MSI P965 Neo boot niet

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Vandaag mijn nieuwe pc binnen, alles in elkaar gezet en opgestart.
MOBO: MSI P965 Neo
CPU: Intel C2D E6300
MEM: DDR2 GEIL 667

De computer boot niet. Hij blijft hangen bij het boot logo. Als ik bij het logo op del druk probeert hij in de bios te komen maar dat lukt niet omdat hij vast blijft hangen. Heel de tijd blijft er iets staan in de zin van loading BIOS.

Ik kan bij het boot logo op tab drukken om naar de uitgebreide post te gaan zegmaar, en bij de post blijft de pc hier hangen: KLIK

Verder valt het mij op dat het boot logo er heel raar uitziet, niet zoals het eruit hoort te zien : KLIK

Verder heb ik het geheugen al verwisseld van banken en beide apart geprobeerd. Heb al een andere videokaart geprobeert en nog steeds hetzelfde. Het is dus denk ik het moederbord. Kan dit kloppen?
De kabels zijn goed aangesloten, en ik heb geen HDD, CDROM, etc aangesloten.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Heb je het CMOS al een keer gecleared? Ik heb zelf een MSI moederbord KT3 Ultra 2, en toen ik mijn processor erin zette moest ik om een rare reden eerst het bios clearen.

En ik zie op je link dat je geheugen niet goed in dual channel werkt? Heb je er 1 of 2 balkjes inzitten? Als je 2 hebt eerst proberen te booten met 1 balkje.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• BFmango
De BIOS had ik al gecleared, en ik heb alles al geprobeerd met het geheugen. Met een ander reepje geheugen blijft het probleem nog.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb hetzelfde probleem met een MSI P965 NEO-F

Als ik in Dual Channel draai boot ie ook niet door

Draai ik single channel dan wel

ik denk dat het mobo ergens een bugje heeft met DC geheugen

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BFmango
Dankjewel voor je reactie. Volgens mij werkte het moederbord ook niet als ik een reepje geheugen erindeed. Ziet het bootlogo bij jou er ook zo raar uit? In welke 2 banken moet je je geheugen doen om dual channel te draaien en in welke om geen dual channel te draaien? Heb zo 1,2,3 het boekje niet bij de hand.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

BFmango schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:00:
Dankjewel voor je reactie. Volgens mij werkte het moederbord ook niet als ik een reepje geheugen erindeed. Ziet het bootlogo bij jou er ook zo raar uit? In welke 2 banken moet je je geheugen doen om dual channel te draaien en in welke om geen dual channel te draaien? Heb zo 1,2,3 het boekje niet bij de hand.
MSI is hier vreemd in

Als je het aan de kleuren moest herkennen dan zou je denken bank 1 + 2

bank 1 + 3 moet je gebruiken (en eventueel 2 + 4 )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BFmango
Ook als ik met een reepje geheugen boot werkt het niet. Ziet jou bootlogo er ook zo raar uit? Want volgens mij is dat niet echt normaal.

• BFmango
Subtiele kick:

Na wat klooien is het me toch gelukt om te booten met een reepje geheugen. Zal even proberen of het lukt met de reepjes in 1 en 3.

• BFmango
Vanaf het moment dat ik een tweede reepje geheugen in het systeem doe werkt hij niet meer, in welke bank ik het tweede reepje ook doe. Moet ik misschien iets in de BIOS instellen a.d.h.v DualChannel?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, dit zou hij automatisch moeten pakken. Zelf heb ik geen enkel probleem met dual channel. Ik heb Kingston PC4300 CL4 1GB geheugen (en daar 2 van) en die werken perfect. Heb je in de QVL gekeken of het GEIL-geheugen ondersteund wordt?
Def!ance, heb jij ook GEIL geheugen?

• BFmango
Normaal zou mijn geheugen (GEIL 1GB GX22GB5300DC) toch gewoon moeten werken op zo'n moederbord? Is het misschien verstandig om mijn BIOS te updaten naar de meest recente versie?

Ik kan eventueel ook mijn geheugen ruilen bij alternate voor het volgende: http://www.alternate.nl/h...=IBIENZ&showTechData=true

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bios update kun je sowieso proberen ja. En de QVL van het moederbord kun je gewoon op de productpagina vinden, dus ik zou toch even kijken voor de zekerheid. Ik neem aan dat het ook gewoon ondersteund wordt maar kijk voor de zekerheid even :)

• BFmango
In de QVL list staat dat het volgende geheugen compatible is: GX22GB5300D , maar mijn geheugen is GX22GB5300DC. Dus ik heb nou geen idee wat ik moet denken. BIOS update is klaar en ik heb ook alle drivers geinstalleerd, ookal had ik ze niet nodig. Nog eens proberen :P
Pagina: 1