Bijlage worden raar excel bestand

Pagina: 1
Acties:

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:00
Hallo allemaal,

Op mijn werk gebruiken wij een inkoopprogramma die is gesynchroniseerd met lotes notus. Iedere keer als wij iets willen bestellen maakt dat programma een mail aan in lotus notes met als bijlage de bestelbon en het juiste adres voor de juiste leverancier. Normaal gesproken stuurde wij dit als "rich text format" en werd de bijlage een normaal .doc bestand. Echter probeerde mijn collega laatst weer een bestelling te versturen, maar was vergeten daarbij ook lotus notes aan te zetten. Na wat foutmeldingen (postvak niet open bla bla) probeerde hij het later nog een keer met lotus notes wel aan. Toen werden echter opeens alle bijlagen een excel bestand met een rare naam (bijv: CDB116.xls). Dit is met excel niet te openen en wat we ook doen we kunnen het niet terug veranderen. Ik zelf heb hier niet zoveel verstand van, maar zelfs onze systeembeheerder kon er niet uit komen en volgens de makers van het inkoopprogramma is daar niks fout aan!

Heeft iemand een idee over hoe we het weer naar het oude vertrouwde .doc bestand kunnen terug zetten?

Even de specs:

Mail: Lotes Notus
Office: 2002

Alvast Bedankt!!!!

Floffert

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:00
Nog even een kleine update en een klein schopje ;)

Het programma wat wij gebruiken voor de inkoop is op Access gebaseerd

Heeft iemand toevallig een idee?