Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HDD] Creative Zen NX 30Gb, upgraden naar 100+GB ?

Pagina: 1
Acties:

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar jaar een Zen-NX 30GB van Creative, nog steeds naar tevredenheid.

Ik wil de Harddrive gaan upgraden, en ben op zoek gegaan naar antwoorden en how-to guides online.

Dit is het enige concrete dat ik vond: http://www.nomadness.net/...topic&topic=2360&forum=24

Ik meen me te herinneren ooit een how-to te hebben gelezen met photo-guide, weet iemand de link dan hoor ik dat graag.

Verder las ik dat de Zen (NX ? was niet duidelijk) een limit heeft voor 10.000 songs, verder geen info over kunnen achterhalen. Iemand een idee of dit voor de NX het geval is ?

Standaard heeft de zen-hdd een buffer van 8MB, ik denk aan een 16MB drive van ongeveer 100Gig, maar vraag me af of dat door de player ten volle wordt benut (vanuit de software/firmware)

Ervaringen van hen die eerder hun Zen NX (of Xtra etc) hebben geupgrade zijn van harte welkom !

Thanks !

Promoter of no cheats and fair play

• langgelee2002
Toch nog gevonden, geduld blijkt een schone zaak.

http://www.blurbdesigns.com/ZenUpgrade/index1.htm

Het is me echter nog steeds niet duidelijk of een buffer van 16MB effect heeft.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk het wel. Dan kan ie immers meer in de buffer gooien waardoor de hdd minder hoeft op te spinnen.

• langgelee2002
Dat is ook mijn idee, ik lees echter tegengestelde berichten. Ook mbt het type harddrive; 5400 vs 4200 toeren, welk merk etc. Er kan niet zomaar een willekeurige hdd in worden gezet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hmm, daar had ik nog nooit van gehoord eigenlijk, dat dat uitmaakte. Ik kan me wel voorstellen dat het meer energie slurpt, zo'n hdd met een hoger RPM.