CDROM doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Met mn net nieuwe comp (2 maanden, eerst ME dr op gehad :r:r:r -> door wat stomme dingen aan de kant van dhr gates :r HELEMAAL moeten herpartitioneren. mp3's kwijt etc..) met win98se, krijg ik mn cdrom niet aan de praat (creative 5233E). Bij mn wininstall las ie keurig van cdtje, maar zodra die een keer opnieuw moest opstarten (vanaf de hd) pakte die de cd niet meer. Dus drivers niet goed geinstalleerd. Heb ik mn winschijfje naar mn c: gekopieerd en vanaf hd opnieuw geinstalleerd (eerst formateren). Dit ging half perfect, maar nog steeds pakt ie de cd niet. Heb intussen alle drivers van inet gedownt, maar cd is ook wel handig. Met de drivers van creative zelf doet ie niets. (in de setup zoekt ie overigens naar een CD op de 2e ide of de slave 1e ide. Aangezien ik een ata100schijf heb, en dus de eerste ide niet voor mn hd gebruik, heb ik daar mn cdd op. Omwisselen van ide poort had geen nut trouwens.

Heb ik het eens met het dos progje gedaan (dos opstarten en installeren voor dos).
Maar ook hier: bij het uitvoeren van config sys pakt ie de door die install neergezette regel wel, maar geeft iets aan van 'no drives detected'.

Ik heb opnieuw een keer opgestart vanaf de win98se cd, en die cdromdriver pakt ie wel!
(alleen niet in windows)

Wat doe ik hier verkeerd of doet windows verkeerd?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Hmm, ik zou toch denken aan een probleem met je ata kabeltjes of anders misschien iets in de richting van de jumpers op je cd-rom speler, staan die wel goed?
succes!

• SilentStorm
iets in de richting van de jumpers op je cd-rom speler, staan die wel goed?
Ehm weet je misschien waar ik info over de goede instellingen kan vinden? creative.com is helemaal bagger voor zoiets. Ik heb zelf geen documentatie en de hard way is zo'n gepruts - ding zit vast met 8 schroeven +kap van 2 kanten en dan die jumpertjes nog.

Verwijderd

Achter de speler naast je IDE kabel zitten de jumpertjes en vaak staat op de speler ook een sticker met de instellingen. En je zal wel even de cdrom speler uit de computer moeten halen om het te kunnen bekijken..
Op vrijdag 02 februari 2001 21:52 schreef SilentStorm het volgende:

[..]

Ehm weet je misschien waar ik info over de goede instellingen kan vinden? creative.com is helemaal bagger voor zoiets. Ik heb zelf geen documentatie en de hard way is zo'n gepruts - ding zit vast met 8 schroeven +kap van 2 kanten en dan die jumpertjes nog.

• SilentStorm
Heb m intussen helemaal los, maar er staat helemaal notting op over jumpertjes... ik heb ondertussen nog wat rond gezocht en vond uiteindelijk een manuel voor een vergelijkbare cdd: de 5230E. Hierin stonden ook jumper settings. Maar: hij stond op jumpersetting 'master' en ik had m al als master staan. Daarbij is er in de 5233 versie een jumpertje bij aan de andere kant van mn stroomconnector. Ik heb het geprobeert met deze in de andere stand, maar geen effect. Jumpers lijken me dus goed te zitten. Kan zoiets nog ergens anders aan liggen? in ME deed ie het wel gewoon..

• SilentStorm
Las dit nog eens over.. had de oplossing al een tijd:

T is de IDE controller. Mn vorige via drivers waren een beetje verrot, waardoor ie m niet kon vinden. Nieuwe via driver en...

NB Voor dit type CDROM is geen officiele support van creative (oem ofzo). Daarom kon ik er ook niets over vinden. Maar ik moet zeggen dat creative daar toch zo goed mogelijk mee probeert te helpen (mailtje)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oplossing =>Gebruik Linux, en zeur niet om Microsoft.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Onder 98 moet je toch geen drivers in dos laden ?
Pagina: 1