Toon posts:

[XP] 'Op afstand' installeren en activeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal simpele (misschien domme ;) ) vraag over de installatie en activatie van windows XP.

Ik ga een nieuwe pc in elkaar zetten voor kennissen. Ik heb alle hardware en software al ontvangen en getest en het wordt dus tijd om het handeltje in elkaar te schroeven en te installeren.
De kennissen hebben overigens bij de hardware ook een nieuwe XP gekocht!

Nu wonen deze kennissen vrij ver weg en het lijkt me niet ideaal om daar helemaal heen te gaan om alles in elkaar te zetten en te installeren, helemaal aangezien ik alles hier heb staan...

Mijn vraag:
Kan ik de nieuwe windows XP bij mij thuis op de nieuwe pc van de kennissen installeren, activeren en updaten om vervolgens de gehele nieuwe pc (dus met de up to date XP installatie) aan de kennissen mee te geven?
Dus wordt er bij de activatie niets van je IP of locatie o.i.d. opgeslagen en werkt het gewoon als ik de pc op afstand inricht?

Ik ben namelijk bang dat ik die pc straks aan de kennissen mee geef en dat ze dan thuis ineens niet meer kunnen updaten o.i.d.

Ik weet dat je de meeste XP licenties zo vaak als je wil opnieuw kan activeren en dat er in principe geen persoonlijke gegevens worden opgeslagen. (Volgens microsoft alleen je product-code en een hardware inventarisatie) Toch ben ik nog een beetje bang voor onvoorziene problemen.

Sorry als de vraag vaker voorbij is gekomen, ik kon hier alleen niets over vinden op GoT, Google en op Microsoft.com

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Gewoon thuis alles installeren en activeren. De activatie is niet ip of locatie gebonden hoor. Anders hebben veel laptopgebruikers een probleem. :P

-

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je inderdaad een punt met die laptops :)

Ik ga er ook niet echt van uit dat het een probleem zal zijn, maar ik ben liever zeker dan dat ik voor verrassingen kom te staan :*)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat jij wil is geen enkel probleem.
Meermalen zo gedaan voor klanten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok, perfect!
Precies wat ik wilde horen :*)

Hartelijk dank voor de hulp _/-\o_