Oewa oewa
ja.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Dacht 't wel. Als 't niet werkt, zet Windows ze gewoon weer uit.
Ik vind het wel vervelend altijd dat windows het standaard heeft uitstaan. Snap niet echt waarvoor dat goed is.Op vrijdag 02 februari 2001 21:25 schreef Cochrane het volgende:
Dacht 't wel. Als 't niet werkt, zet Windows ze gewoon weer uit.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Heb je als tweaker je mamaplankje overclock, dan is het even oppassen.
Was aan het tweaken, bordje op 83 Mhz, geen probleem. Oja nog even mijn DMA aanzetten, was dat vergeten. DAAAAG gegevens op harde schijf!!!. Klote gigabyte moederbord
Was aan het tweaken, bordje op 83 Mhz, geen probleem. Oja nog even mijn DMA aanzetten, was dat vergeten. DAAAAG gegevens op harde schijf!!!. Klote gigabyte moederbord
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
zet het alleen niet aan als je al zeker weet dat het toch niet gaat werken... ik had het es voor de grap geprobeerd op mn ouwe p233 met oud mobo zonder udma/33 ondersteuning.. windows startte daarna niet meer op.. in veilige modus had ik de dma van de HD weer uit gezet maar van de CD-rom kon ik het niet meer instellen.. heel vaag.. toen maar windows opnieuw geinstalleerd
Verwijderd
let wel, als je je oude 40-ide kabel gebruikt mag je je DMA aan zetten, maar dan zal je niks merken ...zinloos dus
Om die DMA op je CD-ROM en je HD effectief te laten werken MOET je een 80-conductor kabel gebruiken ipv je gewone IDE kabel ...
Om die DMA op je CD-ROM en je HD effectief te laten werken MOET je een 80-conductor kabel gebruiken ipv je gewone IDE kabel ...
dat is toch alleen voor udma66.. udma33 kan volgens mij wel gewoon met een normale kabel.. tenminstem dat heb ik welOp zaterdag 03 februari 2001 00:30 schreef Skeleton het volgende:
let wel, als je je oude 40-ide kabel gebruikt mag je je DMA aan zetten, maar dan zal je niks merken ...zinloos dus
Aopen cd-rom mot je DMA met een jumper aanzetten (die dingen kunnen btw maar tot UDMA33 en werken dus gewoon op DMA mode met een normale kabel) voor een harddisk geldt dat je het zelf aan moet zetten bij schijfstations onder apparaatbeheer
suc6
suc6
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Dat die aopen cd-unit max ata33 kan maakt toch geen ruk uit. 33Mb/sec kan die toch niet leveren (max model is 52 speed => 52*150 Kb/sec, dus max +/- 7.5 Mb/sec).
Verwijderd
W2K zet 't gewoonlijk zelf aan.
Meeste (oudere) burners kunnen trouwens GEEN DMA!
Die gaan dus 'lekker' in PIO mode.
Inderdaad is dát de reden dat je divXjes zo'n schokkende performance vertonen als je ze in je burner afspeelt. Heel goed gezien.
Meeste (oudere) burners kunnen trouwens GEEN DMA!
Die gaan dus 'lekker' in PIO mode.
Inderdaad is dát de reden dat je divXjes zo'n schokkende performance vertonen als je ze in je burner afspeelt. Heel goed gezien.
Euhm.... er wordt gezegd ja.... en natuurlijk mag dat... maar je kan problemen krijgen. Als je een oude (lees heel oude) harde schijf hebt (zoals een 1 gig-schijfje), bestaat de kans dat je WEL problemen krijgt.Op vrijdag 02 februari 2001 21:21 schreef Trance-Denial het volgende:
Ik lees hier overal dat je de DMA van je harddisk(s) en CDROM lezers moet aanzetten.
IUk heb 't is gechecked en die staan af bij mij (HD & CDROM). Mag ik die zomaar aanzetten??
Is je systeempje maximaal 4 jaar oud, dan kan het vrijwel zeker ZONDER problemen
Ik had een oude brander Philip 3610 die vond dat helemaal niet tof!
Pagina: 1