Zoals zovelen, wil ook ik een nieuwe pc aanschaffen (eind Januari) met als basis een C2D processor en GigaByte GA-965P-DS3P mobo (een enhanced DS3 revisie2 versie), dit om van XP naar Vista te upgraden met een OEM versie.
Daarbij wil ik een SATA DVD brander installeren.
Mijn vraag is, kun je XP of Vista op een RAID0 systeem installeren m.b.v. die SATA DVD speler?
Na 10tallen topics en forums doorgespit te hebben heb ik nog steeds geen rechtstreeks antwoord hierop.
Het blijkt dat je eerst 3rd party SATA drivers (meegeleverd of gedownload bij de mobo-maker) moet installeren voor je XP of Vista op je HD kan installeren?
Ik heb gekozen voor een SATA brander ipv PATA, om de 2 IDE poorten te gebruiken voor 2 HD's uit mijn oude systeem.
Of zit je nog steeds vast (anno 2007
) aan een floppy-drive.
Daarbij wil ik een SATA DVD brander installeren.
Mijn vraag is, kun je XP of Vista op een RAID0 systeem installeren m.b.v. die SATA DVD speler?
Na 10tallen topics en forums doorgespit te hebben heb ik nog steeds geen rechtstreeks antwoord hierop.
Het blijkt dat je eerst 3rd party SATA drivers (meegeleverd of gedownload bij de mobo-maker) moet installeren voor je XP of Vista op je HD kan installeren?
Ik heb gekozen voor een SATA brander ipv PATA, om de 2 IDE poorten te gebruiken voor 2 HD's uit mijn oude systeem.
Of zit je nog steeds vast (anno 2007
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 20:48 ]