Philips DVDR 7310, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik zit nu een tijdje te overwegen om een HDD/DVD recorder te kopen. Om me heen hoor ik allerlei mensen over Philips, Pioneer en Samsung. De techinische specificaties ben ik aan het vergelijken. Alleen kan ik niet zoveel info vinden over de Philips 7310, weet iemand hier wat van? Hij blinkt in mijn ogen uit door een 250 Gb hdd.

Deze oogt interresant ivn de instant replay functie, die ik nog niet op andere app. heb gezien

[ Voor 12% gewijzigd door EgoPro op 05-01-2007 13:31 ]

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Ik heb zelf de DVDR 7300H, welke volgens de specs veel lijkt op de 7300, alleen volledig van alu.

Het apparaat heeft geweldige opties, vooral guide plus werkt geweldig. De beeldkwaliteit van de opgenomen video is uitstekend. Ik gebruik hem in combi met een philips 42PF9966 plasma via hdmi

Het enige "maartje" aan dit apparaat is , is dat het apparaat heel sloom is. Bij het inschakelen vanuit standby duurt het bijna 2 minuten voordat het apparaat volledig functioneel is. Als het apparaat 1x opgestart is is het wel snel. Alleen het switchen tussen hdd en dvd/cd menu kost ook enige tijd.

De opname edit opties zijn zeer goed.

De bediening is echter niet erg gebruiks vriendelijk te noemen. Het lijkt wel of de verschillede menu's door verschillende personen in elkaar gezet zijn zonder onderling overleg. Dit kan je vooral zien aan de toekenning van de functies van de knoppen tussen de verschillende functies van het apparaat. Een bepaalde functie in een menu kan in een andere menu met een andere knop bediend worden.

Wel een pre is dat het apparaat van nieuwe software voorzien kan worden. Ik heb zelf al een update van de philips website gedownload en geinstalleerd. Dit werkt perfect en is in enkele minuten geklaard.

System Specs

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik heb ook wel interesse in deze DVD-recorder.

Alleen wat een prijsverschillen!
Op internet voor 400 euro te koop en dan ga ik in de mediamarkt kijken: 600 euro :'(

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
EgoPro schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:25:
Ik zit nu een tijdje te overwegen om een HDD/DVD recorder te kopen. Om me heen hoor ik allerlei mensen over Philips, Pioneer en Samsung. De techinische specificaties ben ik aan het vergelijken. Alleen kan ik niet zoveel info vinden over de Philips 7310, weet iemand hier wat van? Hij blinkt in mijn ogen uit door een 250 Gb hdd.

Deze oogt interresant ivn de instant replay functie, die ik nog niet op andere app. heb gezien
Oh ja: hij blinkt bij mij niet uit door 250GB, maar door wat er omheen zit: Guide+, HDMI, coaxale uitgang (dat zit tenminste op mijn reciever), DTS, progressive scan, enzovoort...

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
@masser de door jou genoemde specificaties zijn inderdaad mooie eigenschappen, en waar ik nu naar kijk (Philips 7310 of de Pioneer 545) hebben al deze zaken ook.
Mijn ervaring is dat Pioneer vaak een allesvreter is. DivX e.d.
Maar de philips met zijn grotere HDD en de "instant replay" functie lijkt me ook interessant