Toon posts:

Foto's Canon niet op pc kunnen zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb woensdag een Canon Ixus 850 IS gekocht. Heb het toestel gister vol op gebruikt en hij werkt echt geweldig.
Nu wil ik de foto's op mijn pc zetten maar dat werkt niet.
software heb ik geinstaleerd en ook is mijn camera te zien op de pc.
Als ik via foto software (picasa, adobe, corel, windows verkenner en via canon software) de bestanden probeer binnen te halen krijg ik de melding dat de camera bezig is of dat hij niet is aangekoppeld aan de pc.
Wie weet hier een oplossing voor? wil de foto's toch graag op de pc bekijken.

alsvast bedankt
edwin

Verwijderd

Hele simpele tip: cardreader halen. Ja ik weet dat het ook zonder behoort te werken, maar de ervaring leert dat een cardreader een stuk makkelijker werkt en nog een stuk sneller is ook. Kosten: 10 euro voor een snel usb2.0 ding :)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:21

vinnie1908

Appel != peer

En je kan de cardreader gebruiken zonder je camera, die kan je dan gebruiken waar hij voor is, het maken van foto's

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• dexonic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

dexonic

efficient != nuttig

misschien andere modus gebruiken wanneer je 'm aansluit op je pc.. PTP?
weet niet welke erop zitten..

maar cardreader is idd stuk makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
dexonic schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:34:
misschien andere modus gebruiken wanneer je 'm aansluit op je pc.. PTP?
weet niet welke erop zitten..

maar cardreader is idd stuk makkelijker :)
wat voor modus gedoel je precies?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

YellowCube

Wait...what?

vaak zit er ergens in het menu van je camera instellen wat voor vorm van dataoverdracht je wilt gebruiken bijv. PTP (Picture Transfer Protocol)

[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2007 15:55 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:53:
Hele simpele tip: cardreader halen. Ja ik weet dat het ook zonder behoort te werken, maar de ervaring leert dat een cardreader een stuk makkelijker werkt en nog een stuk sneller is ook. Kosten: 10 euro voor een snel usb2.0 ding :)
Ja, behalve als je een xD kaartje hebt, die hebben de vervelende gewoonte om corrupted te raken van cardreaders. Heb het al 2 keer gehad, dus dat kaartje blijft mooi in mijn camera. Foto's zijn overigens voor het overgrote deel te redden met PhotoRescue.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Ja, behalve als je een xD kaartje hebt, die hebben de vervelende gewoonte om corrupted te raken van cardreaders. Heb het al 2 keer gehad, dus dat kaartje blijft mooi in mijn camera. Foto's zijn overigens voor het overgrote deel te redden met PhotoRescue.
Canon heeft geen xD dus dat lijkt me geen probleem in dit geval :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
heb een cardreader gekocht maar die leest mijn kaart ook niet af. sterker nog, hij loopt er mooi op vast.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Kan je op je camera de foto's wel terugzien? En heb je je kaartje wel met je cam geformatteerd toen je begon te schieten?

Verwijderd

wat voor systeem heb? hoe groot is je kaartje? functioneert je usb controller wel?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Die meuk aan software die erbij zit heb je helemaal niet nodig, allemaal weggooien/deinstalleren!
(die maken het alleen maar moeilijk)

Camera aanpluggen, vervolgens krijg je een extra schijfstation erbij, daar staan je foto's op!
Gewoon copieren naar je harde schijf en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel alle foto's zien op mijn camera. het kaartje heb ik na een aantal foto's geformatteerd omdat ik de foto's niet op de pc kon zetten. ik gebruik windows xp sp 2 en mijn kaartje is 1GB en is van dane-elec. mijn usb poort wil nog wel eens raar doen.
Pagina: 1