Toon posts:

[Vista] Activatiecode kopen zonder media*

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zodra Windows Vista uitkomt wil ik deze gaan aanschaffen, maar dat wil ik eigenlijk gezamenlijk doen met iemand anders.
Oftewel één van ons koopt de Vista Home Premium versie en de ander kopieert de DVD.

Nu de vraag waar het om gaat...
Kan er bij Microsoft een losse activatiecode worden gekocht?
Hiermee kunnen we dan kosten besparen, want ik hoef dan in feite alleen te betalen voor de activatiecode en niet ook nog eens voor de DVD-(box) en handleiding(en).

Verwijderd

Wil je een OEM of RETAIL gaan aanschaffen ?

OEM: Je betaald eigenlijk maar een paar euro voor de dvd+verpakking. Duurste is de sticker/code.

RETAIL: Je betaald voor een mooie doos + handleiding(kleintje) + cd. Duurste is de sticker/code + support.

Totale kosten zullen denk ik niet erg veel lager zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 11:34 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:27:
In het verleden waren er een paar mogelijkheden om een key te kopen, echter waren ze net zo duur als de OEM versie, en dan krijg je er ook een gratis DVD bij :P

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 13:44

vinnie1908

Appel != peer

De kosten die je uitspaart met het kopieren zijn nihil. Mocht het al mogelijk zijn om en losse code te kunnen aanschaffen zal deze dezeflde prijs hebben of misschien een euro of 2 goedkoper.

Die DVD boeit een bedrijf als Microsoft helemaal niets, de kosten zijn, zoals Blackspot al meldt, het stuk software wat je gebruikt.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

retail en OEM zijn voor zover ik weet ook de enige versie die los te koop zijn.

Bij OEM is ook nog een keer zo dat deze officieel alleen verkocht mag worden als er ook nieuwe hardware bij verkocht wordt.

OEM is wel een stuk goedkoper dan Retail

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:27:
Wil je hem OEM of RETAIL gaan aanschaffen ?

OEM: Je betaald eigenlijk maar een paar euro voor de dvd+verpakking. Duurste is de sticker/code.

RETAIL: Je betaald voor een mooie doos + handleiding(kleintje) + cd. Duurste is de sticker/code + support.

OEM: Kun je maar 1 PC tegelijk geinstalleerd hebben.

Retail: kun je op meerdere PC's hebben staan, alleen moet je wel de orginele code in bezit hebben.

Correct me if I am wrong. Maar volgens mij zat het zo

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:31:
[...]

Retail: kun je op meerdere PC's hebben staan, alleen moet je wel de orginele code in bezit hebben.

Volgens mij niet.

OEM: Gekoppeld aan 1 pc, namelijk de eerste waar je het opzet. Niet overdraagbaar naar andere pc.

Retail: Kun je ook maar op 1 pc installeren, maar het is wel overdraagbaar naar een andere pc, mits je het eerst van de eerste pc verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 11:35 ]

Verwijderd

Retail mag je meenemen naar verschillende PCs maar je mag hem natuurlijk maar op 1 PC tegelijk gebruiken.

[edit]
Jup correct.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht aan een Retail versie omdat een OEM alleen bij een nieuwe PC mag.
Maar zou die ander dan wel van een OEM versie mogen gebruiken, want dan moet je toch kunnen aantonen dat je een PC gekocht hebt.
Daar waren we al bang voor, maar we vonden het zo nutteloos om er dan twee te bestellen.
Zo'n DVD "mooie" hoes en handleiding kijk ik verder toch niet naar.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:24:
Kan er bij Microsoft een losse activatiecode worden gekocht?
nee, pas vanaf een bepaald aantal en dan heb je een open license en is erg duur
Hiermee kunnen we dan kosten besparen, want ik hoef dan in feite alleen te betalen voor de activatiecode en niet ook nog eens voor de DVD-(box) en handleiding(en).
een diskkit kost volgens mij 15-25 euro en die kan je gewoon bestellen
je koopt namelijk niet de dvd/cd als je een licentie code koopt, maar je koopt het recht om de software te gebruiken

2 pc's met 1 activatiecode installeren is dan ook illigaal, OOK met de Retail versie
het enige verschil tussen retail en oem is:

oem word bij een pc geleverd en mag je alleen op die pc installeren (oem moet ook op de factuur vermeld staan van je nieuwe pc, dus een pc in elkaar zetten en 2 weken later een oem versie kopen is zelfs ook niet legaal

Retail mag je als je bijvoorbeeld een nieuwe pc koopt overzetten , maar dan moet je die wel van de oude afhalen ( nie da iemand da doet maar je snapt mn bedoeling denk ik wel)

aan de gegevens die je stuurt bij het activeren kunnen de mensen bij ms zien of het dezelfde pc is of een andere pc, door een hash code

verder moet je maar eens goed licentie dingen lezen op de microsoft site, want het staat er allemaal op

[ Voor 5% gewijzigd door Scorchor op 05-01-2007 11:40 ]

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 20:13
Touchdomex schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:31:
[...]

OEM wordt standaard met een computer geleverd door de fabrikant en is hardware-gebonden. Ondersteuning verloopt volledig via de fabrikant en niet via Microsoft, vaak icm recovery media ipv originele Windows media.
OEM "DSP" is hetzelfde als bovenstaande maar kost de fabrikanten iets meer aangezien de fabrikanten bij de ondersteuning van end-users, gebruik mogen maken van de beperkte ondersteuning van Microsoft. Deze worden soms door winkeliers ook verkocht icm een stuk hardware (harde schijf bijvoorbeeld), dit mag echter niet van Microsoft. Maar ik zou zegge, give it a try.
AE licenties zijn verreweg de goedkoopste of gratis, maar end-user dient wel aan een aantal voorwaarde te voldoen (voorbeeld studentlicentie). Deze licentie is niet hardwaregebonden en mag op andere computers geinstalleerd worden (meestal max 10 x) volgens de user agreement.
RETAIL is de normale verkoop, hardware onafhankelijk, en mag geinstalleerd worden op maximaal 1 computer tegelijkertijd. Komt meestal met een mooie grote glossy doos van 3 bij 3 die 2% gevuld is met allerlei boekjes enz. Beperkte ondersteuning verloopt via Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Oké.
Allemaal bedankt voor de antwoorden!

• Scorchor
Ruben121689 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:45:
[...]
Deze worden soms door winkeliers ook verkocht icm een stuk hardware (harde schijf bijvoorbeeld), dit mag echter niet van Microsoft. Maar ik zou zegge, give it a try.
dit doen wij ook nog al eens, dan verkopen we een microsoft toetsenbord erbij of inderdaad een nieuwe stuk hardware

kheb trouwens zelfs laatst met een sbs server gedoe gehad bij microsoft met activatie, het moederbord was vervangen en kon niet meer activeren
toen ik ze belde moest ik eerst aantonen dat het moederbord in de garantie was vervangen voordat ik een nieuwe code kreeg, het vrouwtje zei me dat als het buiten de garantie viel ik niet meer mocht activeren

Volgens mij is dit echt bullSh**

• Bor
  • Laatst online: 23:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

vinnie1908 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:29:
De kosten die je uitspaart met het kopieren zijn nihil.
Een losse activatie kopen kan niet. Mocht dit wel kunnen dat is een losse code vast niet goedkoper dan bv een OEM versie. Je zult totaal niets uitsparen dus. Bovendien werkt Vista AFAIK ook gewoon nog steeds met licentiestikkers etc welke je met een copy dus ook niet hebt (en dus feitelijk geen geldige licentie).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het wat duideijker wordt :)

Verder is dit op dit moment inderdaad niet mogelijk - het is zelfs zo dat bijvoorbeeld bij een OEM versie de media (dus de DVD of CD) meetelt als bewijs voor aanschaf van het product :)

• Scorchor
elevator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:34:
Kleine titel edit zodat het wat duideijker wordt :)

Verder is dit op dit moment inderdaad niet mogelijk - het is zelfs zo dat bijvoorbeeld bij een OEM versie de media (dus de DVD of CD) meetelt als bewijs voor aanschaf van het product :)
En de factuur ook! ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je het zeker wil weten: +31 20 5001500

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1