Eindelijk is het zover, ik mag van mezelf een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Jammer genoeg kom ik er niet geheel uit wat het beste bij me past. Dit omdat ik geen inzicht heb in hoeveel een geluidskaart uitmaakt voor de latency. Mijn pc is snel genoeg denk ik (1024 geheugen en 2,17 ghrtz amdtje). Ik wil mijn gitaar via D.I. (liefst ingebouwd in de kaart) in m´n pc kunnen prikken en via effecten ook direct kunnen spelen zonder hoorbare vertraging. (direct)monitoring schiet voor mij dus niet op, want ik heb geen gitaarversterker meer. Verder wil ik er in de toekomst een midikeyboardje op aansluiten. Fantoomspanning zou leuk zijn misschien voor de toekomst, maar hoeft niet. Verder eigenlijk dus niet zoveel eisen, als ik in elk geval maar m´n gitaar in kan pluggen en zonder veel vertraging kan spelen. Denk dat ie ASIO drivers moet ondersteunen dus. intern of extern maakt me niet zoveel uit. Extern zou wel handig zijn op zich, maar intern via pci is sneller natuurlijk... Maximale aanschafwaarde zal rond de 130 euro liggen, maar des te goedkoper, des te beter. Iemand een ideetje? Heb er een paar op het oog, maar heb liever een blanco mening, want ik heb niet het gevoel dat het perfect onderbouwd is wat ik op het oog heb.
Andrasman