Met PHP een ASP pagina aansturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:01

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik moet een ASP shop pagina aansturen. Deze wordt geintegreerd in een Joomla site. Nu zou echter het mooiste zijn om op de een of andere manier het zo te regelen dat een gebruiker inlogd op 'mijn' site en vervolgens daarmee ingelogd wordt op de site waar de shop op draait. Ik kan dan ook de producten op mijn site tonen en automatisch het bestelformulier in laten vullen op de andere site.

Ik heb wel ervaring met PHP en in mindere mate met PHP, maar niet echt met het op zo'n manier aansturen van een ASP paginan vanuit PHP. Heeft iemand tips?

Ik kan in principe wel een en ander regelen met de beheerder van de ASP kant, maar ik moet proberen het voor de rest zo veel mogelijk los te draaien (bedrijf ondersteunt geen PHP en zo).

[ Voor 14% gewijzigd door jopiek op 05-01-2007 12:30 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 21:23
Wat meer informatie graag...
Hoe wil je het doen? Door middel van POST's en GET's?
Vanuit PHP of met een javascriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
genosis schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:30:
Wat meer informatie graag...
Hoe wil je het doen? Door middel van POST's en GET's?
Vanuit PHP of met een javascriptje?
Een JavaScript zou natuurlijk wel aardig zijn anders moet het idd met POST en GET.

Nog wat extra info:

Dit is een voorbeeld van een produkt:
http://www.heutink.nl/esh...dproducts.asp?catId=20753

(ik krijg voor dit project overigens niet direct betaald, alleen deel van omzet voor elke set die gekocht wordt, dus koop ff een paar robotjes ;)).

[ Voor 30% gewijzigd door jopiek op 05-01-2007 12:38 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
'Jouw' site is dus Joomla? Kun je geen cookie zetten of het cookie van Joomla gebruiken om in de webshop te kijken of de gebruiker is ingelogd? Let wel dat je dan op hetzelfde domein moet zitten, of een ander subdomein... Zie php.net/setcookie voor al die extra argumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 21:41
user/pass als MD5/SHA1 hash meesturen via $_GET ? Ik roep maar wat, beetje onduidelijke vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
geez schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:35:
user/pass als MD5/SHA1 hash meesturen via $_GET ? Ik roep maar wat, beetje onduidelijke vraag..
Ik zal de beheerder dan wel even vragen of het idd een MD5/SHA1 is, (of zelf proberen met de login die ik gekregen heb natuurlijk). Ik zit niet op hetzelfde domein, binnen de organisatie gebruikt met alleen Windows servers met SQL Server en ASP. Mijn server komt bij Solcon te staan.

Het oversturen van de gegevens naar de volgende pagina lukt goed, kan ik de tweede pagina dan posten op de een of andere manier?

Dieper zoeken op GoT leert dat CURL een mogelijkheid zou zijn, nu maar hopen dat ik de php installatie niet opblaas ermee (door curl te includen)

[ Voor 39% gewijzigd door jopiek op 05-01-2007 13:43 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
curl werkt niet (probleempje met de config van php op FreeBSD), alternatief, Snoopy!

ik post hier de vorderingen...

1. link: http://weeklytips.wordpre...-snoopy-to-fetch-content/

Dat snoopy werkt wel aardig, maar ik moet alsnog op de tweede knop drukken...

[ Voor 44% gewijzigd door jopiek op 05-01-2007 14:48 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
jopiek schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:49:
[...]

Ik zal de beheerder dan wel even vragen of het idd een MD5/SHA1 is, (of zelf proberen met de login die ik gekregen heb natuurlijk). Ik zit niet op hetzelfde domein, binnen de organisatie gebruikt met alleen Windows servers met SQL Server en ASP. Mijn server komt bij Solcon te staan.

Het oversturen van de gegevens naar de volgende pagina lukt goed, kan ik de tweede pagina dan posten op de een of andere manier?

Dieper zoeken op GoT leert dat CURL een mogelijkheid zou zijn, nu maar hopen dat ik de php installatie niet opblaas ermee (door curl te includen)
Meesturen met het URL is niet verstandig als je kijkt naar de veiligheid. Stel er zit iemand te sniffen (maakt niet uit hoe klein de kans is) dan kan die persoon hetzelfde adres gebruiken en is vervolgens ook ingelogd.

Maar de websites draaien op verschillende domeinen? Of is het wel hetzelfde domein maar een ander subdomein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Mafkees schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Meesturen met het URL is niet verstandig als je kijkt naar de veiligheid. Stel er zit iemand te sniffen (maakt niet uit hoe klein de kans is) dan kan die persoon hetzelfde adres gebruiken en is vervolgens ook ingelogd.

Maar de websites draaien op verschillende domeinen? Of is het wel hetzelfde domein maar een ander subdomein?
Helaas fysiek andere domeinen. Sniffen is idd wel een issue... Ik heb 't eerste deel overigens wel voor elkaar, alleen nu de response opvangen. Op het moment krijg ik raar genoeg een 404, ws. door een redirect vanaf de Heutink pagina.

[ Voor 29% gewijzigd door jopiek op 05-01-2007 15:20 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1