usb naar 2x ps/2

Pagina: 1
Acties:

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:37
dit lijkt op een heleboel andere topics die hier ooit langs zijn gekomen maar dat is het (helaas) niet.

Ik heb een nieuw toetsenbord/muis combi gekocht en nu het aangekomen is blijkt dat beide met een usb plug aangesloten moeten worden (ik dacht gelezen te hebben dat het 'gewoon' ps/2 is, zal wel mijn fout zijn).

Ik heb alleen een ps/2 kvm switch waar ie nu dus mooi niet op kan. Ik wil dus eigenlijk van 1 usb stekker (waar muis en tobo opzitten) naar 2 ps/2 stekkers.

Iemand een idee?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Gaat volgens mij niet, maar je kunt toch beide (toetsenbord en muis) naar ps2 omzetten met zo'n convertje? gewoon twee gebruiken en beide apart op de kvm...

• MerijnB
ik heb de TS een klein beetje aangepast om het iets duidelijker te maken, maar helaas heeft deze toestenbord/muis combi maar één usb stekker. Dus beide gaat niet lukken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:46
Je zal een nieuwe KVM switch moeten kopen ben ik bang. Soms worden die stekkers erbij geleverd, dan werken ze ook. Als die stekkers er niet bij zitten en je tovert toch ergens zo'n ding vandaan, dan gaat het 9 van de 10 keer niet werken. Heel simpel uitgelegd; je toetsenbord gaat in USB taal tegen je PS/2 poort praten en dat snapt die poort niet.
Intelligente converters heb ik nog niet gezien afaik. Alleen van USB poort naar PS/2.
MerijnB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:50:
ik heb de TS een klein beetje aangepast om het iets duidelijker te maken, maar helaas heeft deze toestenbord/muis combi maar één usb stekker. Dus beide gaat niet lukken.
Van één USB stekker naar 2 PS/2 stekkers kan je wel helemaal vergeten.

[ Voor 28% gewijzigd door Jimster op 05-01-2007 16:51 ]

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Helaas bestaat dit niet.. Ik heb wel een connector van usb naar ps/2 maar die doen echt niks..

EDIT : Hoe zit dat trouwens met PS/2 of USB KVM switches? Via PS/2 wordt er toch een signaaltje afgegeven ofzo? Weet ff niet hoe dat ook alweer zat

[ Voor 44% gewijzigd door metallicelmo op 05-01-2007 17:00 ]

• MerijnB
Jimster schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:50:
Je zal een nieuwe KVM switch moeten kopen ben ik bang. [...]
Maar stel je hebt een usb KVM switch. Werkt die dan wel met maar 1 usb stekker voor zowel muis als tobo?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
MerijnB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Maar stel je hebt een usb KVM switch. Werkt die dan wel met maar 1 usb stekker voor zowel muis als tobo?
Dat is denk ik een goeie vraag inderdaad, ik denk van niet namelijk

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Die zal dan gewoon de signalend doorsturen zoals hij ze krijgt. Als je op de pc's die erachter staan de zaak gewoon goed instelt mag die kvm-switch ook niet meer uitmaken hoor. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 13:56
volgens mij net andersom :)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
hmmm., o ja..... :D

• MerijnB
bedankt voor het zoeken, maar helaas :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

metallicelmo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Dat is denk ik een goeie vraag inderdaad, ik denk van niet namelijk
Lijkt mij wel toch, hij geeft toch gewoon de signalen door (anders zou dat ding toch ook niet werken naar een pc toe?)
Pagina: 1