Toon posts:

Club3D Theatron DD 7.1 of Terratec Aureon 7.1

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe speakerset kopen (logitech z-5400) maar daarbij wil ik gebruik gaan maken van de optische ingang.
Ik ben hiervoor aan het twijfelen tussen de Club3D Theatron DD 7.1 of Terratec Aureon 7.1
Graag hoor ik jullie ervaringen hierover, zodat ik een keuze kan maken.
Ik game met mijn pc maar luister ook redelijk vaak muziek.

Prijzen 4Launch:
Club3D Theatron DD 7.1 € 44,50
Terratec Aureon 7.1 € 55,50

Specs:
AMD A64 X2 AM2 2200BOX4200+ 1MB
Asus M2N nForce 430 MCP, SATA2 RAID, GLAN
Kingston 2x512MB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Asus256 D3 X EN7600GT 2DHT
Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500YS
OCZ Powersupply Modstream 450W
Asus 16x AT DVD-E616A3
Asus DRW-1608P3S

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:22
Warom niet de terratec 7.1 PCI met DLL. Dan heb je teminste in games ook nog dolby via je glasvezel. En het kaartje is ook maar 50 euro.

pricewatch: Terratec Aureon 7.1 PCI

Verwijderd

Topicstarter
die bedoelde ik ook eigenlijk met terratec aureon 7.1
wat is dll?

Verwijderd

stomme vraag maar zijn de bijde kaarten niet uitgerust met de zelfde audio chip?
dan maak het niet uit welke je neemt namelijk

• kippy
Er zijn meerder terratec aureon 7.1 (Firewire/PCI/Space/Universe) kaarten. De PCI is de enige met DDL (doby digital live). Met DDL kun je analoge 5.1 signalen omvormen naar AC3 streams, op die manier kun je dus nog je 5.1 games via glasvezel spelen. Met andere geluidskaarten kan dat namelijk niet, dan houd je in games 2.0 over via glasvezel.

Dus als je wel eens een game speeld zou ik de terratec aureon 7.1 PCI kopen. Voor de rest zul je weinig verschil merken tussen de club3d en de terratec.

EDIT
Ben een beetje dom geweest om niet ook even goed naar de club3d te kijken. En die heeft idd ook DDL. Dussssss, uuuh ja....... Dan zou ik toch voor de terratec gaan van wegen et merk... Zou dan ook niet echt een andere reden kunnen verzinnen.

[ Voor 20% gewijzigd door kippy op 08-01-2007 19:50 . Reden: typo ]

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 07:49
kijk even naar de drivers. Ik dacht dat er geen vista drivers voor de Terratec zijn. Verder kan ik alleen wat over die Terratec zeggen.
Ik heb een Aureon 7.1 Firewire, en het geluid is echt subliem. Ik heb ook een Creamware Pulsar geluidskaart (toen 1300 euro) en ik hoor het verschil totaal niet. Ik luister met profi monitor speakers in de studio. In de Terratec zit dacht ik een envy chip, die bekend staat om zijn uitstekend geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door terracide op 07-01-2007 13:58 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
terracide schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:57:
kijk even naar de drivers. Ik dacht dat er geen vista drivers voor de Terratec zijn. Verder kan ik alleen wat over die Terratec zeggen.
Ik heb een Aureon 7.1 Firewire, en het geluid is echt subliem. Ik heb ook een Creamware Pulsar geluidskaart (toen 1300 euro) en ik hoor het verschil totaal niet. Ik luister met profi monitor speakers in de studio. In de Terratec zit dacht ik een envy chip, die bekend staat om zijn uitstekend geluid.
In feiten zijn het allemaal onboard chips op een kaartje geplakt :). Ik denk dat ik van de geluidskwaliteit nog niet echt de hoogste verwachting heb. En daarbij deze kaarten hebben altijd een latency er in gebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:40:
EDIT
Ben een beetje dom geweest om niet ook even goed naar de club3d te kijken. En die heeft idd ook DDL. Dussssss, uuuh ja....... Dan zou ik toch voor de terratec gaan van wegen et werk... Zou dan ook niet echt een andere reden kunnen verzinnen.
wat bedoel je hier precies mee, vanwege t werk?

• kippy
typfoutje van mijn kant. werk/merk, ag ja. Dus van wegen het merk zou ik toch voor de terratec gaan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Dolbu Digital is ook niet alles, bitrate ligt vrij laag en zou voor muziek sowieso niet m'n eerste keus zijn. Ik was zelf 1 van de eerste in NL met zo'n DDL live kaart en was er absoluut niet van onder de indruk. Had m'n Audigy2 ZS analoog met 3 kabels aangesloten op m'n Pioneer VSX-D711 receiver en dit gaf een veel helderder geluid.
Persoonlijk zou ik gewoon een Aureon 7.1 kopen, deze analoog en digitaal aansluiten(voor als je DVD's wilt kijken via de ingebouwde DD-decoder)

Verwijderd

Topicstarter
@mad-dog
ik snap nu ff niet meer wanneer ik het analoge signaal moet gebruiken en wanneer t digitale

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 04:08:
@mad-dog
ik snap nu ff niet meer wanneer ik het analoge signaal moet gebruiken en wanneer t digitale
Simpel voor eax moet je analoog nemen (kan niet via digitaal) (creative)
Dts en dolby digital via digital voor een dts versterker.
Dts en dolby digital via analoog (sommige versterkers hebben 5,1analoog ingangen)
Dts en dolby digital via analoog met 5.1 speakers setjes

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 04:08:
@mad-dog
Voor muziek, games en Xvidjes zonder AC3 track zou ik persoonlijk analoog gebruiken. Voor DVD's met DD5.1/DTS zou ik em digitaal aansluiten

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 07:49
Termi schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:15:
[...]

In feiten zijn het allemaal onboard chips op een kaartje geplakt :). Ik denk dat ik van de geluidskwaliteit nog niet echt de hoogste verwachting heb. En daarbij deze kaarten hebben altijd een latency er in gebouwd.
eh.. deze chips zijn nergens onboard te vinden en die latency is niet ingebouwd.... de terratec heeft echt Asio drivers die nog best goed zijn. Ik haal met firewire ongeveer 4 MS... das echt heel weinig.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties allemaal, ik heb vandaag de terratec aureon 7.1 pci opgehaald
er mag een slotje op
Pagina: 1