[MSN Messenger] - Hoe "signed in" te detecteren?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Fijn, je staat bij kennissen en vrienden bekend als iemand die goed is met computers, krijg je dit:

Omdat het zoontje van een kennis van me nogal recalcitrant is, is de opdracht niet al te simpel. Kennis is ongeveer 13 uur per dag on-the-road voor werk en 3 dagen in de week is zijn zoontje bij hem thuis na school. Het kind vind het nogal moeilijk om aan het huiswerk te zitten ondanks dat hij dat fijn op "zijn eigen PC" mag uitwerken van pa.

Zoals je begrijpt; huiswerk verslonst nog wel eens en het kind zit dus met enige regelmaat op MSN terwijl dat niet de bedoeling is. En, zoals we eigenlijk allemaal wel weten; de kans dat Messenger wordt gestart tijdens het opstarten/inloggen in Windows is altijd aanwezig want het pakket zit ongeveer ingebakken in Windows XP.

Nou is het dus niet erg als het proces msnmsgr.exe bestaat op de PC maar wel als dat proces verbinding wil maken met internet en dus het zoontje online kan (al dan niet in offline-modus). Nou, dacht pa; dan bel ik MAX3400 maar even om te vragen of ik bij het aanmelden van MSN mooi een geautomatiseerd mailtje kan krijgen op mijn Blackberry.

Ik heb dus vanavond al even zitten zoeken maar blijkbaar is hier weinig over bekend of gedocumenteerd en lijkt het erop dat je API-calls moet gaan ondervangen en die via mailsend of aanverwante SMTP-pakketten dus moet wegsturen. Lijkt me een beetje overdreven voor 3 dagen in de week dus eigenlijk is mijn vraag of een van de heren/dames hier een slimmere oplossing heeft om pa een notificatie te doen toekomen als zoontje op het knopje "Sign In" drukt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
Gewoon pa altijd laten insingnen op msn van zoontje. Dan merk je vanzelf wel hoe het zit.

PSN: djmurcielago

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 12:20

L01

Je kan ook te poort(en) die msn gebruikt blokkeren tussen bepaalde tijden in je router. :)

Maar dit is nou eigenlijk niet echt een oplossing voor je probleem zie ik nu ik de TT weer zie 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door L01 op 04-01-2007 23:16 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Netnanny kan dit prima doen voor je... Heb dat werken bij een paar kids (allen onder de 15) en xxx enzo is ook afgeschermd. Leuke is chatsites worden ook mooi gefilterd... Je kunt ook diverse log instellingen doen en die automatisch laten mailen..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Murcielago schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:11:
Gewoon pa altijd laten insingnen op msn van zoontje. Dan merk je vanzelf wel hoe het zit.
Ja, dat zou inderdaad wel kunnen ware het niet dat de mobile messengers (op de Blackberry) geen offline-functie hebben. Oftewel; dan wordt pa in de auto lastig gevallen door vriendjes van het zoontje...

Over poorten blokkeren: tja... Of dat nou wenselijk is want de afspraak is ongeveer dat MSN en dergelijke gebruikt mogen worden als het huiswerk af is en pa nog niet thuis is. Dan is het natuurlijk erg opvallend als zoontje om 15:00 uit school komt en om 15:10 al insigned; huiswerk is dus nog niet eens uitgepakt.
Cave_Boy schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:20:
Netnanny kan dit prima doen voor je... Heb dat werken bij een paar kids (allen onder de 15) en xxx enzo is ook afgeschermd. Leuke is chatsites worden ook mooi gefilterd... Je kunt ook diverse log instellingen doen en die automatisch laten mailen..
NetNanny ziet er netjes uit... Bedenk me net; NetLimited kan het natuurlijk ook, inclusief tijden opgeven wanneer iets wel mag...

Ik ga eens kijken of dat te realiseren is; had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2007 23:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof