ik vermoed toch een rechten probleem. Maar ik weet niet wie/wat ik anders controle moet geven over die printer.
Dit is is een probleem voor een programma. Als er geen default printer is, kan dat programma niet printen.
Ik kan wel gewoon printen met deze printer als gebruiker via b.v. word, notepad enz.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?
Ik heb een probleempje, waar ik niet uit kom.
Ik heb hier een Windows 2003 R2 terminal server staan met active directory.
Hier heb ik 3 printers op staan.
Als ik achter de server ga zitten, kan ik zonder probleem als administrator een default printer instellen. Dit is een HP laserjet 1200n printer.
Deze printer word echter niet als standaard ingesteld bij de gebruikers die inloggen via terminal services, terwijl deze dat wel is voor het systeem als ik achter de server ga zitten.
De rechten staan naar mijn idee goed. De gebruiker heeft volledig beheer over deze printer.
De overige printers zijn voor deze gebruiker onzichtbaar.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Default printer instellen als gebruiker met tijdelijke beheerderrechten. Dit werkt, maar na afnemen van beheerderrechten is de printer niet meer de standaard printer.
Zonder beheerderrechten kan ik geen default printer instellen.
Printer herinstalleren met laatste drivers.
Alle rechten nalopen. Groep en gebruiker hebben volledig beheer.
Bij active dir. De betreffende gebruiker een vinkje geven/verwijderen bij: “Hoofdprinter van cliënt als standaardprinter instellen” onder “omgeving”
Rechten van gpedit.msc nalopen.
Via register default printer forceren.
Gebruiker volledig beheer geven over de betreffende registersleutel (tijdelijk natuurlijk).
Printerspooler herstarten.
Server herstarten.
Ik zie de volgende melding in het systeemlogboek:
Kan niet registreren voor meldingen met betrekking tot het wijzigen van de afdrukvoorkeuren van de gebruiker. Open de module Services en controleer of de Printer Spooler-service actief is.
Printerspooler is wel gestart en werkt.
Ik vermoed toch een rechten probleem. Maar ik weet niet wie/wat ik anders controle moet geven over die printer.
Dit is is een probleem voor een programma. Als er geen default printer is, kan dat programma niet printen.
Ik kan wel gewoon printen met deze printer als gebruiker via b.v. word, notepad enz.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?