Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van iemand een Nokia 5110 gekocht (2ehands dus). Hij had er een KPN simm in gehad. Ik mijn KPN (HI prepay) simm er in gedaan. Krijg ik de melding: Simm niet geaccepteerd. Simm in andere 5110 geprobeerd, geen probleem, KPN mobile chip er in. Zelfde melding. Probleem met simmlock, of telefoon gewoon stuk?

Ivo

Verwijderd

Simmlock, irritant hè :(

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Inderdaad een simlock. Makkelijk te verwijderen hoor! Kijk maar op www.goedkopie.com en een datakabel vind je op www.comtronics.nl .........:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat doet een simmlock nou precies. Kan dan alleen die ene simm er in, of alleen de simms van het bedrijf, zoals bijv. KPN. Wat ik bedoel, de vorige eigenaar heeft er ook een KPN simm in gehad, en mijn KPN simm doet het er dus niet in.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KPN heeft (voor haar prepaykaarten in iedergeval) 2 verschillende kaarten: kaarten waarvan het nummer op een S eindigt en kaarten waarvan het nummer op een X eindigt. En de telefoons met een KPN-lock zijn maar voor 1 van die 2 geschikt. Maarja, unlocken kost ook niks meer tegenwoordig, dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, bedankt. Unlocken in idd niet zo duur. Ik vroeg me dus alleen af of dat het wel was. Hij had ook gewoon stuk kunnen zijn. Dan ga ik 'm ff laten unlocken.

Groeten
Ivo
Pagina: 1