Toon posts:

Inloggen op windows domein met osx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem, Ik heb een aantal macs gekoppeld aan mijn windows domain controller (AD), dit is allemaal prima gegaan! alleen als mensen s'ochtends hun mac opstarten en willen aanmelden met hun gebruikersnaam en wachtwoord (active directory) word het wachtwoord geweigerd!! na een aantal minuten is het wel mogelijk om aan te melden...
Weet iemand waarom dit probleem zich voor doet? het is namelijk best irritant dat je eerst koffie moet gaan halen voordat je jezelf kan aanmelden op je computer.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 23:05
even los van dit, kan jij mij uitleggen hoe jij die macs daadwerkelijk kan inloggen met AD op een windows domein? ik heb al wel het domein geconfigged enzo in osx, maar ik kan niet inloggen..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:54:
Een probleem, Ik heb een aantal macs gekoppeld aan mijn windows domain controller (AD), dit is allemaal prima gegaan! alleen als mensen s'ochtends hun mac opstarten en willen aanmelden met hun gebruikersnaam en wachtwoord (active directory) word het wachtwoord geweigerd!! na een aantal minuten is het wel mogelijk om aan te melden...
Weet iemand waarom dit probleem zich voor doet? het is namelijk best irritant dat je eerst koffie moet gaan halen voordat je jezelf kan aanmelden op je computer.
Dit is een Windows probleem. Ik heb hetzelfde en al menig uurtje aan het klooien geweest en ik kom er ook niet uit. Inderdaad, een paar minuten wachten en dan wilt Windhoos wel de login accepteren.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41
Over welke versie van Os X hebben we het? Wij hebben het in het verleden ook wel eens gehad, log jij in met user@domain.tld ?

Verwijderd

leon1e schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:05:
Over welke versie van Os X hebben we het? Wij hebben het in het verleden ook wel eens gehad, log jij in met user@domain.tld ?
Bij mij gaat het om 10.4.8. En inderdaad met die login.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Als je een OSX Server hebt staan duurt het ook altijd even (20 a 30 seconden in sommige gevallen) voordat je op de Open Directory kan inloggen. Enige oplossing is in dat geval een vast IP invoeren ipv DHCP.

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 09-01-2007 08:37 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1