Nieuwe geluidskaart gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07-2025
Eindelijk is het zover, ik mag van mezelf een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Jammer genoeg kom ik er niet geheel uit wat het beste bij me past. Dit omdat ik geen inzicht heb in hoeveel een geluidskaart uitmaakt voor de latency. Mijn pc is snel genoeg denk ik (1024 geheugen en 2,17 ghrtz amdtje). Ik wil mijn gitaar via D.I. (liefst ingebouwd in de kaart) in m´n pc kunnen prikken en via effecten ook direct kunnen spelen zonder hoorbare vertraging. (direct)monitoring schiet voor mij dus niet op, want ik heb geen gitaarversterker meer. Verder wil ik er in de toekomst een midikeyboardje op aansluiten. Fantoomspanning zou leuk zijn misschien voor de toekomst, maar hoeft niet. Verder eigenlijk dus niet zoveel eisen, als ik in elk geval maar m´n gitaar in kan pluggen en zonder veel vertraging kan spelen. Denk dat ie ASIO drivers moet ondersteunen dus. intern of extern maakt me niet zoveel uit. Extern zou wel handig zijn op zich, maar intern via pci is sneller natuurlijk... Maximale aanschafwaarde zal rond de 130 euro liggen, maar des te goedkoper, des te beter. Iemand een ideetje? Heb er een paar op het oog, maar heb liever een blanco mening, want ik heb niet het gevoel dat het perfect onderbouwd is wat ik op het oog heb.

Andrasman

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Andrasman schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:08:Heb er een paar op het oog, maar heb liever een blanco mening, want ik heb niet het gevoel dat het perfect onderbouwd is wat ik op het oog heb.
Toch willen we dat graag van je weten :) Anders komen we hier met dingen aanzetten die jij al lang gevonden had. Lijkt me niet erg productief.

Verder, gebruik ook ff de zoekfunctie, want dergelijke topics zijn toch eigenlijk al vaak zat voorbijgekomen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sanook
  • Laatst online: 11:14

sanook

_/-\o_

Andrasman schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:08:
Eindelijk is het zover, ik mag van mezelf een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Jammer genoeg kom ik er niet geheel uit wat het beste bij me past. Dit omdat ik geen inzicht heb in hoeveel een geluidskaart uitmaakt voor de latency. Mijn pc is snel genoeg denk ik (1024 geheugen en 2,17 ghrtz amdtje). Ik wil mijn gitaar via D.I. (liefst ingebouwd in de kaart) in m´n pc kunnen prikken en via effecten ook direct kunnen spelen zonder hoorbare vertraging. (direct)monitoring schiet voor mij dus niet op, want ik heb geen gitaarversterker meer. Verder wil ik er in de toekomst een midikeyboardje op aansluiten. Fantoomspanning zou leuk zijn misschien voor de toekomst, maar hoeft niet. Verder eigenlijk dus niet zoveel eisen, als ik in elk geval maar m´n gitaar in kan pluggen en zonder veel vertraging kan spelen. Denk dat ie ASIO drivers moet ondersteunen dus. intern of extern maakt me niet zoveel uit. Extern zou wel handig zijn op zich, maar intern via pci is sneller natuurlijk... Maximale aanschafwaarde zal rond de 130 euro liggen, maar des te goedkoper, des te beter. Iemand een ideetje? Heb er een paar op het oog, maar heb liever een blanco mening, want ik heb niet het gevoel dat het perfect onderbouwd is wat ik op het oog heb.
Bij www.thomann.de hadden ze de Esi U46Dj voor 109 euro, die voldoet precies aanjouw wensen. Maar hij zit daar niet meer in het assortiment, nog wel bij bv Peter Verspuij maar dan is ie wel een stuk duurder

• Andrasman
  • Laatst online: 21-07-2025
Okee, Ik heb de Tascam us-122 op het oog nu. Na veel speurwerk toch het beste denk ik. Bij interne kaarten moet er weer een D.I. bij en vaak ook een mic preamplifier en dat switchen de hele tijd heb ik geen zin in. Verder heb ik ondanks het feit dat de tascam kaart usb1 is, een latency van 7 input en 20 output kunnen halen met testen en dat is voor nu genoeg denk ik. Als iemand een ander leuk idee heeft nog dan hoor ik het graag. Het blijft een behoorlijke wereld om in te stappen zeg maar en alle ditjes en datjes in gading te nemen voordat de keuzebijl valt :) Bedankt voor de reacties tot zover.

Andrasman