Toon posts:

Servers in amsterdam hebben altijd de snelste verbinding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af wat op dit moment eigenlijk (voor bedrijven) de snelste internet verbinding is.

We gaan namelijk wat experimenteren op internet gebied en willen daarvoor de beste/snelste internet verbinding die er is vanuit nijmegen.

vooral bedoeld om
- 1 website te hosten +/- 1000 users per uur (niet te gelijk) die max 150kb downloaden
- indexeren van andere website's (spider) activiteiten zoals google

Dit moet in eerste instantie vanuit nijmegen gebeuren om alles te kunnen testen.
Ik heb daarom gezocht naar internet verbindingen in nijmegen en het volgende gevonden:
Glasvezel-Netwerk GNEM 100 Mbit/sec upload/download

Is er nog iets anders of mogelijk nog sneller ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een 100mbit verbinding is een 100mbit verbinding, nooit sneller natuurlijk.

Hoezo vanaf Nijmegen? Komen alle hits vanaf 1 ISP? Dan lijkt het me handig om ook bij die ISP te co-locaten, omdat je dan veel minder hops zal hebben.

Het indexeren van een website is ook traffic natuurlijk, en het verschilt of je een site hebt met 5 pagina's of 5.000.000.

M.a.w. je informatie verstrikking om een goed advies neer te geven is wat aan de minimale kant.

Doh.. begrijp ik het ff verkeerd 8)7 sorry, my bad |:(

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 05-01-2007 12:39 ]

Ey!! Macarena \o/

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11

LieveNiels

On Fire

Aan bandbreedte gaat het zaakje dus per uur 1000 x 150kb = 150mb kosten... 100mbit heeft een capaciteit van ca 10mb per SECONDE. 'Spideren' hoeft bij mijn weten ook niet zo gek veel bandbreedte te kosten, dus 100mbit lijkt mij overkill. Nu praat ik niet uit ervaring moet ik erbij zeggen, maar mijn insziens heb je aan 10/10 symmetrisch genoeg. Lukt het niet dan neem je dan alsnog een lijntje erbij.

edit. tja spideren, net als google het hele internet? dan is uiteraard geen verbinding te snel oftewel, neem meerdere lijnen.

[ Voor 12% gewijzigd door LieveNiels op 05-01-2007 12:38 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12

ThunderNet

Flits!

Verder maakt het qua bereikbaarheid niet zo heel veel uit. Aan amsterdam gekoppeld. Of dat je bijvoorbeeld aan de Groningen Internet Exchange koppeld :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
@ThunderNet

Hoe zit het dan met de response tijd ?

situatie 1:
Stel er staat een webserver in nijmegen met een Glasvezel-Netwerk GNEM 100 Mbit/sec upload/download verbinding gekoppeld aan een domeinnaam.

situatie 2:
De webserver staat gewoon in amsterdam (Internet Exchange)

iemand typt de domeinnaam in en de beroemde 'hello world' verschijnt ??
in situtie 2 gaat dit waarschijnlijk sneller maar is dit zichtbaar voor de gebruikers ?

Anders gezegt: waarom zou ik iets in amsterdam neer zetten waarin zit het verschil ?

Verwijderd

De meest gunstige situatie is natuurlijk om je server zo kort mogelijk bij de AMS-IX neer te zetten. Binnen de AMS-IX kun je connecties krijgen van 10Mbps tot en met 10Gbps.

Het is hierbij wel belangrijk om peerings te hebben met grote ISP's. Als "gewone" organisatie wordt je niet snel rechtstreeks op het AMS-IX netwerk aangesloten. Je moet dan eigenlijk kijken naar een ISP welke op de AMS-IX actief is en die je een leuke "bandbreedte" kunt aanbieden. Daarna moet je kijken of je je server zo dicht mogelijk bij de AMS-IX kunt neerzetten, bijvoorbeeld bij Telecity Amsterdam. Op dat moment zit je namelijk met je server bij de backbone van Nederland.

Je hebt een goede dekking naar andere ISP's (vanwege de onderlinge ISP peerings) en lage response tijden.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:46:
De meest gunstige situatie is natuurlijk om je server zo kort mogelijk bij de AMS-IX neer te zetten. Binnen de AMS-IX kun je connecties krijgen van 10Mbps tot en met 10Gbps.

Het is hierbij wel belangrijk om peerings te hebben met grote ISP's. Als "gewone" organisatie wordt je niet snel rechtstreeks op het AMS-IX netwerk aangesloten. Je moet dan eigenlijk kijken naar een ISP welke op de AMS-IX actief is en die je een leuke "bandbreedte" kunt aanbieden. Daarna moet je kijken of je je server zo dicht mogelijk bij de AMS-IX kunt neerzetten, bijvoorbeeld bij Telecity Amsterdam. Op dat moment zit je namelijk met je server bij de backbone van Nederland.

Je hebt een goede dekking naar andere ISP's (vanwege de onderlinge ISP peerings) en lage response tijden.
of bij de GN-IX ;) maakt niet zo heel veel uit :) Daarnaast bied groningen enkele voordelen, qua file "probleem" etc. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
@Bonnevent

Bedankt het is me nu helemaal duidelijk.
Pagina: 1