Permission denied Mac OS 10.4.8 webserver

Pagina: 1
Acties:

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ik draai de ingebouwde webserver van Mac OS. Als ik een MP3'tje uit mijn muziekfolder hiermee online zet, kan deze niet van de server gedownload worden. Een PDF'je bijvoorbeeld lukt wel gewoon.

Als ik een MP3'tje uit mijn muziekfolder online zet via FTP, kan deze na inloggen wel gezien worden, maar niet gedownload. Ook weer net als de webserver permission denied.

Een eigen gemaakt MP3'tje dmv Audacity kan wél gewoon verstuurd worden. Ook een gezipped MP3'tje die eerst weigerde wordt ook gewoon verstuurd.

Waar ligt dit aan? Riekt dit naar DRM?

[ Voor 49% gewijzigd door Blaffeh op 04-01-2007 23:40 ]

Verwijderd

Gaat het hier om files die je via de iTunes music store hebt aangeschaft?
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat de ftp server rekening houdt met drm..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 14:02 ]

Verwijderd

hoogstwaarschijnlijk simpelweg de access rechten

• Blaffeh
Het gaat niet om aangeschafte nummers van de iTunes store. Het gaat om rips van audio cd's.

Als het te maken heeft met access rechten, hoe kan het dan dat alle bestanden behalve de mp3's die in iTunes staan gewoon beschikbaar zijn om te downloaden? Ook een weigerende mp3 ingepakt naar .zip is gewoon te downloaden. Verder werkt alles: .exe, .pdf, .dmg, .mpg etc etc

Een weigerende mp3 verwijderen kan overigens wél.

Ik gebruik btw dus de ingebouwde Apache webserver, en Pure FTPd als ftp server.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaffeh op 05-01-2007 14:44 ]

Verwijderd

Probeer anders eens de file extentie te veranderen :)
Is het misschien een probleem met de filesize? Rips zijn over het algemeen een stuk groter dan de gemiddelde mp3 file.
Waarmee probeer je de files te downloaden? Misschien is het een client probleem.

Access rechten lijken mij uitgesloten aangezien andere files uit de zelfde folder wel gedownload worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 14:54 ]

• Blaffeh
File extensie veranderen werkt ook niet...

Filesize is het niet, ik heb een .mp4 bestand online gezet van ruim 500 MB, en deze wordt probleemloos binnengehaald.

Ik gebruik Cyberduck op MacOS, en FlashFXP en Internet Explorer op windows bakken.

Mijn broertje draait ook een FTP server, maar dan op een windows bak. Een bij mij weigerend MP3'tje kan ik gewoon naar zijn FTP server uppen, en vervolgens ook weer downloaden. Het zit dus puur in MacOS.

[ Voor 46% gewijzigd door Blaffeh op 05-01-2007 15:17 ]

Verwijderd

Blaffeh schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:35:
Als het te maken heeft met access rechten, hoe kan het dan dat alle bestanden behalve de mp3's die in iTunes staan gewoon beschikbaar zijn om te downloaden?
Dat kan heel prima als het individuele bestand andere rechten heeft. Wellicht dus, omdat ze waarschijnlijk onder het beheer van iTunes staan, dat de acces rechten zijn veranderd. Als je dan een bestand inpakt krijgt de zip andere rechten....

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
met mac servers heb ik geen ervaring, maar ik kan me prima voorstellen dat er standaard een restrictie is op de extenties van bestanden die downloadbaar zijn. in de nieuwere windows serverversies werkt dit precies zo. op zich ook een goed idee, bepert de mogelijkheden om narigheid uit te halen.. waarschijnlijk is er ergens een optie om de toegestande bestandstypen te definieren.

je zou dat overigens natuurlijk het makkelijkst kunnen uittesten door de mp3 te hernoemen naar een niet voor webzaken in gebruik zijnde extentie .onzin oid, als je hem dan wel kan downloaden weet ik t ook niet :)

[ Voor 33% gewijzigd door IceOnFire op 05-01-2007 15:38 ]

• Blaffeh
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:33:
[...]
Dat kan heel prima als het individuele bestand andere rechten heeft. Wellicht dus, omdat ze waarschijnlijk onder het beheer van iTunes staan, dat de acces rechten zijn veranderd. Als je dan een bestand inpakt krijgt de zip andere rechten....
Dat lijkt mij een logische verklaring. Dit is dan toch een soort van DRM, of sla ik dan helemaal de plank mis?

@ IceOnFire: Zoals ik al aangaf helpt het veranderen van de extensie niet.

Overigens vind ik het niet zo'n probleem om een .mp3 even te zippen hoor, de vraag hield me alleen bezig.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

je moet in de www folder even kijken welke rechten de bestanden hebben - ook kan het behulpzaan zIjn dit ook met een ftp client te bekijken. Ik heb dit ook eens gehad met foto's en de rechten even op read zetten voor een bepaalde gebruiker (of alle gebruikers) lostte het op. Uiteindelijk bij veel bestanden is dit best bewerkelijk maar als je weet waar het aan ligt kan je naar een structurelere oplossing zoeken.
Ik gebruik cyberduck als ftp client hiervoor, werkt wel prettig.
Edit: Hoe zet je die bestanden online, met de finder of met een ftp client?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 05-01-2007 15:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Blaffeh
@ franssie

Als ik bij zo'n mp3 Toon Info doe, en bij eigenaar en bevoegdheden kijk, dan zie ik bij Eigenaar: lezen en schrijven. Bij Groep en Anderen staat Geen toegang. Als ik dit verander in Alleen lezen, en vervolgens de mp3 online zet, dan is het te downloaden :)

Ik zie nu net dat de .mpg files in de Films map ook dezelfde instellingen hebben als de mp3's in de Muziek map.

Ik zet de bestanden voor de webserver gewoon via de finder online. Ook de bestanden voor de FTP server doe ik via de Finder, ik moet dan wel mijn admin wachtwoord geven van MacOS. PureFTPd maakt voor elke toegevoegde account een apart mapje aan in /Users/ftp/Virtual Users

[ Voor 54% gewijzigd door Blaffeh op 05-01-2007 16:22 ]

Pagina: 1