7600GT gekocht nu continue vastlopers (wat is de boosdoener)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb deze post ook geplaatst in het "welke voeding heb ik nodig" topic dus ik weet niet of ik hem nu ook hier mag posten maar ik kreeg wat tips van diverse mensen die dachten dat mijn "fout" misschien een conflict was met een ander apparaat dus ik dacht ik post hem ook hier of dat het mensen bekend in de oren klinkt. (als dit "dubbel" posten niet mag sluit hem dan maar)

Nu ik een nieuwe videokaart gekocht hebt (7600GT) voor mijn oudere pc loopt mn pc continue vast terwijl ik world of warcraft speel (3d game).
Wat er gebeurt is dat ik na de eerste keer opstarten een minuut of 5 kan spelen en dan slaat ie kompleet vast. Hij reageert niet op ctrl alt del, alt f4 of wat dan ook dus alleen een hard reset blijft over.
Als ik daarna meteen weer warcraft opstart kan ik soms zelf maar 30 seconden spelen voor dat ie weer vast loopt. Maakt niet uit op welke instellingen ik warcraft speel of het nu op max of min is het blijft het zelfde.

Ik heb zelf dus niet het idee dat het m'n videokaart is want zolang ik geen warcraft speel loopt ie niet vast. Ik heb ook een videocard stability programma gebruikt en een benchmark test maar bij beide bleef ie gewoon lopen.
Na het vastlopen was mn videokaart koelribben ook niet heet gewoon lekker warm, de meter zelf gaf 60 graden aan wat me wel erg veel leek voor gewoon stabiel lopen maar het metertje zelf gaf aan dat het normaal was en dat 115 de max was.

Omdat het alleen met warcraft is waardoor mn videokaart waarschijnlijk wel wat extra power vreet denk ik dat het aan mn voeding ligt.

De eerste vraag is dus klopt het dat als je voeding onvoldoende is dat je hele systeem vast slaat?
Is er nog iets aan te doen om zeker te weten dat het de voeding is? kan ik bv nog mn dvd speler / cd brander afkoppelen (niet dat ik me kan indenken dat die veel verbruiken als ik er niks mee doe).

Ik kan de kaart niet in mn nieuwe computer testen omdat die alleen een pci e slot heeft.

Mijn gegevens:
Asus A7N8X
AMD Athlon XP 2400
2 x 512mb Corsair
Oude videokaart Geforce 5600XT 256 MB
Nieuwe videokaart Nvidia 7600GT 256MB AGP 8X (met deze gaat het dus mis)
Maxtor 80 GB 7200
Asus dvd speler
Philips cd brander

Voeding:
Dit zijn de gegevens die op de voeding staan
Aopen FSP300-60PN
Output 300W
+3,3 V --- 28,0 A
+5 V --- 30,0A
+12V --- 15,0A
+5Vsb --- 2,0A
-5V --- 0,3A
-12V --- 0,8A
+3,3V & 5V = 200W max

Dit zijn de gegevens uit mn bios:
Vcore 1,66
+3V 3.28V
+5V 4.75V
+12V 12.03V

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Als het mn voeding is wat zou ik dan minimaal nodig hebben en is het inbouwen erg lastig?

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:48
Kun je de voeding uit je nieuwe computer niet inbouwen in je oude computer? Daarmee kun je in elk geval kijken of het aan de voeding ligt.

Verwijderd

De 7600 GT is geen grootverbruiker van stroom, maar kan inderdaad net iets meer gebruiken zodat je voeding mogelijk aan z'n max zit.
Je kan inderdaad ff een paar drives loskoppelen en eventueel je cpu en videokaart onderklokken (lager dan normaal dus) om te zien of het dan wel blijft draaien.
Wat doen je voltages als je een 3D-game start?

Een 400W merkvoeding is meer dan zat als je wat nieuws koopt, maar test eerst ff met een andere voeding; het overzetten is gemakkelijk en zal niet mis gaan zolang de stekker uit de muur is.

Verwijderd

ik gok op voeding. Voor een Athlon Xp was vroeg a heel snel bekend dat je MINIMAAL 300W nodig hebt.

Zelf heb ik nu 480W Enlight met 5 Hardeschijven en 2 branders met een Intel Core2Duo E6400 @ 2800Mhz.

hiervoor had ik een 400w AOpen voeding en die trok het nét... het gaat dan om de stabiele spannings voltages die je voeding kan leveren.

De 7600GT is geen groot verbruiker maar haalt z'n power wél rechtstreeks van het moederbord af....

Verwijderd

ben ik de enige die denkt dat dit misschien een warmteprobleem zou kunnen zijn??

1ste keer 5 minuten spelen dan vastlopen kan veel redenen hebben, maar als hij de 2e keer na 30sec al compleet vast loopt ga ik al gauw denken aan een te warme/hete kaart...

probeer het eens met je kast open en een tafel (mensen) ventilator op je kast gericht... als hij dan nog steeds zo snel vast loopt is het wat anders... als je daarna wel gewoon kunt gamen is het een kwestie van je airflow in je kast aanpassen/meer fans plaatsen.

Verwijderd

mja een voeding met veel te lage spanning kan ook wel voor dat soort snelle vastlopers zorgen,effe goed de voltlijnen checken.

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
warmte is het niet volgens mij want na een chrash is de videokaart nog maar lauw zelfs.

Volgens theodouma gebruikt deze 7600gt kaart minder watt dan mn oude 5600xt kaart en hij denkt dat het door de drivers komt is er iemand die dat kan bevestigen?

@raimond in mn oude opstelling heeft het altijd perfect gewerkt dus ik denk niet dat mn voeding ineens een stuk slechter is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27242267

Crossposten is op GoT niet de bedoeling. Hou het aub bij een topic/post.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.