Linksys WRT54GL + Kabelinternet van UPC installatiefout???

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
Hallo allemaal,

2 maanden geleden zijn wij verhuisd, en wij moesten helaas een nieuw provider kiezen. dus wij hebben gekozen voor UPC. Dus wij alles aansluiten, cdtje er in getrapt, installeren, maar als de router verbinding wil maken, zegt ie dat hij geen verbinding kan maken. Wat doe ik fout??? btw, mijn familie heeft dit probleem ook! UPC is onderdeel van Chello

[ Voor 10% gewijzigd door n41r0j op 05-01-2007 16:53 ]

Verwijderd

1 sluit je pc aan via t chello abb
2 dan heb je internet normaal(als dat niet zo is ff chello bellen)
3 die cd van de linksys als frisbee gebruiken(totaal niet nodig)
4 reset de router voor de zekerheid door de resetknop 30 seconden ingedrukt te houden
5 sluit je pc met een kabel aan op de router en open de internet explorer(nog niet aansluiten op chello modem)
6 maak de adresbalk leeg en vul in http://192.168.1.1
7 laat username leeg en vul bij password in admin
8 ga naar de paarse balk>mac adres clone>enable>clone your pc's mac klikken en dan save settings
9 zet nu het chello modem uit(stekker eruit)
10 sluit t kabeltje van chello modem naar linksys router aan in de internet poort.
11 zet chello modem weer aan en dan moet ie t doen

als je bij stap 5 t chello modem al aansluit raakt ie in de war vandaar chello modem nog niet aansluiten

• n41r0j
dat heb ik allemaal dus gedaan, maar niks doet het nog... geen internet + niet in de router kunnen komen, en helpdesk doet ook heel vaag... zoals domme dingen opzoeken!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
Jorian29 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:33:
dat heb ik allemaal dus gedaan, maar niks doet het nog... geen internet + niet in de router kunnen komen, en helpdesk doet ook heel vaag... zoals domme dingen opzoeken!
Zoals sjante al zegt: Eerst internet op 1 pc (direct) fixen, dan router ertussen, mac-clone, de hele bende rebooten en klaar. Mac-cloning idd gewoon webbased doen, en de cd dus wegpleuren.
Tenslotte wel je wifi dichtknuppen ;)

Gefeliciteerd met je wrt54gl, de niet-gl die tegenwoordig verkocht wordt is een enorm kutding, de GL is toppie

Verwijderd

nog even een aantal keren proberen waarschijnlijk is het chello modem toch in de war geraakt omdat hij dus toch 2 MAC adressen heeft gezien

het is zo dat dat MAC clone de modem van chello laat denken dat de pc dus gewoon aan is gesloten terwijl dit dus eigelijk de router is.dus de modem moet eigenlijk geen verrandering waarnemen anders raakt ie in de war

• n41r0j
Heb ik allemaal gedaan. Ik kan nu wel in de router komen, maar niet op het internet??? op de router staat btw wel een lampje aan bij internet...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

kijk anders ff in de router of ie de juiste gegevens van UPC krijgt?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

idd ff bij status kijken of je ip adres krijgt en welke dat is, als het met 10 begint kun je proberen om naar http://chello.upc.nl of prov.upc.nl te gaan normaal kom je dan op een inlogscherm.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 18:15
ff alles ff de stroom er af ong 30sec
eerst de modum erop
dan router en de de pc wel ff je mac adres cloonen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jorian29 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:52:
Hallo allemaal,

2 maanden geleden zijn wij verhuisd, en wij moesten helaas een nieuw provider kiezen. dus wij hebben gekozen voor UPC. Dus wij alles aansluiten, cdtje er in getrapt, installeren, maar als de router verbinding wil maken, zegt ie dat hij geen verbinding kan maken. Wat doe ik fout??? btw, mijn familie heeft dit probleem ook! UPC is onderdeel van Chello
Chello is onderdeel van UPC :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

bij Host Name je naam die je gekregen hebt van UPC wil nog wel eens helpen
wat ook nog wel wel is eerst een static IP in router zetten, en al dat werkt deze om zetten naar dynamic

Verwijderd

host name boeit bij chello dus echt niet he

• n41r0j
Ok, in de router klik ik op status, en er staat bij ipadres 0,0,0,0, en bij st. gateway 0.0.0.0... hoe kan ik dat verhelpen?? en er staat ook bij, ongeldig ip-adres

• n41r0j
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:51:
wat ook nog wel wel is eerst een static IP in router zetten, en al dat werkt deze om zetten naar dynamic
hoe doe je zoiets??

Verwijderd

laat de router en de modem even 30 seconden(Zeker 30 seconden) van de stroom af en kijk dan nog eens in status

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:24:
host name boeit bij chello dus echt niet he
Ohnee dat was @home
das niet zo moeilijk
druk eerst je modem in je netwerk kaart ga dan naar
start->uitvoeren-> tik in CMD [druk enter]
tik dan in ipconfig /all
dan krijg je een bepaalde uitkomst
nl:
Ipadres
submask
Gatway
Dns server

Onthoud deze , schrijf ze op

Login op je router http://192.168.1.1 (admin, admin)
ga dan naar Setup->Internet Connection Type en wijzig deze in Static
En vul de gegevens op de juiste plaats in, save deze settings en probeer dan
pc->router->modem aan elkaar te koppelen en ga dan internetten.

of zie hier http://img442.imageshack....2/4043/11686835702xc.smil

Suc7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 11:20 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Dat je 0.0.0.0 enzo krijgt, dan moet je de boel, zoals al eerder gezegt even uit zetten. Ik had hetzelfde probleem met een router. Zorg ervoor dat het goede mac adres gecloned is (van de computer waarmee je de allereerste keer met chello hebt verbonden). Zet vervolgens alles uit. Sluit na 30 sec eerst de chello modem aan. Als alle lampjes branden sluit je de router aan. Als die werkt, zet je je pc weer aan.

Mocht het dan nog steeds niet werken, vertel dan eens of het rechtstreeks, dus zonder router wel werkt?

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• n41r0j
Ja, ik hoef maar dat kabeltje van de modem naar de computer te pluggen en internet doet het weer

• n41r0j
Ik heb het geprobeerd, maar geen resultaat. Maar ik heb wel iets raars gezien, nl. dat de standaard gateway 255.255.254.0 is. Ik dacht altijd dat die 4 een 5 moest zijn!! maar ik denk dat het aan die ip adressen enzo ligt, dat ik daar iets fout doe. Ik heb al mijn ipgegevens van de ipconfig gehaald, en in de router gezet bij static ip. toen de modem en router stekker uitgehaald, en opnieuw opgestart, en ik had weer geen internet, ik kon ook niet pingen. het is echt een raar probleem. Ik ga binnenkort eerst eens een andere computer aansluiten op het modem en dan proberen met de router ertussen. Zou dat misschien kunnen helpen???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
probeer je niet toevallig telkens via wireless het MAC adres te klonen?

Als je chello direct (1:1 met modem) functioneerd, dan moet je wel het MAC van je netwerkkaart klonen (clone dus als ie met kabel is aangesloten). Als je wireless inlogt ipv de kabel kun je clonen wat je wil, maar wireless is dus een ander MAC adres.

Verwijderd

klopt idd

• n41r0j
nee, ik heb draadloos helemáál uitstaan, dus ik zie geen icoontje rechtsonderin staan, én het staat uitgeschakeld in Mijn Netwerkverbindingen.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 18:15
ik heb gisteren wrt54gl met chello classsic na 5min liep alles als een trein
ff mac adres gekloont ff de tijd goed gezet ff overal de de stroom eraf pc uit modum na 30sec weer opstarten als alle lampjes branden de router de stroom er op pc opstarten en klaar is kees

Verwijderd

idd maaar soms is het niet zo makkelijk.. bel chello ff dat ze je modem ff flushen, dan halen ze het mac adres eruit en het 1e mac adres dat dan aanmeld werkt

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Yup, heb vroeger hetzelfde meegemaakt. Mac adres clonen werkt niet.
Je moet naar een service pagina van UPC ( weet niet meer welke ) en dan een reset laten geven. Dan de router aansluiten en half uur wachten. Dan wordt het MAC adres van de router in de database van chello opgenomen en werkt alles.
Of de helpdesk bellen en vragen of zij het macadres kunnen wissen en een reset geven. Dat moet werken.
HEb dit bij verschillende draytek routers meegemaakt.

• n41r0j
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:03:
idd maaar soms is het niet zo makkelijk.. bel chello ff dat ze je modem ff flushen, dan halen ze het mac adres eruit en het 1e mac adres dat dan aanmeld werkt
In welke volgorde moet ik ze dan aansluiten??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Jorian29 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:52:
[...]

In welke volgorde moet ik ze dan aansluiten??
Je trekt dus mooi alle utp kabels los, belt upc met de vraag om de boel te flushen.
Je hangt je router aan je modem, en je pc aan je router.

In je router inloggen, router instellen.. en gaan :)

[ Voor 33% gewijzigd door job op 22-01-2007 16:56 ]

• n41r0j
kep het nog niet geprobeerd oor, maar dit krijg ik als ik de router met internet aan de pc plug

IPadres: 192.168.1.101
Subnet Masker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 192.168.1.1
DHCP: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

kga het morgen allemaal proberen

[ Voor 7% gewijzigd door n41r0j op 22-01-2007 17:42 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Dat ziet er oke uit. Je router geeft je een ip adres.
Nu moet je alleen nog je modem zover krijgen dat deze je router een ip adres geeft.
(dat flush gebeuren dus).

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

modem uit, router uit, modem aan, router aan (niet met het stand by knopje).

Anders modem een nacht uit, router ook uit, dan na die nacht modem aan, router aan en het moet werken.

Dan ga ik er vanuit dat je modem op de WAN poort van de router hangt enzo ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• n41r0j
Het is allemaal gelukt. ik heb nu draadloos en via de router internet.. het lag uiteindelijk aan de dhcp. ik moest eerst releasen en dan renewen. toen deed ie het! YES!!!

Verwijderd

Jorian29 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:04:
Het is allemaal gelukt. ik heb nu draadloos en via de router internet.. het lag uiteindelijk aan de dhcp. ik moest eerst releasen en dan renewen. toen deed ie het! YES!!!
gelukkig _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1