iPod Line out moet luider*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid, ik zoek een oplossing om de > LINE OUT < van de iPod luider te krijgen. Nu heb ik een iPod video (5.5G - 80GB) via een iPod Docking station met de originele Apple kabels op een surround set aangesloten. De iPod moet op minimaal 80-90% geluids volume en de surround versterker minimaal op 80% ! Dan is het geluid op normaal (laag) huiskamer nivo, beide vol open is wel iets harder maar ook vervormd en ook dan zal ik geen klachten van de buren krijgen. Ik zoek dus niet een programma om de koptelefoon luider te krijgen !! Ik gebruik Win XP. Hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem voor denk ik veel iPod gebruikers via de Line Out optie....vmax1198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Is het niet zo dat de Europese iPods niet zo hard kunnen als de Amerikaanse vanwege EU regels enz? Of zou dit niet gelden als je je iPod in een dock doet?

En verder: Heb je misschien geen max volume aangegeven, zoals in die updates? Of zou dat ook al niet gelden voor een dock? :P

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:31:
Voor alle duidelijkheid, ik zoek een oplossing om de > LINE OUT < van de iPod luider te krijgen. Nu heb ik een iPod video (5.5G - 80GB) via een iPod Docking station met de originele Apple kabels op een surround set aangesloten. De iPod moet op minimaal 80-90% geluids volume en de surround versterker minimaal op 80% ! Dan is het geluid op normaal (laag) huiskamer nivo, beide vol open is wel iets harder maar ook vervormd en ook dan zal ik geen klachten van de buren krijgen. Ik zoek dus niet een programma om de koptelefoon luider te krijgen !! Ik gebruik Win XP. Hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem voor denk ik veel iPod gebruikers via de Line Out optie....vmax1198
Ja, dat heb ik ook. Je moet gewoon je ipod op 100 procent geluid zetten, en dan is ie wel hard. Geen probleem mee gehad, dus dat moet je gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat je dan beter een voorsterker kan kopen of zo iets. Sofware om je IPod harder te zetten is niet legaal. Vroeger was het zo dat bij de Amerikaanse firmware het geluid harder kon maar volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo..

Edit:Hitman, dan vervormt het geluid wel een beetje, geluid uit de dock schijnt beter te zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_gadget op 05-01-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
koop een preamp

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 11-09 11:02
Ik weet niet zeker of de begrenzing iets te maken heeft met de lineout. Ik zou dit programma'tje in ieder geval even proberen: goPod. Haalt heel makkelijk de begrenzing eraf.

EDIT: zie net dat goPod bij jou niet wil werken goPod herkent iPod 5G niet !

[ Voor 39% gewijzigd door Troetelbiertje op 05-01-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als je de line out van de dock gebruikt, kan je uberhaupt geen gebruik maken van de volume op de iPod zelf. Iig niet op mijn iPod 4G icm met een dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 11-09 11:02
Ik ook niet idd, met mijn ipod 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de iPod software staat het geluid op 100% dus geen restrictie daar. Wel heb ik net ondervonden dan het geluid via de koptelefoon uitgang van de iPod harder is naar de surround versterker toe dan via de Line Out op het docking station. Zit zeker 10-15% verschil in !!! goPod herkent een 5.5G iPod Video via Win XP niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan ook al je muziek in je iTunes libary selecteren. Als je dan op info drukt kan je het volume niveau opschroeven naar 200%. Dit staat normaal op 100%. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Misschien is er iets mis met je docking station.
Ik weet niet hoe het met de nieuwe iPods zit, maar met mijn 3G kan ik als ik mijn iPod via het docking station gebruik, het volume niet meer op de iPod wijzigen. Het kán wel, maar het maakt geen verschil of ik het volume nou op 0% of 100% zet. De output blijft hetzelfde. De output zelf is bij mij ook goed genoeg. Kan mijn versterker gewoon op 'normaal' volume laten staan. Dit is wel anders als ik mijn iPod aansluit via de koptelefoon aansluit. Dan krijg ik ook van die taferelen die jij hier beschrijft. Lijkt me dus dat er iets niet helemaal goed is met de line-out van je docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44
O.D.Smolik schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:44:
Als je de line out van de dock gebruikt, kan je uberhaupt geen gebruik maken van de volume op de iPod zelf. Iig niet op mijn iPod 4G icm met een dock.
Ik schrok me al de tering. want ik heb net een ipod gekocht en als je via de ipod het geluid van de line out nog harder en zachter kon zeggen dan is het uberhaupt al geen line out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag Apple gebeld en die vertelde mij dat het "een bekent probleem" is, dat het geluid via de Line Out op een versterker (te)laag is, maar dat er op dit moment niets mee gedaan wordt !!! :-( Wel is het zo met de laatste iPod video (een week geleden gekocht) dat het geluid van de iPod ,op het docking station, via de afstands bediening en op de iPod zelf geregeld kan worden, dus wel via de Line Out !
Hopenlijk dat er zoiets gebruikt kan worden zoals voor een platenspeler op een surround systeem, een voor-versterker. Als ik nu een voor-versterker op de iPod aansluit en van de voor-versterker naar de surround versterker ga, dan geeft de surround versterker een OVERFLOW error, dus teveel signaal. Misschien dat er een voor-versterker bestaat waarbij het uitgaande signaal te regelen is ??? Iemand misschien een idee of ervaring..........vmax1198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
een voorversterker regelt juist je uitgangssignaal, een versterker versterkt altijd evenveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat bedoel ik dus, het uitgangssignaal (line out iPod) via een voorversterker omhoog zoals een voorversterker dat ook voor een platenspeler doet. Dus van de iPod line out naar de voorversterker, van de voorversterker naar de eind versterker (cd-aux ect. tulp ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na wat experimenteren met een platenspeler voorversterker heb ik een simpele oplossing voor het lage uitgangs nivo van de LINE OUT van de iPod video 5.5G zoals ik eerder had aangegeven.
In eerste instantie kreeg ik een OVERFLOW op de eindversterker. Aangezien de Line Out van deze 5G te regelen is met de volume knop had ik het volume simpel tehoog staan.
Volume terug naar 25-30% op iPod en eindversterker op 40%, prima geluid !
Zo zit ik voor beide apparaten ook ver van de vervormings grens, in de vorige situatie was het 80% om 80%, niet echt bevordelijk voor een goed geluid.
Ik gebruik een TEC TC-720 voorversterker en dit werk dus prima in de MIC stand, Phone geeft een veel te dof geluid, MIC is lekker helder.
Wel heeft de TEC last van ruis, als de iPod aangekoppeld zit.
Denk als ik er een betere kwaliteit voorversterker zal gebruiken is die ruis (hopenlijk) niet aanwezig maar dat zal ik eens uitzoeken.
Het is ook wel duidelijk dat Apple een te zwakke versterker in de iPod hebben gestopt, of die zogenaamde koptelefoon begrenzer heeft ook invloed op de LINE OUT (?)

>> weet iemand een Windows programma om de begrezer te verwijderen, test ik dat ook nog <<
euPOD en goPOD zijn beide (op dit moment) nog niet geschikt om een video iPod (5.5G) te bewerken :-(

Het kan dus veel harder zodat je de iPod ook op een feest of in een grote ruimte kunt gebruiken wat in de standaard situatie echt niet mogenlijk is met dat lage uitgangs nivo.
En nu kan ik de buren wel wakker krijgen als ik dat zou willen ;-)) ......vmax1198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De headphone output van een iPod is geen line out hoor. De line out van iPods zit in de dock connector (en van daaruit dus in de dock of via een third-party kabeltje). En je iPod aan een platen voorversterker hangen is een heel erg slecht idee. Die zijn gemaakt voor ontzettend lage spanning aangezien uit een element van een draaitafel slechts enkele millivolts komen. Bovendien zit daar een equalizer in die compenseert voor de equalization op platen (RIAA-curve). Voor microfoons geldt iets soortgelijks alleen wordt dan die equalizer uitgezet. Je kunt beter die voorversterker wegdoen en je uitgangsvolume op 100% zetten. Dat is gewoon een line uitgangssignaal volgens alle standaarden die daar van toepassing op zijn.

Oh, en goPod werkte prima op mijn 5.5G. En ik gebruik 'm vaak zat in grote ruimtes, maar dan wel met fatsoenlijke versterking. Daar zijn versterkers namelijk voor: die maken dat line signaal in iets wat grote speakers aan kan drijven tegen redelijke volumes.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 06-01-2007 09:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ceber, bedankt voor je reactie, en ik gebruik een originele Dock + originele kabels naar mijn versterker via de LINE OUT ! De ruis die ik verneem komt vanaf de iPod (volgens de leverencier waar ik net ben geweest) omdat en de Line Out van de iPod is versterkt, en dat signaal ook weer wordt versterkt door de voor-versterker.

Misschien dat je uit kunt leggen hoe je precies jou iPod heb laten werken met goPOD, ik krijg het niet voorelkaar dat goPOD mijn iPod Video vind.....Ik start op ZONDER iTunes, dus de iPod staat als externe bron in "mijn computer" en kan die ook gewoon benaderen. Als ik nu goPOD opstart (versie 1.4) dan kan ie de iPod niet dedecteren. De iPod is via de originele Apple kabel aan een USB poort verbonden, andere USB,s maakt niets uit, ook daar kan goPOD niets vinden. Graag hulp.............. vmax1198

PS ik gebruik Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een Mac, mischien werkt goPod daar beter op.

Ik snap nog steeds niet waarom je je iPod aan een voorversterker hebt hangen. Tenzij je dusdanige apparatuur hebt dat je een losse voorversterker hebt en eindversterkers naar je speakers. Maar de kans daarop lijkt me klein (temeer omdat je 't over een phono voorversterker had). Een iPod op 100% volume geeft hetzelfde signaal op de line out als een willekeurige CD speler. Dus gewoon je iPod op een line in hangen en op 100% volume zetten, en je versterker aan het werk zetten op de versterking.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduidelijking, dat gedoe met die voor-versterker was alleen maar om te kijken of dit inderdaad zou werken, het opkrikken van het Line Out signaal. Nou dat kan dus wel al vind ik het geluid rechtstreeks vanaf de iPod beter klinken, veel helderder...Ik ben dus weer terug naar de oude situatie van een rechtstreekse Line Out aansluiting van het Docking Station naar de surround versterker.
Blijf het Line Out signaal te zwak vinden, de iPod op 100% en de versterker op 65-75% is geweld aandoen aan het HiFi geluid van wat voor apparaat dan ook. De iPod bevind zich zo al vol in de vervormings zone en een versterker op zeg 75% er tegen aan. Ook op de Apple site adviseren ze de iPod op 50%, niet harder, de rest regelen met de versterker. Maar voor wie dat heeft moet je eens naar het signaal op VU meters of EQ kijken met een iPod op 50%.......amper of geen reactie.
Maar goed, ik hoop dat euPOD of goPOD binnekort met een 5G versie voor Windows komen die werkt, dus dat de iPod gededecteerd wordt ! Bedankt voor al de reacties :-) vmax1198
Pagina: 1