Firefox en spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik Firefox nu al ruim 2 jaar en ik heb in die tijd nooit last gehad van spyware/malware. Twee jaar lang heb ik alle bekende anti-spyware progjes gedraaid om mijn PC te scannen. Nooit werd er iets gevonden. Ik heb al die progjes dan ook vorige week van mijn PC verwijderd.

Vraag: wie van de firefox-gebruikers heeft wel eens last van spyware (ik bedoel geen cookies) dus ongewilde troep die op je PC draait? Zo ja, hoe kom je daar dan aan, bepaalde websites bezocht met surfen, klikken op elke email die je ontvangt, messenger? Ben gewoon benieuwd.

Iedereen trouwens nog de beste wensen hè! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haaglander op 04-01-2007 20:07 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik installeer tegenwoordig overal, als mij om hulp gevraagd wordt, Firefox en hoor daarna een stuk minder geklaag over virussen en spy-ware. Zeer opvallend. Zelfs mijn moeder draait nu alweer een paar jaar volledig 'clean'! :)

Zelf heb ik ook geen last meer van viezigheid. Ik heb bij mezelf ook zelfs Java uitgeschakeld om extra weinig kans te maken op rotzooi. Als ik Java nodig heb, zet ik het even aan.

Ik ben dus erg tevreden over Firefox (ook omdat het voor mij gewoon een perfecte browser is) omdat het me een hoop gesjouw naar neefjes en familie scheelt. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Room42 op 04-01-2007 20:14 . Reden: Jij ook de beste wensen, maar dat geldt voor elk mens! ;) ]

Koop al mijn ads!

• Joep
  • Laatst online: 25-07 15:04
Ik krijg geen troep op m'n pc door Firefox, maar door msn. Toen ik IE nog gebruikte had ik daar best wel last van. Nu dus niet meer, maar als ik scan met hitman pro ontdekt hij toch nog troep.

[ Voor 25% gewijzigd door Joep op 04-01-2007 20:23 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Spyware hoeft alleen niet altijd via je browser binnen te komen (gebeurt ook met IE niet zomaar). Vaak komt het door duistere tooltjes of 'freeware' die van alles mee installeren. Of spul dat je binnenhaalt via P2P-programma's (cracks e.d.). Daarom heb ik nog wel een virusscanner op de achtergrond draaien (die praktisch nooit heeft hoeven aanslaan). Ook staat er nog ergens een anti-spywareprogramma op mn harde schijf voor het geval ik iets vermoed of gewoon periodiek even een scannetje uitvoeren als ik daar zin in heb ;) (doe ik maar heel zelden).

• Haaglander
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:22:
Spyware hoeft alleen niet altijd via je browser binnen te komen (gebeurt ook met IE niet zomaar). Vaak komt het door duistere tooltjes of 'freeware' die van alles mee installeren. Of spul dat je binnenhaalt via P2P-programma's (cracks e.d.). Daarom heb ik nog wel een virusscanner op de achtergrond draaien (die praktisch nooit heeft hoeven aanslaan). Ook staat er nog ergens een anti-spywareprogramma op mn harde schijf voor het geval ik iets vermoed of gewoon periodiek even een scannetje uitvoeren als ik daar zin in heb ;) (doe ik maar heel zelden).
Ik zet JAVA ook meestal uit, behalve als ik het voor sommige sites nodig heb.

Als ik met P2P iets download scan ik eerst het bewuste bestand alvorens het te openen.

Ik heb geen antivirus programma op de achtergrond draaien, ik scan mijn computer wel 1x per maand op virussen of wanneer ik 'onraad' bespeur (is nog nooit het geval geweest).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Hier nog een tevreden Firefoxgebruiker ;)

Vroeger, toen er op de PC van m'n ouders nog geen Firefox gebruikt werd, was het ook iedere week raak met spyware. Maar een tijdje geleden heb ik ze zover kunnen krijgen om over te stappen op Firefox en sindsdien raakt dat apparaat nauwelijks meer geinfecteerd met spyware. Dat maakt het leven voor mij een stuk makkelijker :P

Ik download verder ook zooi van P2P-netwerken (ook cracks en ISO's), maar mijn PC heeft tegenwoordig nooit meer last van spyware of virussen. Sporadisch gebruik ik eens een online virusscanner of download ik Spybot S&D, maar die vinden nooit iets.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 18:23
Ik heb een jaar firefox gebruikt, nooit last gehad van spyware.

Ik heb veel langer IE6 gedraaid en ook nooit last gehad van spyware.
Ik draai nu IE7 en heb nog nooit last gehad van spyware.

Via P2P download ik alleen muziek.
Cracks doen we niet aan. En anders usenet.

Toch draait NOD32 hier wel altijd, maarja.. dat vergeet ik meestal.

Verwijderd

Voordat ik FF gebruikte had ik wel eens last van spyware.Nu ik met FF werk, heb ik er nooit meer last van.Ik vond het al raar toen ik mijn pc wel weer eens wilde scannen op spyware, dat ie niks vond.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het installeren van spyware is/was voor een groot deel te wijten aan het feit dat in IE6 het "automatisch installeren van programma's" aanstond.
Aangezien dit in FireFox (en Opera en IE7) niet het geval is, lijkt er daardoor minder spyware binnen te komen.
Ik gebruik alle drie de browser door elkaar en heb nooit last van spyware (ook niet toen ik nog IE6 gebruikte). Maar omdat nu alleen aan de suprioriteit van FF te wijten vind ik wat ver gaan.

Leuk leesvoer...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1