[pc card in cisco blade router]

Pagina: 1
Acties:

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
aangezien mijn vorige topic gesloten is ivm onvoldoende onderbouwing hier de correcte onderbouwing:

voor het beheer van een cisco router heben we een software tool die echter alleen draait onder windows xp met .NET.

hiervoor zou dus een extra computer nodig zijn.

het zou erg mooi zijn als we deze software op een pc-card kunnen zetten die we in een cisco router blade kunnen pluggen. met alles op bijv. flash geheugen oid. (ipv hd)

mijn vraag is dus of iemand weet of een dergelijke kaart bestaat. en of dit mogelijk is.
kortom:

"is er een kaart die windows xp kan draaien, en die ik in een cisco router kan steken?"

specs:

minimaal pentium 3 800 mhz.
minimaal 512 mb geheugen.
minimaal 3 gig hd/flash
netwerk inferface 10/100 mbit.

mocht er nog meer info nodig zijn. laat even weten wat je nodig hebt.
dan zet ik het erbij. dit is alles wat ik zo kan bedenken.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan ook een aparte pc bouwen met minder verbruik...

Complete pc's op pc-card zijn er niet volgens mij, alleen pci PC's maar die gebruiken de pci bus alleen voor stroom...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is nog steeds een erg karige topicstart...

- wat voor insteekslots heeft die Cisco router exact?
- wat zegt www.cisco.com erover?
- P3-800 en 512MB als minimum zijn wel erg riante eisen voor een simpele beheerstool, zelfs onder WinXP. Wat doet die tool dan allemaal dat je dat nodig hebt en dat een simpele Geode (MediaGX) onder WinXP niet zou voldoen?
- stel dat dit niet lukt, wat zijn je alternatieven (ipv .Net iets anders wat wel gewoon vanuit IOS ondersteund wordt, toch bak erbij, de beheerstool op andere server draaien en de router ermee op afstand beheren)

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een PCMCIA flashkaart heeft geen rekenkracht, puur opslag. dus daar draait geen besturingssysteem op.
Een Cisco router draait een of ander unix achtig OS.
Mocht je die tool daar in kunnen verwerken, dan zou je het op die manier kunnen beheren.
Dat betekent wel dat je heet Cisco IOS zal moeten verbouwen, plus dat je rekening moet houden met de rekenkracht die die router bevat. Dat zal niet bijster veel zijn. Waarschijnlijk zelfs net genoeg voor wattie hoort te doen, routeren.

Anyway, Hoe beheer je nu? Welke tool gebruik je? Als het gewoon een SNMP gebaseerd programma is zijn er zat alternatieven, ook alternatieven die op een simpelere PC kunnen draaien.
Ik snap ook niet dat je van die PC af wil... je zal toch op een of andere manier de beheer software moeten bedienen dmv toetsenbord en scherm.

Mocht de PC je teveel energie zuipen ofzo (hoewel ik me daar niks bij voor kan stellen, zo zuiperig is een P3 niet) dan kan je altijd nog gaan voor een Via Epia.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?