Toon posts:

Internet valt af & toe weg

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een nieuwe adsl moden router gekocht (nl een Topcom Wireless Webr@cer 8001), maar mijn wan lampje flikkert constant :s. En af en toe valt mijn internetverbinding gewoon weg, en schiet hij naar een paar seconden gewoon terug aan. Kvind het maar raar.

Kunnen jullie helpen?

Greets & Thanks :)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

uhm....

afstand modem <-> isra ?
splitter aanwezig ?
heeft het hiervoor wel gewerkt ?

* Foamy heeft een defecte glazen bol, dus kan alles niet direct zien vanaf hier :)

blub

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modem gereset? Al wat nagegaan wat er mis zou kunnen zijn?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Valt je draad(loze) verbinding naar het modem weg ? Of de connectie van het modem naar het internet ?

Kijk dat anders even na in de log van je modem.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:50
Splitter is wel de eerste aftakking na je isra-punt? Dus geen telefoontoestellen of anderzijds die voor de splitter zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het werkte vroeger al dus daarom versta ik het niet goed,
Er is een splitter aanwezig, heb nu de aansluiting van het telefoontoestel achter de splitter gestoken, maar is nog altijd hetzelfde. (Mss is er wel iets aan de splitter, kan dat?)
Gewoon het internet valt weg, geen connectie met internet niet meer (zowel wireless, als LAN)
En ja modem heb ik al eens gereset, zal het anders direct nog eens doen.

P.s: is dat normaal dat het WAN lampje flikkert of?

Greetz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:11 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:41

hamsteg

Species 5618

firmware updates? Heeft ooit eens geholpen bij mij.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Goh kdurf die firmware updates bijna niet meer doen, heb zo al 2 routers naar de knoppen geholpen :(

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 21:30

K-Jay

Klaas Jan

Sluit je modem zonder splitter direct op het IS/RA-punt aan, met een kort (< 2 m) kabeltje. Heb je dan nog steeds dezelfde problemen?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
K-Jay schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:18:
Sluit je modem zonder splitter direct op het IS/RA-punt aan, met een kort (< 2 m) kabeltje. Heb je dan nog steeds dezelfde problemen?
Ja WAN lampje flikkert nog steeds :( (of is dat normaal dat die flikkert ? :s)

Verwijderd

Wat zegt de handleiding over een knipperend WAN lampje?? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:15:
Goh kdurf die firmware updates bijna niet meer doen, heb zo al 2 routers naar de knoppen geholpen :(
Voor dit model zijn er nog geen firmware update's :

http://www.topcom.net/pro...?groep=2&cat=14&catsub=46

Al eens met je ISP gebeld en je lijn laten uitmeten ? Kan natuurlijk ook zo zijn dat deze router niet lekker werkt met je ISP of dat er iets anders aan de hand is. Een lijnmeting sluit al gauw vaak het 1 en ander uit. Hoe staan verder je firewall settings en overige instellingen ?

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 13:22
Er zijn verschillende stappen die je kan ondernemen, de meest drastische maatregelen staan onderaan:

1) Modem resetten
2) Kijken of alles stekkers enzo goed erin zitten
3) Opbellen naar je ISP of de lijn gereset kan worden
4) Opbellen of de lijn doorgemeten kan worden
5) Nieuwe stekkertjes aan je WAN bekabeling knijpen
6) Splitter vervangen
7) Modem ook vervangen

Dan moet het wel opgelost zijn

Verwijderd

Topicstarter
Mm dat het lampje verflikkert hebk al door. Ik had gekeken naar WLAN (maar dat is wireless lan zo te zien) en dat ADSL lampje, dat brandt wel :$

Kheb die splitter nu als eerste gestoken, er zat eerst altijd nog iets voor (gewoon een verlengstukje, omdat het wat krap was, er zit nl. een stopcontact onder :s)

Nu afwachten zker, of het internet nog uitvalt. Anders belk mijn ISP eens en mss die ADSL Splitter vervangen ofzo.

Greetz & Thanks

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:40 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 21:30

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:39:
[..]

Nu afwachten zker, of het internet nog uitvalt. Anders belk mijn ISP eens en mss die ADSL Splitter vervangen ofzo.
[..]
Als je internet zonder splitter ook wegvalt heeft het weinig zin om die splitter te vervangen :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
K-Jay schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Als je internet zonder splitter ook wegvalt heeft het weinig zin om die splitter te vervangen :)
Ah oké, srry :p

Verwijderd

Topicstarter
Pff kdacht, dat het opgelost was, maar internet valt nog steeds uit, wel maar heel frequent, niet constant. Mm wel raar dat de lijn niet uitviel bij mijn vorige modem router :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:42:
Pff kdacht, dat het opgelost was, maar internet valt nog steeds uit, wel maar heel frequent, niet constant. Mm wel raar dat de lijn niet uitviel bij mijn vorige modem router :s
wat voor netwerk kaart heb je in je pc, en werkt die nog wel goed? Vervang je netwerk kaart eens ofzo.

En kun je de oude modem niet ff terug zetten om te kijken of die het wel doet?

Voortaan is het wel handig als je een wat uitgebreidere topic start maakt, en wat meer relevante specs geeft. En ook vermeld wat je al gedaan hebt, dan is het voor ons duidelijker en geven we ook geen mogelijke oplossingen die je al geprobeerd heb. Dit is wel gebruikelijk hier op GoT. Ik zie dat je nieuw bent dus ik schreeuw niet meteen UTFS en lees de faq, maar ik zou ze wel lezen over hoe het hier gaat. (vaak staan meer als 50% van de problemen in de faqs vermeld met bijhorende acties en stappen om dit op te lossen.)

succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 17:55 ]

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen valt me internet af en toe voor een seconde of 30 weg. Geen flauw id hoe het komt, ik heb voor zover ik weet nix bijzonders gedaan.

De ene keer ben ik een paar uur online, voordat hij uitvalt, de andere keer 15 min.
Ik heb het alleen op mijn computer, de andere pc's thuis hebben er geen last van. Ik heb de modem al gereset, de router er tussenuit gehaalt, de kabels vervangen, switch gereset, Windows opnieuw geinstalleerd, en Planet gebeld, maar tot nu toe geen succes. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Oplossing voor dit soort problemen is heel vaak in de channels van je wireless router. Hierbij ervan uitgaande dat het dus niet de internet verbinding is die wegvalt maar je wireless connectie.

Probeer eens een ander kanaal!!

[ Voor 30% gewijzigd door verliezer op 25-02-2007 13:47 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
Ahum, zelfde modem pas gekocht. Flikkerend WAN lampje is iet goeds, dan staat deze aan! :)
Ze hebben alleen de kleur slecht gekozen ten opzichte van de foutmeldingen! :D

Edit: om het toch maar niet te kick achtig te laten lijken, ik deel dit mee voor mensen die ook met dit probleem zouden zitten. O-)

[ Voor 58% gewijzigd door gerre22 op 28-08-2007 21:16 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
gerre22 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:48:
Ahum, zelfde modem pas gekocht. Flikkerend WAN lampje is iet goeds, dan staat deze aan! :)
Ze hebben alleen de kleur slecht gekozen ten opzichte van de foutmeldingen! :D
Ahum, wat bedoel je ik kick een oud topic... :P Volgens mij heeft de TS het onderhand al opgelost :P

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
hallo, je kan ook een slechte verbinding met de server, dit had ik ook en toen kwam er een mannetje van mijn adsl bedrijf en nieuw snoertje en het was gefixt. Moet gwn ff belle, en dan meten ze de lijn door

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right.. Mensen: Als een post een rode header heeft met daarin de postdatum, dan is het al even geleden dat deze post is gedaan.
Geen reden dus om dat topic omhoog te schoppen met niet heel relevante informatie..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.