Toon posts:

Wel download, geen upload

Pagina: 1
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb gezocht, niet gevonden.
Ik zit met een probleem.

Ik heb hier een pc en een laptop. Beide via lan met draadje.
De laptop (xp home) komt op internet en kan razendsnel up en downloaden. Echter de pc (xp pro) kan alleen downloaden, maar NIET uploaden. Heel af en toe een kilobitje, maar meer niet. Op internet kan ik wel komen, maar zodra ik bestanden ga uploaden gaat het fout.

Virusscanners, security, firewalls en al die meuk is uitgeschakeld en zelfs compleet Norton is gedeïnstalleerd. En toch kunnen we niet uploaden. Niet via WS_FTP, niet via FlashFXP en niet via een site als www.megaupload.com.

De netwerkkaart is Intel(R) PRO/100 VE.
Alle lan instellingen gecontroleerd en alle instellingen van de netwerkkaart zijn op default gezet. Ook zijn de drivers opnieuw geinstalleerd. 2 versies zelfs... 1 van 2003 en een van 2006. Ook via Dit ben ik niet wijzer geworden...

Please help me! Ik ben een website aan het maken en moet uploaden om te checken. |:(
(virtuele server is geen optie momenteel! DB veranderd continu door collega die ook aan het werk is!)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

vreemd, want ik begrijp uit je verhaal dat surfen wel gaat (dus requests sturen naar webserver (upload) en ook downloaden van de aangevraagde data).

Wat gebeurd er voor het draadje? Zit daar een router? Heb je daar al op rondsnuft?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11

LieveNiels

On Fire

Om te kunnen internetten moet je kunnen uploaden, is er niet iemand binnen het netwerk die een serie torrents aan heeft staan die de upload dichttrekken of iets dergelijks? En dat je laptop wel 'voorrang' krijgt en je Pc het moet doen met 'wat er nog over is' ?

[ Voor 5% gewijzigd door LieveNiels op 05-01-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een campus. Veel kamers in een groot netwerk. Andere mensen hebben er geen last van.
Bovendien heb ik in mijn kamer dus 2 pc's. De laptop doet het perfect, de pc niet. Ze maken gebruik van DEZELFDE kabel (niet tegelijkertijd, maar om en om). Ook gebruik ik geen router, maar een standaard poort in de muur.

Het ligt dus sowieso aan de pc.

Het rare is inderdaad dat ik wel kan surfen. Maar websites zoals www.intel.com duren erg lang om te laden, terwijl op de laptop het gewoon binnen 1sec compleet staat. Het moet dus een instelling / bug zijn in de pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:41 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Test de pc even met een live CD van een of andere distributie. Kan je testen of het hardwarematig of softwarematig is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:45

hamsteg

Species 5618

Als je kunt browsen is er sprake van bi-directioneel verkeer dus echte hardware problemen zijn dan bijna uit te sluiten. Heb je de firewall op de router(s) uitstaan? Heb je een andere browser geprobeerd? Opera / Firefox ?

[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 05-01-2007 15:55 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:49:
Test de pc even met een live CD van een of andere distributie. Kan je testen of het hardwarematig of softwarematig is.
Ik heb hier geen Live cd. De pc is van een maat van me.
En kan ik zo'n cd niet downloaden? En wat bedoel je met "van een of andere distributie"? Intel? Dell? (pc merk is dell)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Probeer eens een andere netwerkinterface... die dingen hebben niet het eeuwige leven ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
hamsteg schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
Als je kunt browsen is er sprake van bi-directioneel verkeer dus echte hardware problemen zijn dan bijna uit te sluiten. Heb je de firewall op de router(s) uitstaan? Heb je een andere browser geprobeerd? Opera / Firefox ?
FF en IE kunnen beide niet. Router heb ik niet zoals gezegd.
Als we een bestand uploaden van bijv. 16k dan doet hij de eerste 4 en daarna stopt hij.

Is het mogelijk dat het iets met de socket te maken heeft? Hier hebben we vaag iets over gezien, maar geen idee waar dat zit....

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 08:21
www.knoppix.org

livecd en van de linuxdistributie (het is maar een voorbeeld)
als je de iso even download en op cd zet en daar van opstart en je hebt daar wel goed internet ligt het aan je software

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:56:
Probeer eens een andere netwerkinterface... die dingen hebben niet het eeuwige leven ;)
Net werd er gezegd dat door bidirectioneel verkeer het daar niet aan kan liggen.....

Verwijderd

Kan het niet aan je modem liggen, dat er daar iets verkeerd in staat.
log daar anders eens op in, meestal is dit 192.168.100.1

en anders gewoon even je isp benaderen en het probleem doorgeven.
misschien dat het aan je modem ligt en als zij er een nieuwe firmware(of hem resetten) op zetten dat het dan opgelost is

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11

LieveNiels

On Fire

Geen virus of iets dergelijks te pakken die vanalles aan het rondsturen is?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:02:

misschien dat het aan je modem ligt en als zij er een nieuwe firmware(of hem resetten) op zetten dat het dan opgelost is
Of je leest het topic... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:02:

Dat is hier niet mogelijk. Ik heb begrepen dat hij op een campus zit en waarschijnlijk niet op het modem/router kan inloggen. Je zou het kunnen proberen door het surfen naar (meestal) het IP adres van je default gateway.

Ik zou ook even een live CD downloaden en dan kijken of het wel werkt. Live CD's genoeg te vinden op internet. Kijk ook eens met het commando netstat -na. Kijk eens hoeveel connecties er open staan. Als dit er super veel zijn, dan is je systeem waarschijnlijk geinfecteerd met een virus en/of worm.

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:03:
Geen virus of iets dergelijks te pakken die vanalles aan het rondsturen is?
Nee, ik heb DU Meter aanstaan welke mijn netwerkverkeer meet. Download is prima, upload is laag. Alleen wanneer ik dus hier iets post, gaat hij even naar 2kbps en niet hoger.
Nogmaals, op mijn pc is het wel en ik heb geen modem of router maar een direct signaal uit de muur. Mijn ISP bellen heeft geen zin, want het ligt aan de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:06:
[...]
Kijk ook eens met het commando netstat -na. Kijk eens hoeveel connecties er open staan. Als dit er super veel zijn, dan is je systeem waarschijnlijk geinfecteerd met een virus en/of worm.
5 connecties established, 8 bezig met luisteren, 1 time_wait en stuk of 15 staat *:* achter. Geen idee wat het betekend, maar misschien heb je er wat aan!

Verwijderd

Dat valt in principe nog mee qua connecties. Ik zou toch eens even een live CD downloaden en die gewoon even op je systeem draaien. Een windows versie van een Live CD is Bart PE.

Gewoon even downloaden, branden op CD en booten van de CD

Sorry verkeerde link. Dit is de PE builder om zelf een boot disk mee te maken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 16:14 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:07:
[...]

Nee, ik heb DU Meter aanstaan welke mijn netwerkverkeer meet. Download is prima, upload is laag. Alleen wanneer ik dus hier iets post, gaat hij even naar 2kbps en niet hoger.
Nogmaals, op mijn pc is het wel en ik heb geen modem of router maar een direct signaal uit de muur. Mijn ISP bellen heeft geen zin, want het ligt aan de pc.
het zo kunnen liggen aan je mac adres, ik heb zelf ook op een campus netwerk gezeten (TUD) en daar werd gefilterd op mac

alleen kon ik dan helemaal niet internetten en jij kan alleen downloaden, maar misschien zit het op jouw campus anders en kan je wel downloaden en niet uploaden, misschien toch ffies aan je ISP vragen waar ze op filteren

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Verwijderd

Topicstarter
Frunz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:13:
[...]

het zo kunnen liggen aan je mac adres, ik heb zelf ook op een campus netwerk gezeten (TUD) en daar werd gefilterd op mac

alleen kon ik dan helemaal niet internetten en jij kan alleen downloaden, maar misschien zit het op jouw campus anders en kan je wel downloaden en niet uploaden, misschien toch ffies aan je ISP vragen waar ze op filteren
Gebeld, ik mag met meerdere pc's in een kamer op internet. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:45

hamsteg

Species 5618

Nog een paar mogelijkheden:
  • Is windows updater toevallig bezig ?
  • Kijk eens met msconfig wat er allemaal start, schakel alles uit en reboot.
Het klinkt echter toch alsof je geblokkeerd wordt op de FTP poorten. Uit je opmerkingen proef ik dat de data poort niet wordt gebruikt. De eerst 4Kb worden wel verstuurd maar lijken niet te worden ontvangen.

MAC address filtering zou inderdaad nog kunnen. In dat geval moet je een routertje nemen, MAC adres van je PC clonen en je PC en laptop daarop aansluiten.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Hebben ze geen technische dienst waar je even langs kan gaan om te proberen het probleem op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:24:
Hebben ze geen technische dienst waar je even langs kan gaan om te proberen het probleem op te lossen?
Zijn vrijwilligers hiero in de campus. Momenteel niet aanwezig

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Net werd er gezegd dat door bidirectioneel verkeer het daar niet aan kan liggen.....
Zelf weten :P

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
hamsteg schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:24:
Nog een paar mogelijkheden:
  • Is windows updater toevallig bezig ?
  • Kijk eens met msconfig wat er allemaal start, schakel alles uit en reboot.
Het klinkt echter toch alsof je geblokkeerd wordt op de FTP poorten. Uit je opmerkingen proef ik dat de data poort niet wordt gebruikt. De eerst 4Kb worden wel verstuurd maar lijken niet te worden ontvangen.

MAC address filtering zou inderdaad nog kunnen. In dat geval moet je een routertje nemen, MAC adres van je PC clonen en je PC en laptop daarop aansluiten.
Switch ertussen werkt ook niet :(

Verwijderd

Heb je nu al een live CD geprobeerd??
- Knoppix
- Backtrack van remote exploit (kun je meteen leren hacken)

Verwijderd

Topicstarter
Ben de pc nu aan het scannen via http://housecall.trendmicro.com/
Downloaden van Knoppix maar even uitgezet... Ging met 10kbps (ruim 900mb!)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:08:
Ben de pc nu aan het scannen via http://housecall.trendmicro.com/
Downloaden van Knoppix maar even uitgezet... Ging met 10kbps (ruim 900mb!)
ftp://ftp.quicknet.nl/pub...4.0.2CD-2005-09-23-EN.iso

Die is goed, en die gaat hier flink hard (483kb/sec)

Waarschijnlijk had je een DVD versie te pakken, maar die heb jij niet nodig. Jij hebt aan de normale versie al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:19:
[...]

ftp://ftp.quicknet.nl/pub...4.0.2CD-2005-09-23-EN.iso

Die is goed, en die gaat hier flink hard (483kb/sec)

Waarschijnlijk had je een DVD versie te pakken, maar die heb jij niet nodig. Jij hebt aan de normale versie al genoeg.
Thnx! Moet snel klaar zijn! Download hier met 1mbps...
Ga het proberen na de online virusscan

-edit-
Hij breekt steeds af na de 20% omdat er een timeout op de server is geweest...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat nu raar is.... Tijdens het scannen met Housecall van Trendmicro upload hij sneller dan hij download! 15kbps om 29kbps gemiddeld!
Pagina: 1