[VDub] MP4 bestand openen -> MPEG parser fout

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb weer eens hulp nodig. Ik heb een bepaald .MP4 videobestand met een bepaalde inhoud die door een zeker Al Gore wordt gevuld, dit bestand is 782 MB groot.

Als ik het bestand afspeel in MPC dan zegt ie dat het een MPEG4 video is en GSpot laat het volgende zien:
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/6553/gspotzv7.jpg

Als ik de file in VirtualDubMod wil openen krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/2994/vdubjy9.jpg

Wat ik wil is de film op mijn standalone DVD speler afspelen die ook Divx / sommige Xvid aan kan. Hiervoor moet ik de film iig opdelen en evt reëncoderen, dit is niet zo erg, maar dan moet ik er wel in kunnen komen.

In WinAVI hercoderen naar MPEG2 lukt in ieder geval, heb net even op m'n dvd speler geprobeerd. Maar de speler maakt er automatisch full screen van, en 16:9 -> 4:3 is niet wenselijk. Dus dat is ook geen oplossing. Naar AVI (divx) coderen en voortijdig afbreken levert geen speelbare avi op..

Weet iemand wat ik kan doen?

Ik ben dus fjboere, m'n broertje is ingelogd blijkbaar ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mrfunk op 04-01-2007 18:34 ]

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Zo nu onder m'n eigen account.

Na 2,5 uur ben ik er uit wat het makkelijkst is. Voor een evt. volgende keer en voor andere mensen:
Ik heb in WinAVI de 'naar dvd/mpeg2' aangeklikt en vervolgens PAL en 16:9 geselecteerd, hierdoor zijn er zwarte balken in de video gekomen (boven/onder) maar de resolutie is 720x400 gebleven. Mijn DVD-speler sized dit dan naar full screen en dan is het zichtbare stuk dus weer van goede aspect ratio. Ik heb 3x 700mb geselecteerd (wat 2x 700 en 1x 400 werd, maar goed)

Het mooie is dat hij het nu doet en dat ik weet hoe het moet. Het slechte is dat ik waarschijnlijk zo'n 100 horizontale pixellijnen ben kwijtgeraakt door de zwarte balken, maar goed, het is te kijken en de betreffende film is LOTR dus doet ie het wel voor me :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij herkent VirtualDub uberhaubt geen .mp4 bestanden.