Wel ping geen internet. No Buffer Space Available.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 17:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey ik heb gister me raptor schijf aangesloten een clean install van Windows er op gezet, maar ik krijg nog steeds random crashes/BSOD, maar dat is nu niet het punt...

Ik kan niet op internet met me pc, (typ dit vanaf laptop) ik kan wel pingen naar google.com of gathering.tweakers.net en soms kan ik ook een webpagina openen, maar dan zonder plaatjes etc en dan houdt er weer mee op.

Als ik WoW opstart krijg ik de melding "no buffer space available", dat had ik een poos geleden ook maar geen idee hoe ik dat toen heb gefixed.

Over me pc,
Windows XP pro.
Asus A8N-E.
1024mb Kingstone.
AMD3500+
Onboard netwerkkaart.

Ik heb mijn modem al een paar keer gereset en ik krijg ook een goed ip adres binnen. Drivers heb ik al een aantal keer gereinstalled heeft ook niets geholpen.

Ik heb net Service Pack 2 van me pc gehaald en nu kan ik wel op internet, maar het loopt nog niet zo stabiel..

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 05-01-2007 14:28 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03 21:05
De "no buffer space available" betekent naar mijn weten dat je een netwerkkaart te veel connecties maakt.

Probeer dit eens:

http://web.ircsystems.net/codemastr/bufspace.html

Of als je een extra netwerk kaartje heb, probeer die erin te proppen.

Verwijderd

Is dat zo een Nvidia Nforce onboard netwerk kaartje op je asus bord? Die hebben namelijk wel vaker last van vage problemen. Lijkt in eerste instantie te werken, maar hele wisselvallig performance, sommige spellen disconnecten ermee, terwijl browsen vaak wel gaat etc.

Disable en dan een ander kaartje erin is dan de beste oplossing

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Andere netwerkkaart wil ook niet echt helpen.. ik had net weer geen internet, snap er niets van.

Als ik de status van mijn Verbinding bekijk dan worden er ook veel minder pakketten ontvangen dan verzonden. DIt duid toch op een slechte verbinding?

Ik zit nu op 500.000 verzonden 35.000 ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 05-01-2007 19:56 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

500.00 verzonden en 35.000 ontvangen iessj nie goed. denk dat je een virus of iets hebt wat heel veel aan het versturen is. als je in taskmanager naar je netwerk status kijkt kun je zien hoeveel % verbruik je hebt.

doe ook eens. Start->uitvoeren->cmd-> enter. dan in het msdos schermpje type je in netstat. kun je zien welke connecties er allemaal gemaakt worden.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm ik ben eens flink door mijn Taakbeheer heen gegaan, zaten een hoop .exe/dll bestanden in die er niet hoorden. Heb zon beetje alle non-windows dingen er uit gehaald en nu lijkt het Netwerk gebruik weer normaal te zijn. Ik had eerst als ik "netstat" uitvoerde ongeveer 4 x zo'n dos schermpje vol (van boven naar beneden) en nu niet eens 1tje vol. Dus het probleem was idd een virus.

Dan blijkt hitman (en alle programma's die die installeert) niet echt goed te werken :(.

Net even AVG gedraaid, 421 threads gevonden en verwijdert.. ik hoop dat dit een stap in de goede richting is.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 06-01-2007 13:45 ]

Pagina: 1