Sun V240 server - 8x1GB uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik bezig met een Sun (fire?) V240 server. Die is op dit moment voorzien van 8x1GB geheugen en 2 CPU's. Hiermee zijn alle 8 de geheugensloten gevuld.

Naar ik uit de specs heb begrepen is de machine voorzien van 4 geheugenbanken per CPU en, omdat het DDR is, dient het geheugen per 2 banken geplaatst te worden.

Nu is de 8GB die er nu in zit eigenlijk te weinig. We willen graag uitbreiden met 2GB (voldoende voor nu), maar is dat ook mogelijk? In de specs staat vermeld dat er geen geheugen mag worden gemengd (merk, type, capaciteit of snelheid). Er staat niet aangegeven of dat per set (van 2), per CPU of per machine is.

Kan ik nu alleen uitbreiden naar 8x2GB, of is het ook mogelijk 2x1GB te vervangen? of al het geheugen voor 1 CPU? Overigens geeft Sun aan dat waarschijnlijk alleen 8x1GB->8x2GB mogelijk is, maar dat ze dit niet zeker weten :S

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 21:41
WieMie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:10:
Kan ik nu alleen uitbreiden naar 8x2GB, of is het ook mogelijk 2x1GB te vervangen? of al het geheugen voor 1 CPU? Overigens geeft Sun aan dat waarschijnlijk alleen 8x1GB->8x2GB mogelijk is, maar dat ze dit niet zeker weten :S
Ze bedoelen: Geen zin hebben om het uit te zoeken :D

Wat hun betreft zeur je niet en koop je gewoon 8x2 GB ipv 1GB.

Maar wat let je om te kijken wat ie doet met 2 modules extra? Of zijn ze zo exotisch dat je ze niet meer kwijtraakt achteraf? Die 50 euro die je erop achteruit gaat... tsja, dat heb je met systemen als een Sun. Is niet mainstream dus weinig over bekend dus duur spul..

Ga toch fietsen.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
't is meer dat er een offerte moet komen (incl plaatsing), akkoord management, etc... Dus testen of het werkt wordt niet gewaardeerd geloof ik :P En inderdaad, exotisch spul helaas...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Als er 4 mem banken per cpu zijn en je moet ze per 2 toevoegen, dan lijkt het met dat de er per cpu 2 banken uit kunt halen en die vervangen door 2 * 2Gb. Als je het niet zeker weet kun je natuurlijk ook sun even bellen.

Maar ten aller tijde zou ik wel origineel geheugen plaatsen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
De PC2100 modules mogen inderdaad per paar geplaatst worden. Dus je kunt paartjes van 1GB DIMM's (laten) vervangen door paartjes van 2GB DIMM's :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Dank je :)
Zelf ook nog even gezocht en wat berichten gevonden van mensen bij wie het ook was gelukt...
Pagina: 1