Toon posts:

[DVD maken]Uitschakelbare ondertiteling knippert irritant

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Avi van videocam (Panasonic 3CCD NV-GS280:) gecaptured en met dvdate_62 de datum/tijd eruit gehaald, werkt perfect.... opgeslagen als srt bestand. (PAL, 25 fps, opgeslagen op "gemiddelde" kwaliteit)
Met diverse tools aan het knutselen geweest om de gegevens als (uitschakelbare) ondertitel op een DVD te krijgen. Op zich lukt dat wel oa met ConvertXtoDVD.
De ondertiteling is ook keurig uit te schakelen. Maar...... als ie aan staat knippert ie (tijd en datum) elke seconde irritant, een naadloze overgang zou veel rustiger zijn.
Met Subsync & Subtitle Workshop aan het stoeien geweest met o.a. de hyde optie maar geen verbetering..
Er zijn tools waar je de tijd/datum vast in de film brandt en dan knippert ie niet (ook geprobeerd) , maar dan kan ik hem dus niet uitschakelen: geen optie dus.
Na veel gezoek via google, video help site: niets gevonden, wel vergelijkbare problemen maar geen oplossing. Onderteling via sub en smi geen verbetering (met andere tools).
Dat knipperen doet ie op de pc en op de DVD speler (LG 9800H), de film loopt zonder haperen.
Is er een tag oid voor of is het een andere truuc, of andere suggestie welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 13:15 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Zet eerst je Avi om naar MPEG.
Met dit gratis programma kan je er een DVD van maken met ondertitel van .srt formaat.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:27:
Zet eerst je Avi om naar MPEG.
Met dit gratis programma kan je er een DVD van maken met ondertitel van .srt formaat.
Succes
kende hem van
http://www.videohelp.com/tools?tool=dvdauthor
maar is alleen onder Linux te gebruiken..... ik heb op dit moment geen Linux systeem lopen, dus dat wordt voorlopig niets.... om hem te compileren.
Uit de sourceforge corner had ik al wel SubtitleCreator geprobeerd, maar het werkt niet goed (toch nog eens verder uitzoeken).
Tips blijven welkom.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

DVDlab werkt erg goed, maar is helaas niet gratis en je moet je avi wel eerst gereed maken voor je het kan gebruiken in DVDlab. Dus je moet een mpeg videostream en een dvd compatible audiostream hebben. Maar er zijn zat gratis tooltjes die dat kunnen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:17:
DVDlab werkt erg goed, maar is helaas niet gratis en je moet je avi wel eerst gereed maken voor je het kan gebruiken in DVDlab. Dus je moet een mpeg videostream en een dvd compatible audiostream hebben. Maar er zijn zat gratis tooltjes die dat kunnen.
daar heb ik een paar dagen geleden de 30-dagen versie van bekeken, misschien te kort, maar ik vind hem niet erg intuitief... (en idd niet gratis)
De andere tools geen gebrek aan...
edit: heb Subtitle Creator ook werken, idem knipperend.....(helaas)
je ziet hem mooi van subtitle naar subtitel springen...(ook al zet ik de "pauze" op nul door hide en start goed "af te stemmen" met delta t=0)
edit2: is het soms toch echt wel een eigenschap van ondetitelen....... bij veranderen van normale tekst zou je nl toch wel willen dat de oude tekst eerst verdwenen is voordat de nieuwe er staat... toch?
Niettemin...als er toch een optie blijkt te zijn ....
Edit3: Ulead workshop 2 trial knippert ook in view mode.....deze Ulead werkt overigens met een eigen afwijkend subtitle format.... niet handig.....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
antwoord van een expert in een mail:
Het klopt dat er tussen elke subtitle een knippering is. In de DVD
specificaties staat namelijk dat er tussen elke subtitle minimaal 1 frame
moet zitten.
Als je dus de datum/tijd per seconde laat wisselen dan krijg je dus ook per
seconde 1 frame zonder subtitle en dus een korte knippering.
Ik los dat op door van mijn date/time subtitle de seconden niet weer te
geven en dus een wisseling van subtitle per minuut. En dan valt zo'n
knippering niet op.

• pinojo123
Sorry ik bedoelde DVDauhorGui voor WindowsXP.
De verkeerde link doorgegeven, het programma zit volgens mij wel in deze GUI verwerkt. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 08:08:
Sorry ik bedoelde DVDauhorGui voor WindowsXP.
De verkeerde link doorgegeven, het programma zit volgens mij wel in deze GUI verwerkt. 8)7
In ieder geval weet ik nu waarom het knippert, (wat ik vermoedde maar niet zeker wist to be honest..)
Nu nog de tools om het leven wat eenvoudiger te maken....
Deze "DVDAuthor-Gui" accepteert helaas geen avi (Elementary video files are accepted in the formats: mpv, m1v and m2v. . Ready muxed mpg streams are accepted only if they are named mpg (but can also be vob files internally)
Misschien dat ik met de vob optie nog wat kan.

• pinojo123
AVI zal omgezet moeten worden naar mpeg (m2v,mpv....).
Ik zelf gebruik Adobe premiere maar dat is eigenlijk meer om de video te bewerken.
Wil je echt de avi zoals die nu is omzetten, dan kan DVD2SVCD dit.
Er zit een optie op om AVI naar DVD te selecteren, kan ook gelijk de .srt meepakken.
Is wel een beetje ingewikkeld maar er is genoeg info te vinden.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Als je subs in bijna alle programma's knippert, is er dan nix mis met die subs?
In wat voor formaat heb je de subs ? Als het bv. srt is kun je gewoon met notepad zien gedurende welke tijdsduur ze zichtbaar zijn.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:53:
Als je subs in bijna alle programma's knippert, is er dan nix mis met die subs?
In wat voor formaat heb je de subs ? Als het bv. srt is kun je gewoon met notepad zien gedurende welke tijdsduur ze zichtbaar zijn.
nee niks mis mee zie boven:
In de DVD specificaties staat namelijk dat er tussen elke subtitle minimaal 1 frame moet zitten.
dus als je elke seconde wilt laten zien zal ie ook elke seconde knippern, dus nu knippert ie bij elke overgang naar de volgende minuut, maar dat is geloof ik maar een keer per minut... ;)

• pinojo123
Open je .srt eens in Subtitle Workshop dan krijg je een beetje inzicht in een ondertitel.
Pagina: 1