[hotmail] persoonsgegevens opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-10 12:55
Ik vroeg mij af of het mogelijk is de mensen achter Hotmail (microsoft) te mailen om zo achter de NAW of IP gegevens van een oplichter met een hotmail adres te komen.

Denken jullie dat ik kans maak op succes of zal (microsoft)hotmail dit niet doen/mogen?

Ik heb aangifte gedaan en zou het eventueel met druk van de politie wel lukken?

[ Voor 19% gewijzigd door mso op 05-01-2007 13:33 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Dan zou je al met een gerechtelijk bevel oid aan moeten komen zetten denk ik zo, anders heb je 0,0 % kans van slagen. Zou wel heel erg leuk gaan worden als jan en alleman zomaar NAW gegevens kan gaan lopen eisen bij ieder bedrijf :P

blub

• mso
Foamy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:33:
Dan zou je al met een gerechtelijk bevel oid aan moeten komen zetten denk ik zo, anders heb je 0,0 % kans van slagen. Zou wel heel erg leuk gaan worden als jan en alleman zomaar NAW gegevens kan gaan lopen eisen bij ieder bedrijf :P
Het nadeel is dat we valse gegevens hebben en een hotmail adres.. dus ik dacht misschien kunnen we via hotmail het ip adres van de gene die inlogt krijgen en daarmee zijn NAW gegevens vinden!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 21:36
in de header van het e-mail bericht staat als het goed is een IP adres waarvandaan de mail is verstuurd. Wellicht dat je daar iets mee kunt? Het IP kan natuurlijk wel van een openbare gelegenheid zijn, dus dan heb je er nog niets aan.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Bij hotmail kun je ook gewoon valse gegevens invullen hoor...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Staat het IP van de gebruiker niet gewoon in de headers van de ontvangen e-mail? ;)
Daar gebruiken ze je eigen adres voor dacht ik namelijk.

Misschien kun je daar dan wat mee.
Laten resolven zodat je de ISP weet ofzo en dat voorleggen aan de politie?

edit:
Grrrr :+

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 05-01-2007 13:38 ]

• mso
PeterEs schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:36:
in de header van het e-mail bericht staat als het goed is een IP adres waarvandaan de mail is verstuurd. Wellicht dat je daar iets mee kunt? Het IP kan natuurlijk wel van een openbare gelegenheid zijn, dus dan heb je er nog niets aan.
Ik heb niet met hem gemailt alleen gemsnt.. dus heb geen mail met header waar het ip adres in kan staan!

Maar ik maak dus geen kans als ik hotmail mail? De politie doet namelijk erg weinig voor mijn gevoel.. volgensmij als zij hotmail zouden aanspreken dat ze die gegevens moeten vrijgeven dan ging het een stuk sneller...

[ Voor 19% gewijzigd door mso op 05-01-2007 13:39 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

je kan het IP door www.ripe.net slingeren om in ieder geval de provider te achterhalen. Welke je ook kan informeren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

probeer dan nog een keer met hem te msn'en en gebruik dan netstat. Dan kan je als het goed is ook zijn ip zien. Gebruik: uitvoeren: cmd, netstat
Maar als je zijn ip hebt kan je met een reverse lookup alleen zijn provider zien. Als het een bedrijf is dat dat ip heeft heb je er misschien nog iets aan..

• mso
Ariën Clay schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:42:
je kan het IP door www.ripe.net slingeren om in ieder geval de provider te achterhalen. Welke je ook kan informeren.
Uuuh dank je, als ik een IP had zou ik het doen :) maar die heb ik dus niet!

Verwijderd

Bij mijn weten hoef je bij hotmail niet eens prive gegevens verplicht in te vullen, tenmiste niet veel verder dan land, en plaats dacht ik.. dus denk dat je bij microsoft verder weinig kan vinden ja mischien dat ze opslaan van af welk ip er ingelogd word en dan zou je met dat ip naar de provider kunnen gaan.
maar daarom wordt er tegen woordig ook redelijk vaak als je je ergens voor wil opgeven gevraagt om een e-mail adres van een provider, ipv hotmail en gmail etc..

Verwijderd

Als je via de webinterface een mail verstuurt van Hotmail dan kan je toch niet meer dan het IP-adress van hotmail zelf achterhalen ? :) Of heb ik het nu fout? overigens kan je met dit soort dingen ook wel naar www.internetoplichting.nl gaan :) Daar weten ze meestal wel raad :P

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 14:56

Crp

ik weet niet of je nog met hem msnt.. maar volgens mij kon je met MSNsniffer (zo heete het volgens mij) bijv gesprekken op het netwerk volgen met ip erbij.. en dit werkt ook gewoon met gesprekken over inet

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:37:
[...]

Ik heb niet met hem gemailt alleen gemsnt.. dus heb geen mail met header waar het ip adres in kan staan!

Maar ik maak dus geen kans als ik hotmail mail? De politie doet namelijk erg weinig voor mijn gevoel.. volgensmij als zij hotmail zouden aanspreken dat ze die gegevens moeten vrijgeven dan ging het een stuk sneller...
Een "neen" heb je, een "ja" kan je krijgen ;)
Maar ik denk niet dat MS hieraan gevolg zal geven, laat staan dat ze je betrouwbare NAW gegevens kunnen bezorgen.
Je zal als je echt van bedrijven dergelijke info wil moeten beginnen met een klacht. Gerechtelijke diensten kunne dan zulke dingen gaan uitzoeken.

• mso
Crp schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:45:
ik weet niet of je nog met hem msnt.. maar volgens mij kon je met MSNsniffer (zo heete het volgens mij) bijv gesprekken op het netwerk volgen met ip erbij.. en dit werkt ook gewoon met gesprekken over inet
Ja alleen toen hij nattigheid voelde is hij niet meer online gekomen :( volgensmij kan ik weinig en naar mijn geld fluiten...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Mr_gadget schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:42:
probeer dan nog een keer met hem te msn'en en gebruik dan netstat. Dan kan je als het goed is ook zijn ip zien. Gebruik: uitvoeren: cmd, netstat
Maar als je zijn ip hebt kan je met een reverse lookup alleen zijn provider zien. Als het een bedrijf is dat dat ip heeft heb je er misschien nog iets aan..
Dat zie je niet bij gewone communicatie via MSN omdat dat geen peer to peer verbinding is. Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens gelezen dat je bij een filetransfer wel een directe verbinding krijgt. Als dat zo is kun je via bovenstaande manier wel het ip zien. Maar dat kan sowieso alleen als een van jullie direct op internet zit, beiden achter NAT (router) is een filetransfer via een server van MS.

Verwijderd

Stoffel schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Dat zie je niet bij gewone communicatie via MSN omdat dat geen peer to peer verbinding is. Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens gelezen dat je bij een filetransfer wel een directe verbinding krijgt. Als dat zo is kun je via bovenstaande manier wel het ip zien. Maar dat kan sowieso alleen als een van jullie direct op internet zit, beiden achter NAT (router) is een filetransfer via een server van MS.
Probeer netlimiter; je moet alleen wel een bestand versturen/ontvangen om het IP te kunnen zien, anders zie je alleen maar het IP van de Hotmail server.
Als hij je een keer een mailtje heeft verstuurd, is het nog makkelijker; in je Hotmail kan je geavanceerde weergave aanzetten zodat je het IP van de verzender kan zien.
Wat je alleen niet gaat lukken is om de persoonlijke gegevens van deze persoon te verkrijgen dit is alleen bekend bij de provider en zij mogen dit niet zomaar vrijgeven.

• mso
Oke maar deze persoon heeft mij denk ik geblokeerd want hij is nooit meer online.. heb hem nog wel een email gestuurd maar daar reageert hij ook niet op....

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:46:
[...]
Ja alleen toen hij nattigheid voelde is hij niet meer online gekomen :( volgensmij kan ik weinig en naar mijn geld fluiten...
Als diegene nattigheid voelde heb jij hem dan niet bedonderd ? ;)

Alleen:           DE GROETJES

• mso
GreeTz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:03:
[...]

Als diegene nattigheid voelde heb jij hem dan niet bedonderd ? ;)
Nee ik bedoel daarmee dat toen ik hem erop aansprak is hij offline gegeaan en nooit meer online gezien :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Het nadeel is dat we valse gegevens hebben en een hotmail adres.. dus ik dacht misschien kunnen we via hotmail het ip adres van de gene die inlogt krijgen en daarmee zijn NAW gegevens vinden!
En hoe wou je aan de hand van zijn IP adres zijn NAW gegevens vinden? Zal je alsnog bij een provider langsmoeten en die geven dat je echt niet zonder gerechterlijk bevel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mso
Gunner schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:07:
[...]

En hoe wou je aan de hand van zijn IP adres zijn NAW gegevens vinden? Zal je alsnog bij een provider langsmoeten en die geven dat je echt niet zonder gerechterlijk bevel.
ja klopt maar dan ben ik in iedergeval weer een stap verder dan nu :Y)

• Rickes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 20:43
Laat me raden.. marktplaats.nl... (nooit zo via msn, hotmail doen.) (je hebt ook vast geen naam of adres van hem.. altijd vragen). Tot zover m'n gezeur

Maar oké Hotmail zal nooit NAW gegevens vrijgeven. Als je mailtje van hem hebt ontvangen kan je inderdaad in de header van het mailtje het IP adres zien.
Dit zal er dan zo uit zien

X-Originating-IP: [xx.xx.xx.xx]
X-Originating-Email: [xxxxxx@hotmail.com]

Misschien kan je hem nog een mailtje sturen. Met een zeik verhaaltje erin en hopen dat 'ie terug mailt.

Succes

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:08:
ja klopt maar dan ben ik in iedergeval weer een stap verder dan nu :Y)
Nee. Je bent er geen steek verder mee.

• mso
Gunner schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:25:
[...]

Nee. Je bent er geen steek verder mee.
Als het inderdaad waar is dat je een gerechtelijk bevel nodig hebt om gegevens van een provider te krijgen.. zit ik met een probleem ;(

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:12

hamsteg

Species 5618

edit:
-- stond onzin, niet goed gelezen --

[ Voor 159% gewijzigd door hamsteg op 05-01-2007 15:08 ]

... gecensureerd ...

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Als het inderdaad waar is dat je een gerechtelijk bevel nodig hebt om gegevens van een provider te krijgen.. zit ik met een probleem ;(
Daar heb je een gerechtelijk bevel voor nodig jah, je zou het via de politie kunnen proberen te spelen...

blub

• mso
Foamy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Daar heb je een gerechtelijk bevel voor nodig jah, je zou het via de politie kunnen proberen te spelen...
Ik heb aangifte gedaan maar er gebeurd volgensmij niks! :S

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:04:
[...]

Ik heb aangifte gedaan maar er gebeurd volgensmij niks! :S
Politie heeft wel wat "beters te doen" dan internet "crime". Teveel oplichtingsverhalen helaas

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat voor bedrag praten we eigenlijk waavoor je opgelicht bent?

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 05-01-2007 15:21 ]

• mso
Gunner schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:21:
Wat voor bedrag praten we eigenlijk waavoor je opgelicht bent?
iets met 3 nullen ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou je misschien iets meer details van het product en hoe het gegaan is kunnen geven? Want als je echt een bedrag hebt overgemaakt wat blijkbaar vrij groot is dan ben je in mijn ogen een tikkeltje naief.

Verwijderd

mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Als je geen bewijs hebt wel ;)

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:07:
[...]

Politie heeft wel wat "beters te doen" dan internet "crime". Teveel oplichtingsverhalen helaas
Yup mensen bekeuren die door rood lopen :)

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
mso schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:04:
[...]

Nee ik bedoel daarmee dat toen ik hem erop aansprak is hij offline gegeaan en nooit meer online gezien :)
Er ontgaat mij hier toch iets denk ik.
Hoe kun je nu bedonderd worden als je alleen met iemand contact hebt gehad
via MSN. Want via MSN kun je op geen ene manier geld overmaken.

Dus
Of dit is gebeurt via een rekening nummer - dus rekening eigenaar is bekend.
Of dit is gebeurt middels een betaling via de post - dus post adres is bekend.

Of... handje contantje, en dan moet je de persoon dus live hebben gesproken.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:23:
[...]

Als je geen bewijs hebt wel ;)
Met bewijs ook.

Volgens mij speelt hier meer dan TS ons vertelt.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Gunner schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:45:
[...]

Met bewijs ook.

Volgens mij speelt hier meer dan TS ons vertelt.
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Heb net even de topic - history van MSO bekeken, en heeft al twee maal eerder
een ongenuanceerde bla bla topic geopend, en is al reeds een keer eerder op z'n
vingers getikt. Dus denk bij deze ook ===>>> klikkerdeklik - slotje erop. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Marinus-Roro op 05-01-2007 18:18 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Neu dat gaat je niet lukken denk ik, en het lijkt me ook niet echt een goed idee om hierover verder te discussieren en het maar fijn aan de authoriteiten over te laten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ondanks dat dit topic als afgesloten wordt beschouwd, wil ik toch nog even een paar kanttekeningen plaatsen. Iedereen gaat er ten onrechte van uit dat providers geen identificerende gegevens zullen verstrekken als hier om wordt verzocht door een derde.

In Rutloh/ICT Concepts ( http://www.uu.nl/content/Rutloh-ConceptICTarrest.doc ) had Microsoft er geen probleem mee om logingegevens en ip-nummers vrij te geven toen Rutloh (en dus niet een strafrechtelijke instantie) hierom verzocht.

Sinds Lycos/Pessers ( http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AU4019 ) is de situatie voor providers nog moeilijker geworden. Als overduidelijk is dat er een onrechtmatige daad heeft plaatsgevonden (in geval van Lycos/Pessers was dat onrechtmatige belediging), dan mag van een provider eigenlijk worden verwacht dat hij de identificerende gegevens van de inbreukmaker verstrekt aan de verzoekende partij. Natuurlijk willen providers dit niet doen, maar de kans dat zij achteraf aansprakelijk voor een bepaalde schade worden geacht, is wel toegenomen door dit arrest. De kans bestaat dus dat providers eerder zullen toegeven als ze worden benaderd door een gedupeerde.

Ik wil niet beweren dat Microsoft in dit geval meteen de gevraagde gegevens zal geven, maar het is ook niet terecht om te beweren dat ze het nooit doen.
Pagina: 1