Toon posts:

Linksys Router als bridge / client gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende. In ons vakantiehuis in Frankrijk hebben we geen ADSL en voor de paar weken per jaar dat we er zitten is het ook niet nodig. We hebben goed contact met de buren en die willen hun internetverbinding wel delen.

Ze hebben een Wanadoo ADSL modem met WiFi. Deze staat midden in hun huis en als ik buiten sta heb ik met mijn laptop bijna tot ons huis verbinding, binnen niet meer. Ik kan echter niet maken daar vreselijk te gaan klussen met externe antennes enzo.

Nu heb ik nog een Linksys WRT54GR router over. Mijn vraag is of ik deze router als bridge kan gebruiken. Deze kan ik namelijk in de schuur bij het raam leggen en dat is ongeveer halverwege hun AP en waar ik mijn laptop wil gebruiken.

In schema: Wanadoo Wifi Acces Point (draadloos verbonden met) Linksys Router (draadloos verbonden met) Centrino Laptop

De linksys dient dus eerst het signaal te ontvangen en dan weer door te sturen. Is dit mogelijk? Is er anders een andere oplossing?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-03 21:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarschijnlijk wel en anders misschien met de WRT firmware (opensource firmware).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:18
je zou hiervoor een zo geheten "range expander" kunnen gebruiken, maarja dan moet je dat product aanschaffen en werk je nog niet met je router die je al hebt,

Klein vraagje: wat is de afstand van de schuur naar het huis??

het zou namelijk wel lukken (als je er een beetje tijd in wil steken)

om je linksys router in de schuur kwijt te kunnen en dan met een draadje vanaf de router (in client vorm) naar een weer andere (draadloze) router te gaan die volgens in de woonkamer ofzo staat

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eerst eens checken of de laptop in huis een goede verbinding kan maken met de linksys als deze in de schuur staat, ik denk van wel. dan blijft nog de vraag open of ik hem kan modifien om alleen het signaal 'door te geven'

draadjes tussen schuur en woonkamer zijn helaas niet echt een oplossing.
Bedankt voor de snelle reacties iig!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

gaat niet, dit is de GR daar werkt geen andere firmware op, je hebt nodig of een

bridge of een AP of een repeater

of een wrt54g v 1-4 of een wrt54gl met alternatieve firmware
Pagina: 1