Geachte Tweakers redactie,
Als vrijwillig amateur journalist besteed ik altijd veel aandacht aan het beoordelen van bronnen, en ik weet zeker dat jullie dat ook doen.
Desalniettemin een punt van kritiek:
Vandaag publiceerden jullie een artikel genaamd:
'Kritiek op Vista-drm is kortzichtig'
nieuws: 'Kritiek op Vista-drm is kortzichtig'
Het artikel was ingestuurd door gebruiker Hal, waar ik toevallig gister ook al een discussie mee had:
Omdat ik, om eerlijk te zijn, gebruiker Hal niet vertrouw, leek het me een goed idee de blog eens beter te checken.
Op de voorpagina lees ik: (http://www.dasmirnov.net/blog/)
Dus, dan naar het 'resume' kijkend, vinden we:
Het lijkt me cruciale informatie voor Tweakers-lezers dat deze blog is geschreven door iemand die door Microsoft betaald wordt. Jullie berichtgeving was objectief, waarvoor hulde, maar het was fijn geweest als jullie dit ook opgemerkt hadden.
Verder was het fijn geweest, op te merken dat het artikel van Guttman, dat niet op Tweakers gepubliceerd is, over veel en veel meer onderwerpen dan alleen het SPDIF probleem gaat; want het SPDIF probleem is het minst erge probleem dat hij bespreekt. Het was goed geweest een korte samenvatting van al zijn punten te geven. Dan had de lezer ook al aan zijn theewater aan kunnen voelen, dat een blogger die een artikel met minstens 10 goed geargumenteerde stellingen 'kortzichtig' noemt, door zelf een van die 10 ongeargumenteerd en zonder verwijzingen onderuit te halen, zelf kortzichtig is.
Mijn advies is dan ook om in de toekomst, met name bij bloggers, te achterhalen 'voor wie ze werken' en voor wie ze extra 'klusjes doen'.
Met vriendelijke groet,
Hans Kwint
Cursist (primair)
Vrijwillig amateur-journalist (althans, ik probeer het) LXer.com (Linux / Free Software Nieuws-site)
(Tweakers-verslaafd)
Als vrijwillig amateur journalist besteed ik altijd veel aandacht aan het beoordelen van bronnen, en ik weet zeker dat jullie dat ook doen.
Desalniettemin een punt van kritiek:
Vandaag publiceerden jullie een artikel genaamd:
'Kritiek op Vista-drm is kortzichtig'
nieuws: 'Kritiek op Vista-drm is kortzichtig'
Het artikel was ingestuurd door gebruiker Hal, waar ik toevallig gister ook al een discussie mee had:
Zie: nieuws: Marktonderzoekers voorspellen sterke groei LinuxHal:
Ah, de infameuze bullshit van de heer Guttman weer. Momenteel het niewste hottopic rondom Microsoft en Vista haters.
Helaas wel een nogal zwaar overdreven beschrijving van de werkelijkheid.
zie bijvoorbeeld ook eens deze post:
http://blogs.dasmirnov.ne...indows_vista_drm_nonsense
Omdat ik, om eerlijk te zijn, gebruiker Hal niet vertrouw, leek het me een goed idee de blog eens beter te checken.
Op de voorpagina lees ik: (http://www.dasmirnov.net/blog/)
Het wordt dus al snel duidelijk dat Paul Smith in opdracht van grote bedrijven graag een goed woordje doet.For any capitalists, or those representing capitalists who need a worker and don't mind paying a huge wage, check out my resume.
Dus, dan naar het 'resume' kijkend, vinden we:
http://www.dasmirnov.net/blog/2005/08/17/cv_aka_resumeEmployment
...
Microsoft corporation (2002 to present)
...
Microsoft MVP for Windows / Shell user
...
Het lijkt me cruciale informatie voor Tweakers-lezers dat deze blog is geschreven door iemand die door Microsoft betaald wordt. Jullie berichtgeving was objectief, waarvoor hulde, maar het was fijn geweest als jullie dit ook opgemerkt hadden.
Verder was het fijn geweest, op te merken dat het artikel van Guttman, dat niet op Tweakers gepubliceerd is, over veel en veel meer onderwerpen dan alleen het SPDIF probleem gaat; want het SPDIF probleem is het minst erge probleem dat hij bespreekt. Het was goed geweest een korte samenvatting van al zijn punten te geven. Dan had de lezer ook al aan zijn theewater aan kunnen voelen, dat een blogger die een artikel met minstens 10 goed geargumenteerde stellingen 'kortzichtig' noemt, door zelf een van die 10 ongeargumenteerd en zonder verwijzingen onderuit te halen, zelf kortzichtig is.
Mijn advies is dan ook om in de toekomst, met name bij bloggers, te achterhalen 'voor wie ze werken' en voor wie ze extra 'klusjes doen'.
Met vriendelijke groet,
Hans Kwint
Cursist (primair)
Vrijwillig amateur-journalist (althans, ik probeer het) LXer.com (Linux / Free Software Nieuws-site)
(Tweakers-verslaafd)
HK