Toon posts:

pc boot niet, numlock knipperd, scherm gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een arcadecabinet in elkaar geknutseld en die heb ik met nieuwjaar naar beneden verhuist om de kleine kinderen wat bezig te houden, toen ik hem terug naar boven deed heb ik het scherm er tijdelijk uit gehaald vanwege gewicht.

Toen ik vandaag alles terug in elkaar zette kreeg ik een error dat al het ram niet gevonden kon worden, time & date not set

Ok, nog eens proberen rebooten dus.
Maar toen kreeg ik helemaal geen beeld meer behalve wat gepiep ik heb toen het BIOS gereset maar dat wou ook niet baten. Ik heb er toen een gewoon toetsenbord aan gehangen en toen zag ik dat de numlock knipperde :s

Het is nogal lastig om alles eruit te halen en zo dinges te proberen, dus zou iemand me mischien op de juiste weg kunnen helpen en/of zeggen waar het aan ligt?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klinkt vrij logisch als die in het begin al aan geeft dat er iets met het geheugen mis is, draai de kast eens open en kijk of de rammetjes nog wel goed vast zitten.

Blij Met Wilco

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het piepen kan je een hoop vertellen, wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Zoek eens op in je moederbord boekje wat de beeps betekenen. lange beeps achter elkaar betekenen meestal geheugenproblemen.

Hier staat tekst

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 17:57
Heeft de stekker er een tijd uitgelegen? Misschien lege backup batterij van je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
De stekker heeft er zo'n 5 dagen uitgelegen dus dat is het probleem niet lijkt me.
Ik heb geen moederbord boekje, het is een standaard slot1 compaq moederbordje van de sloop
Ik denk (op het zicht) dat het dit moederbord is:
Afbeeldingslocatie: http://hyperinzercia.sk/inz/57235.jpg
Ik heb toevallig ook de zelfde cooler erop? Weet niet of er iemand mee is?

Het RAM zit nog stevig op zijn plaats.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:01 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

_nethack

We're all MAD here

Ik zou toch voor de zekerheid eens een multimetertje aan de bios batterij hangen, goeie kans dat die leeg is. (Vandaar dat ook na slechts 5 dagen zonder externe prik de klok al niet meer gelijk liep)
Veel systemen booten inderdaad niet meer als die batterij leeg is.

Knipperende numlock is geloof ik bij een Compaq Deskpro (waar het mainboard zo te zien uitkomt) inderdaad een error dat ie een slechte/incompatible dimm ziet.

[ Voor 23% gewijzigd door _nethack op 06-01-2007 12:22 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1