Geen wifi internet wel draad

Pagina: 1
Acties:

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn nieuwe Asus WL-500W router binnen gekregen, die ik gekocht had omdat ik met mijn oude Asus WL-500g geen draadloos internet meer had.

Dus ik heb die nieuwe geinstalleerd (via EZsetup), draad internet doet het.

Nou heb ik een laptop en die moet ook internet hebben (ik gebruik nu van mijn buren sssst :P) maar daar komt afentoe mijn wifi netwerk in beeld en gaat ook weer weg (precies het zelfde probleem als bij mijn oude router) en als ik wil verbinden komt hij niet verder als netwerk adres verkrijgen. Dit zelfde gebeurt ook op mijn moeders laptop.

Heeft iemand mischien een idee waar het aan kan liggen? Of kan mij helpen?

Overige informatie:
Internet van UPC Chello Classic
2 draad computers aangesloten
1 HP usb printer
2 laptops is de bedoeling

Verwijderd

Heb je gecontroleert wat voor ip-adres je krijgt?
Als dit begint met 169. krijg je geen ip adres van je asus.

Controleer of je op je router geen mac-adres beveiliging gebruikt.
Je kunt ook proberen jezelf een vast ip adres te geven.

Verwijderd

Je moet ook even kijken welk kanaal gebruikt wordt door jouw router. Als je het goed doet, mag dit kanaal niet overeenkomen met het kanaal van je buren. Het kan zijn dat de router van je buren jouw kanaal onderdrukt. Daardoor zie je je eigen netwerk niet meer. De kanalen die echt uniek zijn, zijn de kanalen 1,6 en 11.

Als je geen IP adres krijgt, kan het zijn dat je authenticatie niet goed verloopt. Om het moment dat je bijvoorbeeld een verkeerde WPA2 key geeft, geeft Windows daar meestal geen foutmelding van. Windows blijft dan gewoon proberen om het IP adres te verkrijgen.

Controleer dus even je kanaal en dat van de buren en controleer of je authenticatie overeenkomt met de geconfigureerde authenticatie van de router.

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Dus het probleem zou kunnen zijn dat er een nieuw netwerk in de buurt is gekomen dat de mijne verstoort? op het zelfde kanaal (ookal staat deze op automatisch?). Want dan zou mijn oude router mischien ook nog wel werken 8)7 hehe :/

Verwijderd

Ik weet niet of jouw router "slim" genoeg is om die andere kanalen te ontdekken en daarna zelf een ander kanaal instelt. Je moet er echter rekening mee houden dat kanaal 7 ook een overlap heeft met kanaal 6. Daarom dat ik toen straks ook al aangaf dat alleen de kanalen 1,6 en 11 echt identiek zijn.

Ik bepaal in de meeste gevallen altijd zelf het kanaal of ik moet al met apparatuur werken die dat goed zelf kan regelen, zoals een meer-geavanceerde WLAN controller.

Identiek moet inderdaad uniek zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:10 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:05:
Ik weet niet of jouw router "slim" genoeg is om die andere kanalen te ontdekken en daarna zelf een ander kanaal instelt. Je moet er echter rekening mee houden dat kanaal 7 ook een overlap heeft met kanaal 6. Daarom dat ik toen straks ook al aangaf dat alleen de kanalen 1,6 en 11 echt identiek zijn.

Ik bepaal in de meeste gevallen altijd zelf het kanaal of ik moet al met apparatuur werken die dat goed zelf kan regelen, zoals een meer-geavanceerde WLAN controller.
Je bedoelt uniek ...

In theorie klopt dit, ervan uitgaande dat iedereen enkel die kanalen gebruikt. Maar als je buurman kanaal 2 gebruikt, is 6 al niet meer zo uniek, en zit je terug met een overlapping. Probeer gewoon verschillende kanalen uit en zie wat voor jouw het beste is.
Pagina: 1