Games niet zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik weet niet helemaal zeker of het hier hoort, maar aangezien het waarschijnlijk een netwerkgerelateerde kwestie is leek dit me de beste plek.

Ik game nog wel graag over LAN (Lanparty, tegen mn zusje of over Hamachi), maar ik heb telkens, bij elke game het probleem dat ik de server niet zie (of pas na heeeel lang refreshen) of dat iemand anders mijn server niet ziet. Ik heb dat bij zo'n beetje alle games, BF2142, TM Nations, CoH etc etc.

Ik probeer nu ook bij iemand in zijn Hamachi TMN server te komen, maar ik zie de server gewoonweg niet. Ik zie ook alleen maar m'n eigen PC. Pingen over hamachi gaat goed en ik kan ook gewoon in z'n mappen komen

Ik baal er een beetje van, want zo zit ik soms ook op Lanparty's voor me uit te kijken, dat ik niet mee kan doen omdat ik de server weer niet zie :(

Ik heb al gegoogled, maar dat levert niets fatsoenlijks op.

Iemand hier een idee?

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
firewalls eruit gooien. en dan nog eens proberen

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
Voor lanparty's is het inderdaad makkelijk om je firewalls uit te zetten.

Wat betreft online gamen, kijk eens in de readme bestanden en zoek bij netwerk issue's op welke poorten er gebruik worden. Kijk vervolgens op http://portforward.com naar je router en hoe je deze poorten open kan zetten. Je router laat dit verkeer dan gewoon door.

Carpe Diem

• lezut
Windows Firewall staat automatisch uit bij mij.. Ik heb een NForce chipset, die heeft ook een firewall, maar die staat volgens mij uit.

Ik ga de hamachi poorten even open gooien.

• lezut
Even een update:

Ik heb gisteren even TM:N kunnen spelen via hamachi, maar ik moest eerst heel lang refreshen voordat ik de server zag. Het nadeel is, dat hij de server dan maar heel even ziet, dus je refreshed er zo voorbij :| Dat is nogal vervelend en ik snap ook totaal niet waardoor het komt :X

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Probeer ergens aan een goedkoop netwerkkaartje te komen en test het dan even. Wat je ook nog kunt doen is de nieuwste nforce drivers installeren en eerst de oude drivers volledig verwijderen met drivercleaner.

Succes! :)

• lezut
Ik heb de nieuwste Nforce drivers volgens mij.. (had ik er al op staan omdat ik mn bios wilde flashen O-) ) Ik heb 2 netwerkpoorten op mn Mobo zitten, ik probeer de andere poort straks wel eens, maar ik denk dat het meer aan de netwerk config ligt, aangezien anderen er ook wel eens last van hebben.

Dat is best wel balen, dan zit je op een lanparty, 10 mensen, en dan zien 3 de server niet die door persoon X is gemaakt. Vervolgens maakt persoon Y een server en dan ziet persoon X die weer niet, met hem nog een paar anderen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kan mss te maken hebben met het gebruik van verschillende werkgroepen ?
(ipv allemaal in't zelfde domein)

alhoewel ik zeker ben hierover.

probeer ev. ook je nic te forceren op 10 Mbps half duplex als het dan stabieler en netter gaat dan kan het daar ergens mee te maken hebben...

• lezut
Net weer even ge-lant (CoH) tegen m'n zusje en hij werkte weer niet. Ze zag mijn server, maar toen bleek dat ik een fout had gemaakt in de instellingen. Dus ik wil een nieuwe server starten, maar nee, hoor, ze ziet hem niet 8)7

Maar goed, gecontroleerd of we in dezelfde werkgroep zaten, ja, allebei de netwerkkaart op 10mbit half duplex gezet, hielp niets. Na allebei gereboot te hebben werkte het weer, maar om nou na elke server te gaan reboten... Moet toch een betere oplossing zijn?

• lezut
*bump*

Ik probeer nu trackmania te doen, via hamachi, maar ik zie weer de server niet.

Ik begin ondertussen zo gefrustreerd te raken dat ik het liefst mn hele pc uit het raam wil gooien. Klote-netwerken, bah. :(

Echt niemand een oplossing?
Pagina: 1