Microsoft Robotics Studio

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
Ik stel mijn vraag maar even hier, omdat je in dit pakket veel moet programmeren ;)

Ik ben pas begonnen met afstuderen, en ik ga een vision systeem maken, waar een robotarm op moet reageren. De opdracht is verder niet interessant voor mijn vraag, dus daar ga ik ook niet op in. Nu ga ik de lynxmotion6 robotarm bestellen, daar zijn al stukken code voor geschreven in Microsoft robotics. Nu is het aansturen van de robotarm geen hoofdprioriteit in mijn project, maar daar gaat het ook al niet om...

Zijn er hier mensen die al met Microsoft Robotics hebben gewerkt, en was het moeilijk//interessant? Is dit pakket van toegevoegde waarde of heeft het echt enig nut om je in dit pakket te verdiepen? Zo op het eerste oog lijkt het me namelijk best veel werk om me in dit pakket te verdiepen. Aan de andere kant lijkt het me wel leuk om me in zoiets te verdiepen. Hier op het forum is er nog geen enkele thread over dit pakket geweest, wat ik wel jammer vind. Is het verder ook mogelijk om de programmatuur die je in dit pakket schrijft, te koppelen aan je eigen software pakket?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Verwijderd

Robotics Studio is nog maar net uit. Ik denk een erg geschikt product om te gebruiken voor je afstuderen. Zeker als je ook het pakket zelf als onderdeel van je afstudeerscriptie neemt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat een pakket als dit zeker toegevoegde waarde heeft, zowel de programmeeromgeving, de ondersteuning voor hardware en de visualisatieomgeving.

We hebben kortgeleden wel een nieuwsje gehad: nieuws: Microsoft heeft Robotics Studio af

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb het zelf even gebruikt, als je je erin verdiept is het niet echt diehard moeilijk maar je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Er zitten behoorlijk wat opties in en je kan er zeker leuk mee spelen. De GUI is vrij ingewikkeld met alle verstopte menu's e.d. vind ik en het programma is zeer zwaar, teminste mijn laptop 1500mhz relt behoorlijk met microsofts framework.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik ben hier ook even mee bezig geweest om het te koppelen aan mijn Lego NXT. Maar ik kreeg het niet binnen een uurtje aan de praat. De tutorial die op de website stond klopte bij mij niet, hij had bestanden nodig die er bij mij niet te vinden waren. Dus ik heb het tijdelijk aan de kant gezet. Eerst volgende vakantie ga ik er maar weer eens mee bezig.

LinkedIn - Collega worden?