[XP] USB printer als serieel simuleren

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hallo Gotters,

Ik vraag dit na voor een goede kennis van mij. Zij heeft voor haar kapperszaak een bonnenprinter gekocht die USB aangestuurd wordt. Maar haar software die speciaal voor kappers ontwikkeld is, ondersteunt alleen serieel aangesloten printers.

Helaas bestaat er geen serieel--> USB kabel (wel andersom).

Daarom dacht ik om een usb printer te installeren, en daarna deze te simuleren als serieel. Enig idee of dit kan werken in dit programma heb ik niet, maar het lijkt me dat het wel zou moeten kunnen!

Ik heb tot nu toe niet meer informatie voor jullie, ik kan wel meer navraag doen als ik relevante dingen gemist heb.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Serieel is ook nogal een ruim begrip. 7 of 8 bits? 300/600/900/1200/2400/4800 baud etc.. Die dingen moeten allemaal goed staan wil je kunnen printen. Lijkt me niet dat een USB-printer dat gaat snappen.

Wat misschien een oplossing is, maar daar ben ik niet zeker van, je printer delen, en een netwerk mapping naar de seriele poort maken, en dan hopen dat het werkt.
net use com1: \\printer-share-naam

Als je dan in je programma insteld dat ie kan printen op com1, zou het eventueel kunnen werken.

Ey!! Macarena \o/

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:33:
(...)
Wat misschien een oplossing is, maar daar ben ik niet zeker van, je printer delen, en een netwerk mapping naar de seriele poort maken, en dan hopen dat het werkt.
net use com1: \\printer-share-naam

Als je dan in je programma insteld dat ie kan printen op com1, zou het eventueel kunnen werken.
Helaas:
C:\>net use com1: \\gullfoss\hp
System error 66 has occurred.

The network resource type is not correct.

C:\>net use com2: \\gullfoss\hp
System error 66 has occurred.

The network resource type is not correct.

C:\>net use lpt1: \\gullfoss\hp
The command completed successfully.

• I-King
  • Nu online
Hey, dat is precies verkeerd om, dat is USB PC naar Seriele printer.
Ik heb dus een oud programma (PC serieel) naar USB printer. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Daarom dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn om de printer gewoon USB aan te sluiten en om deze printer te kopieren en als serieel te installeren.

Zijn er verder nog mensen die een idee hebben?

• I-King
  • Nu online
Kuhlie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:38:
[...]

C:\>net use lpt1: \\gullfoss\hp
The command completed successfully.
Hoe kan ik dit efficient toepassen? (Ik ben op dit gebied een complete n00b helaas)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lpt1: is een parallelle printerpoort, liet ik alleen zien om aan te geven dat het idee wel leuk is, en werkt, maar niet voor seriele poorten (COM1 en COM2).

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Bestaat een parallel naar serieel kabel/converter? Zo ja, dan kun je het met bovenstaande truuk nog proberen...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• I-King
  • Nu online
http://www.tlsoft.be/faq/netwpr.htm

Had die site inderdaad nog gevonden. Ik heb een en ander nog nagevraagd, maar het programma loopt helaas niet onder DOS, maar standalone op een oude pc. Daar kun je dit soort truukjes dan ook niet uithalen. In ieder geval bedankt!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Mooie leverancier:
Maar als het niet werkt : Call Bill Gates.. its his system.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar staat dus dat je gewoon kan mappen. Het zij met een (print)server.
Had die site inderdaad nog gevonden. Ik heb een en ander nog nagevraagd, maar het programma loopt helaas niet onder DOS, maar standalone op een oude pc. Daar kun je dit soort truukjes dan ook niet uithalen. In ieder geval bedankt!
Hmm.. dan heeft die link ook weinig waarde als het met een eigen operating system komt.

[ Voor 255% gewijzigd door RaZ op 05-01-2007 15:45 ]

Ey!! Macarena \o/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Ik weet dat er tools bestaan die een COM-poort emuleren.
Misschien is dus en softwarematige oplossing mogleijk?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

ThaHandy

Discovery Channel

idd
zoek naar com miniport of virtual com port

als je een oplossing gevonden hebt laat hier eve weten :)

[ Voor 38% gewijzigd door ThaHandy op 05-01-2007 20:17 ]

Pagina: 1