Toon posts:

NEC ND-3500AG Snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal

Ik heb een beetje op het forum gezocht maar kwam er niet echt uit

Ik heb de ND-3500AG van NEC met de standaard firmware(nero geeft aan 2.16) en heb een spindle gekocht van 100 platinum 16x dvd schijfjes alleen lukt het me niet om ook echt op 16x te branden :?
nero(7) geeft met dvd erin aan max snelheid 4x en zonder dvd erin 6x.

Ik heb al heel veel gebrand maar had eigenlijk nooit op de snelheid gelet en begon het nu toch een beetje langzaam te vinden.

Ik heb niet zoveel verstand van hoe het precies zit met de maximale snelheid die je kunt behalen ik weet alleen dat hij volgens mij aangesloten is op de hd kabel kan het wel ff controleren

Iemand die mij kan helpen graag! :*)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vermoed dat dit aan de mediacode ligt. In de firmware staat per mediacode aangegeven op welke snelheid het best gebrand kan worden. Mogelijk dat jouw gekochte Platinum DVD een nieuwe (andere) mediacode hebben welke niet bekend is in jouw brander. Wanneer de mediacode niet wordt herkent door de brander, zal deze terug schakelen naar een veilig snelheid, veelal een lage snelheid.

Overigens zou ik de volgende keer voor een wat ... mmm betrouwbaarder merk gaan. Sinds dat ik zo'n 40 CD's van het merk Platinum heb weg mogen gooien omdat het gewoon troep was komt dat merk er bij mij niet meer in. Tayo Juden of Verbatim schijnen toch veel beter kwa kwaliteit te zijn, zelf gebruik ik overwegend printable DVD's en CD's van Verbatim. O-)

Maar om jouw probleem te verhelpen zou je kunnen kijken of je daadwerkelijk de nieuwste firmware in je brander hebt, wanneer dat zo is zou nog, wanneer je het aandurft, naar gehacked firmware kunnen kijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik zal het proberen,

ik was vergeten te vermelden ik heb nog service pack 1 zou het ook hieraan kunnen liggen??

Verwijderd

_Dune_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:22:

Overigens zou ik de volgende keer voor een wat ... mmm betrouwbaarder merk gaan. Sinds dat ik zo'n 40 CD's van het merk Platinum heb weg mogen gooien omdat het gewoon troep was komt dat merk er bij mij niet meer in. Tayo Juden of Verbatim schijnen toch veel beter kwa kwaliteit te zijn, zelf gebruik ik overwegend printable DVD's en CD's van Verbatim. O-)
Euh ik heb exact dezelfde brander, leggie firmware 2.17 en heb reeds een 500tal dvds gebrand van Platinum, nog nooti problemen mee gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:58:
[...]

Euh ik heb exact dezelfde brander, leggie firmware 2.17 en heb reeds een 500tal dvds gebrand van Platinum, nog nooti problemen mee gehad :)
heb jij wel service pack 2? anders ga ik die ff installeren of zal ik eerst de firmware updaten?

Verwijderd

Ik heb ook problemen met platinum 16x en NEC ND-3500AG.
Krijg foutmelding:
Kan start van Disc at once niet uitvoeren.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:09:
[...]

heb jij wel service pack 2? anders ga ik die ff installeren of zal ik eerst de firmware updaten?
Zowel onder SP1 als SP2 werkte het perfect....(overigens heb ik niet direct een idee waar het zou kunnen aan liggen, mischien een firmware update doen )

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:19

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:58:
[...]

Euh ik heb exact dezelfde brander, leggie firmware 2.17 en heb reeds een 500tal dvds gebrand van Platinum, nog nooit problemen mee gehad :)
Ja, en dat is nu. Spreek ik je over 5 jaar ook nog? Oftewel, als je erg gehecht bent aan je data (en ja, ik heb laatst backup cd's van 10 jaar oud moeten gebruiken) koop dan goede kwaliteit DVD's. Moeten ze een max een jaar meegaan en is het verder niet verschrikkelijk interessant, blijf dan bij de goedkope platinum schijven.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb service pack 2 geinstalleerd, geen verschil nog steeds max speed 4x

daarna een firwareupdate gedaan naar 2.1B nu wel max 16x :P (ik heb de brander op de secondary slave (volgens mij moest je hem op die hebben om te updaten) gelaten dus ik weet niet of het aan de update lag of als wat de brander was ingesteld.

maar ja in ieder geval probleem verholpen

bedankt voor de hulp!
Pagina: 1