Toon posts:

[exchange 2003] Qeuries en logging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik loop hier al een tijdje mee en kom er maar niet achter. Daarom aan jullie de vraag:

Ik doe een maandelijke rapportage aan het management. Bij onze afdeling is de afspraak dat emails met vragen van gebruikers binnen 24 uur moeten worden opgepakt. Als dit is gebeurd wordt de melding verplaatst maar een map 'afgehandeld'.

Nu wil ik meten of alle mail wel netjes binnen 24 uur wordt opgepakt. Dus ik wil het tijdstip meten waarop de mail binnenkomt (dat is makkelijk te achterhalen), maar ook het tijdstip waarop de mail naar de map 'afgehandeld' wordt gesleept (logging?).

Hoe kan ik dit meten? Wordt er op een Exchange server gelogd als mails verplaatst worden van de ene naar de andere map, of is dit aan te zetten? Kan ik vervolgens querien op deze logfiles zodat ik mijn rapportage kan maken?

Graag jullie reactie.

Verwijderd

Standaard wordt dat niet gelogd in Exchange, geen idee eerlijk gezegd of er iets van een third party tool voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:54:
Standaard wordt dat niet gelogd in Exchange, geen idee eerlijk gezegd of er iets van een third party tool voor is.
...daar was ik al bang voor.

Verwijderd

exchange op deze manier "mis"/gebruiken is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Een calltaking systeem lijkt me een betere oplossing (dit kan een eigengemaakt tooltje zijn met een simpele database, waarin je de mailtjes plakt en de afhandeling regelt)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
exchange op deze manier "mis"/gebruiken is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Een calltaking systeem lijkt me een betere oplossing (dit kan een eigengemaakt tooltje zijn met een simpele database, waarin je de mailtjes plakt en de afhandeling regelt)
Klinkt als een goed idee, ik zal eens een balletje opgooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:54:
ms crm? volgens mij werkt dat op basis van exchange :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:49:
[...]

ms crm? volgens mij werkt dat op basis van exchange :)
Als je een `call taking' functionaliteit bedoellt, dan ja. Ik refereerde aan de (on)mogelijkheid om te auditten wat TS wil :)
Pagina: 1