pc krijgt geen verbinding met router

Pagina: 1
Acties:

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hey allemaal...

gisteren was ik met een laptop (windows xp) bezig op internet. Hij liep vast, ik startte de laptop opnieuw op, en toen deed internet het plotseling niet meer.

De lan verbinding (bekabeld) kreeg geen ip adres meer via dhcp. Ik de kabels gecheckt, andere gebruikt etcetera, maar niets resultaat.
Ik heb een allied-data copperjet 816-2p router en een merkloze 5poorts switch.
De andere pc's en laptops die aangesloten zijn doen het wel, alleen mijn laptop krijgt geen verbinding.

Ik heb in de router al wat geklooid, onder andere een backup van een paar maanden geleden teruggezet. De kabels en aansluitingen die bij andere pc's wel werken doen het bij mijn laptop niet.
Daarom moet het dus aan de laptop liggen, en niet aan de router of switch (correct me if i'm wrong)

Wat ik op mijn laptop al heb geprobeerd:
- terugzetten naar herstelpunt 2 dagen geleden
- driver van lan-kaart opnieuw installeren
- verbinding herstellen (ipconfig /release en /renew)
- lan verbinding uit en inschakelen
- hele harde schijf scannen
- vast ip adres instellen met router en die bij de lan-verbinding ook instellen
- lan verbinding weer terug op dhcp
- bij de lan-verbinding de microsoft client voor netwerken en bestands en printerdeling verwijderen en opnieuw installeren

Alles had hetzelfde resultaat: "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" en geen ip adres van de router, dus ook geen internet of verbinding met iets.

Zopas merkte ik dat de netwerkkaart ook totaal geen onderscheid meer maakt of er wel of niet een kabel in zit :? . Dus als ik de kabel er uit haal, geeft hij ook geen 'kabel niet aangesloten' melding ofzo, maar nog steeds dezelfde "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Ik ben nogal ten einde raad, ik weet werkelijk niets meer te verzinnen.
Wie heeft een idee? Meer informatie kan ik geven als het nodig is.

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hij doet het weer...

vandaag na een nachtje slapen werkte het plotseling weer naar behoren. Ik heb niets veranderd, dus waar dit aan lag is me een compleet raadsel. Ik hoop dat het niet weer voorrkomt... :|