[Exchange 2007] Koppelen aan AD 2003 R2

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
voorheen had ik altijd windows 2003 x86 draaien met daarop exchange 2003. toen kon ik altijd simpel via de AD ook een mail box aanmaken met de daarbij behorende instellingen. Naar mijn weten wat toen die koppeling vanzelf gegaan. nu heb ik windows 2003 R2 X64 geinstalleerd met daarbij exchange 2007. Als ik nu in de AD zijn de tabbladen nergens meer te vinden 8)7. Nou weet ik niet of het gewoon iets heel simpels is maar ik kan het in ieder geval nergens vinden hoe je het moet koppelen.

Verwijderd

nieuwe user aanmaken en als het goed is krijg je dan de vraag om ook een mailbox aan te maken. Als je dat eenmaal gedaan hebt, staan de tabjes er. (zal vast ook wel anders kunnen, maar geen idee :))

• Avvd
  • Niet online
heel dat deel krijg ik dus niet wat ik eerst dus wel altijd kreeg.

Verwijderd

Geen ADUC gebruiken :)
To manage Exchange 2007 users and mailboxes, you must use the Exchange Management Console or the Exchange Management Shell in Exchange 2007. You will not be prevented from using the Exchange 2003 or Exchange 2000 System Manager and Active Directory Users and Computers to manage Exchange 2007 mailboxes, but Exchange 2007 mailboxes that are managed with these Exchange 2003 and Exchange 2000 tools will not be fully functional.

• Avvd
  • Niet online
hmm dat is wel jammer dat het niet meer gaat.

Waar heb je deze info vandaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Avvd op 05-01-2007 16:32 ]

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:58
Weet iemand waarom MS daarvoor gekozen heeft? Om de tab`s uit AD te halen?

Met gestrekt been.

Verwijderd

hmmm staat toch dat je het wel kan gebruiken :)

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:32:
hmm dat is wel jammer dat het niet meer gaat.

Waar heb je deze info vandaan?
Uit http://www.microsoft.com/...cles/e2k7setuptopten.mspx

Waarom ze daarvoor gekozen hebben? Geen idee :) Misschien om het beheer makkelijker te maken zodat je al het Exchange gerelateerde beheer vanuit 1 plaats kan doen, namelijk de tool(s) die je voor Exchange gebruikt (en dus niet ADUC)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:55:
[...]

hmmm staat toch dat je het wel kan gebruiken :)
Kan wel, maar je hebt niet de volledige functionaliteit :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 16:56 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij heb je via de shell nog veel meer opties dan in de gui, ook uit aduc gehaald:
get-help New-Mailbox -detailed
get-help New-PublicFolder -detailed (mits je al een nieuwe PublicFolderStore hebt)
get-help New-DynamicDistributionList -detailed
get-help New-DistributionList -detailed

Als je graag Exchange 2007 wil gaan draaien zou ik me maar eens in de powershell gaan verdiepen :P
Je kan daarmee ook mailboxen aanmaken en tegelijk de user, net als in de 2007 EMC :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Uit http://www.microsoft.com/...cles/e2k7setuptopten.mspx

Waarom ze daarvoor gekozen hebben? Geen idee :) Misschien om het beheer makkelijker te maken zodat je al het Exchange gerelateerde beheer vanuit 1 plaats kan doen, namelijk de tool(s) die je voor Exchange gebruikt (en dus niet ADUC)
En omdat grotere omgevingen vaak toch al gescheiden beheerteams hebben voor AD (users,groups,RBAC) en Exchange mail.
Die integratie van ESM en ADUC was toch niet echt handig hoor... niet als je vanaf admin stations werkt in plaats van op je servers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Avvd
  • Niet online
hmm het geheugen gebruik wordt me toch allemaal iets te gortig. dus ik wil weer terug naar exchange 2003, geen probleem zou je zeggen maar ik krijg iedere keer de foutmelding dat de public folder database nog aanwezig is en als ik die probeer te verwijderen krijg ik deze melding:

The public folder database specified contain folder replicas. Bedforce deleting the public folder database, remove the folders or move the replicas to anator public folder database.

Nou is dus het probleem dat ik nog helemaal geen mappen in de public folder heb aangemaakt. Ook kan ik nergens de mappen verwijderen. ik heb ook al in de handleiding gekeken maar daar staat dat het via de command shell moet doen. Als ik die handleiding volg geeft hij iedere keer aan dat de folder niet bestaat. Is er geen manier om exchange geforceerd te verwijderen?

[ Voor 77% gewijzigd door Avvd op 10-01-2007 15:36 ]

Verwijderd

sanfranjake schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:22:
Volgens mij heb je via de shell nog veel meer opties dan in de gui, ook uit aduc gehaald:
get-help New-Mailbox -detailed
get-help New-PublicFolder -detailed (mits je al een nieuwe PublicFolderStore hebt)
get-help New-DynamicDistributionList -detailed
get-help New-DistributionList -detailed

Als je graag Exchange 2007 wil gaan draaien zou ik me maar eens in de powershell gaan verdiepen :P
Je kan daarmee ook mailboxen aanmaken en tegelijk de user, net als in de 2007 EMC :)
hehe voor de advanced user, ik gok dat over een paar jaar 90% nog steeds aan't klikken is. wel cool dat je eindelijk eens alles kan scripten :)

Verwijderd

Blueone schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:03:
hmm het geheugen gebruik wordt me toch allemaal iets te gortig. dus ik wil weer terug naar exchange 2003, geen probleem zou je zeggen maar ik krijg iedere keer de foutmelding dat de public folder database nog aanwezig is en als ik die probeer te verwijderen krijg ik deze melding:

The public folder database specified contain folder replicas. Bedforce deleting the public folder database, remove the folders or move the replicas to anator public folder database.

Nou is dus het probleem dat ik nog helemaal geen mappen in de public folder heb aangemaakt. Ook kan ik nergens de mappen verwijderen. ik heb ook al in de handleiding gekeken maar daar staat dat het via de command shell moet doen. Als ik die handleiding volg geeft hij iedere keer aan dat de folder niet bestaat. Is er geen manier om exchange geforceerd te verwijderen?
Als je een public folder database hebt aangemaakt dan heb je wel degelijk public folders, namelijk je system folders.....

Ik heb op een test machine deze procedure gevolgd:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb201664.aspx

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Worden die ook standaard aangemaakt als je bij de installatie (clean) al aangeeft dat er enkel Outlook2007clients zullen verbinden? Mijn ervaring is dat je dan zelf een store moet aanmaken :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:36:
Worden die ook standaard aangemaakt als je bij de installatie (clean) al aangeeft dat er enkel Outlook2007clients zullen verbinden? Mijn ervaring is dat je dan zelf een store moet aanmaken :)
die wordt dan niet aangemaakt, dat moet je inderdaad zelf doen, maar het lijkt erop alsof TS er wel eentje heeft aangemaakt :)

• Avvd
  • Niet online
wat ik ook doe ze gaan maar niet weg
dit krijg ik te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[PS] C:\Documents and Settings\Administrator>get-publicfolder -server server \no
n_ipm_subtree -recurse -resultsize:unlimited

Name                                    Parent Path
----                                    -----------
NON_IPM_SUBTREE
EFORMS REGISTRY                         \NON_IPM_SUBTREE
Events Root                             \NON_IPM_SUBTREE
OFFLINE ADDRESS BOOK                    \NON_IPM_SUBTREE
EX:/o=van Dijk/ou=Exchange Administr... \NON_IPM_SUBTREE\OFFLINE ADDRESS BOOK
OWAScratchPad{E2CA6532-C0C5-4C1F-B92... \NON_IPM_SUBTREE
SCHEDULE+ FREE BUSY                     \NON_IPM_SUBTREE
EX:/o=van Dijk/ou=Exchange Administr... \NON_IPM_SUBTREE\SCHEDULE+ FREE BUSY
schema-root                             \NON_IPM_SUBTREE
Default                                 \NON_IPM_SUBTREE\schema-root
microsoft                               \NON_IPM_SUBTREE\schema-root
exchangeV1                              \NON_IPM_SUBTREE\schema-root\microsoft
StoreEvents{E2CA6532-C0C5-4C1F-B927-... \NON_IPM_SUBTREE
globalevents                            \NON_IPM_SUBTREE\StoreEvents{E2CA653...
internal                                \NON_IPM_SUBTREE\StoreEvents{E2CA653...

code:
1
2
3
4
5
6
[PS] C:\Documents and Settings\Administrator>get-publicfolder -server server \ -
recurse -resultsize:unlimited

Name                                    Parent Path
----                                    -----------
IPM_SUBTREE

code:
1
2
3
4
5
6
[PS] C:\Documents and Settings\Administrator>remove-publicfolder -server server
\non_ipm_subtree
Remove-PublicFolder : The folder '\non_ipm_subtree' has subfolders, so it canno
t be deleted.
At line:1 char:20
+ remove-publicfolder  <<<< -server server \non_ipm_subtree

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[PS] C:\Documents and Settings\Administrator>remove-publicfolder -server server
\ -recurse -erroraction:silentlycontinue

Confirm
Are you sure you want to perform this action?
Removing public folder "\".
[Y] Yes  [A] Yes to All  [N] No  [L] No to All  [S] Suspend  [?] Help
(default is "Y"):yes

misschien kan iemand zien wat ik fout doe want de folders zijn nog steeds niet weg.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik heb hier zelf tijdens mijn migratie van 2003 -> 2007 juist problemen mee gehad, ik kreeg mijn oude exchange 2003, ook om de public folders, niet meer gedeinstalleerd... Hoe het op te lossen is weet ik nog steeds niet, want zelfs alle stappen die MS aanbiedt op Technet/msdn/blogs konden geen soelaas bieden...

Zelf ben ik toen maar rigoreus te werk gegaan en heb hier mijn AD/Exchange omgeving opnieuw ingericht, wel met 2007 overigens, maar zonder public folders... die waren niet meer nodig gelukkig :P

De stappen die je trouwens doet zijn wel de juiste, ik heb toen zelfs met adsiedit alle verwijzingen weggehaalt maar toch bleef de setup zeuren... beetje vreemd en mischien wel iets om bij MS neer te leggen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je op de Exchange2007 machine een public folder store aan gaat houden zou "Move all replicas" genoeg moeten zijn?

Mijn spoorwegfotografie

• Avvd
  • Niet online
maarja ik wil de public folders gewoon volledig verwijderd hebben en niet ergens anders heen verplaatsen.

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 21:17
Kun je dat niet in de managment console doen? En anders via de Exchange managment console;
met de commando remove-publicfolder de parameters vind je hier http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124894.aspx

Ik heb dat probleem ook gehad met het verschillende keren herinstalleren van de boel... Nu draait exchange 2007 deftig... Effe wennen aan de nieuwe look. Als je genoeg ram aan boort hebt, is ie best wel nice, de outlook web acces, is namelijk een stuk sneller, als zijn voorganger.

Support engineer

Verwijderd

Met deze 2 artikelen zou je toch een heel eind moeten komen:
How to Remove a Public Folder Database
http://www.microsoft.com/...873be84e6ee.mspx?mfr=true

How to Remove the Last Public Folder Database in the Organization
http://www.microsoft.com/...270eaf7782d.mspx?mfr=true
Pagina: 1