newbie vraagje over windows 2003 SBS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Als ik alles gelezen over windows 2003 Small Business Server goed heb begrepen kan ik iemand die mijn database applicatie op 2 locaties (in verschillende gemeenten) wil gaan draaien adviseren om
-op 1 locatie een pc met w2003 SBS aan te schaffen, via breedband op internet
-op andere locatie zijn bestaande xp-home machine als client te gebruiken via breedband remote desktop

-de server kan op gewerkt worden en tegelijk een onafhankelijke remote desktop via internet aanbieden
-aan beide computers kunnen printers hangen die overal vandaan kunnen worden aangesproken

klopt dit?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dat klopt niet, want SBS2003 kan geen terminal server zijn, enkel max 2 sessies geoptimaliseerd voor beheer.
Wat had je hier verder zelf al over gevonden, want dit soort vragen worden in zaken als product overview toch echt wel besproken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Zo newbie dat ik de term terminal server niet eens wist. Gegoogled op remote desktop en small business server kwam ik dit oude bericht tegen

http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=25

Maar zelfs daar staat als je goed leest dat je een aparte server moet toevoegen.
Tja, dan kan ik net zo goed een gewone win xp prof pc als extra remote desktop server erbij zetten, bespaart weer aardig wat geld.
Misschien moet ik dit gewoon aan een bedrijf overlaten, ik wil helemaal geen verantwoordelijkheid voor andermans netwerken op een afstand van 100km. Als iemand nog iets betrouwbaars weet omgeving nijmegen houd ik mij aanbevolen.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Daar is het forum natuurlijk niet voor bedoeld he, het is wel de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat. Anders heeft dit topic weinig nut verder...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters