Toon posts:

Goede kwaliteit micro-in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger nam ik live dj setjes van me op door mijn mengpaneel aan te sluiten op de line-in van men geluidskaart, alles ging toen goed.

Ik heb dan men desktop van de hand gedaan en een IBM/LENOVO R60 laptop gekocht. Al rap werdt duidelijk dat ik iets over het hoofd had gezien, geen line-in .. De laptop heeft wel een micro-in maar na wat testen blijkt dat dat heel slechte/doffe kwaliteit oplevert. Nu heb ik al van verschillende mensen gehoord dat je met micro-in door bepaalde truukjes ook goede kwaliteit kan bekomen, alleen weet niemand me te vertellen wat deze truukjes zijn ;) Na wat gezoek op GoT blijkt er niemand te zijn die ooit hetzelfde probleem had als mij :)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47
Mijn laptop heeft ook alleen een microfoon in.

Als oplossing heb ik een usb geluidskaart gekocht (Hercules muse pocket) vooral vanwege het 5.1 geluid, maar opnemen gaat ook prima aangezien die een line-in en mic-in heeft.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van elke 8bit per kanaal JPEG afbeelding kan je ook altijd nog een 16bit afbeelding maken, interpoleren. Maar idem voor jou micro-ingang, waar je dergelijke trucjes en equalizing stuff het geluid nog wat kan 'helderder' maken, geldt:
Als de micro-ingang niet meer van kwaliteit toelaat, zullen de trucjes ook geen wonderen verrichten hoor.

PS: Werd in verleden tijd is zonder T.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Mizitras schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:18:
Van elke 8bit per kanaal JPEG afbeelding kan je ook altijd nog een 16bit afbeelding maken, interpoleren. Maar idem voor jou micro-ingang, waar je dergelijke trucjes en equalizing stuff het geluid nog wat kan 'helderder' maken, geldt:
Als de micro-ingang niet meer van kwaliteit toelaat, zullen de trucjes ook geen wonderen verrichten hoor.
Van een mug kun je ook geen olifant maken met wat interpolatie. De vergelijking slaat nergens op. Bovendien win je met interpolatie niks. Wat weg is, is weg, krijg je nooit meer terug. Je kunt bij een graf wel bloemen plaatsen om het mooier te maken, maar opa komt daardoor nog niet tot leven (bij wijze van..)

Zo'n mic ingang is gewoon speelgoed, en voor het serieuze werk niet geschikt. Wil je goedkoop uit zijn, kun je eventueel een USB microfoon kopen. Wil je nog beter, dan ben je toe aan een externe geluidskaart met een degelijk microfoon voorversterker en een losse microfoon.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
voodooless schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:22:
[...]
Zo'n mic ingang is gewoon speelgoed, en voor het serieuze werk niet geschikt. Wil je goedkoop uit zijn, kun je eventueel een USB microfoon kopen. Wil je nog beter, dan ben je toe aan een externe geluidskaart met een degelijk microfoon voorversterker en een losse microfoon.
Hij wil line-niveau opnemen, geen mic :P
(modjes moeten ook lezen :+ )