Toon posts:

[C#] Debuggen DLL die door ASP pagina gestart word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een applicatie. Deze communiceert via een XML interface met een asp pagina. Deze asp pagina doet niets anders dan een dll starten. En deze DLL communiceert via dezelfde xml interface met een server-side applicatie en geeft ook weer xml terug.
Dus:
Client-applicatie > ASP pagina > DLL > Server-applicatie > ASP pagina > Client-applicatie.

De asp pagina start dus een instantie van de dll, met het http request en response object als referentie.

Nu gaat er ergens wat fout aan de server kant (asp/dll/server), als mijn xml document groter is dan 1024 bytes word dit afgekapt (alleen op een Windows 2000 Server, op Windows XP gaat alles perfect). Nu ben ik dus op zoek waar dit gebeurd en wil ik de dll debuggen. Hoe stel ik mijn IIS in zodat deze communiceert met VS.net 2003? Ik gebruik het .net framework 1.1
Ik wil dus gewoon server-side debuggen (lang leve vmware), mijn web.config ziet er alsvolgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<configuration>

<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
    <sessionState timeout="10"/>
    <compilation debug="true">
        <assemblies>
            <add assembly="DllASP"/>
        </assemblies>
    </compilation>
</system.web>
</configuration>

Met het debuggen van DLL's in C# heb ik ook nog geen ervaring, in VB6 was dit redelijk simpel, dcomcnfg draaien om wat rechten te geven, projectje opstarten, runnen, dll registreren en ik kan debuggen. Maar als ik mijn C# project "run" dan stopt hij direct, lijkt alsof hij hem alleen build....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VS.net inmiddels zo ver dat hij blijft runnen, iets met COM interop ofzo...
De asp pagina ziet er als volgt uit:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<%@ Page Language="c#" debug="true" %>
<%@ Import Namespace="DllASP" %>

<script runat="server" language="c#">
void Page_Load()
{
    DllASP pr = new DllASP();

pr.Start(Request, Response);
}
</script>

Maar hij wil dus nog niet debuggen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje!

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 13:49

WormLord

Devver

Volgens mij moet je je visual studio connecten met het asp.net worker process (menu -> Debug -> Processes...). Onder windows xp is dat aspnet_wp.exe, maar ik weet zo niet of dat onder windows 2000 server ook zo is.