Toon posts:

msi k7n2g reageerd nergens op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een msi k7n2g staan die nergens meer op reageerd.
De voeding heb ik gecontroleerd door de licht groene met grnd kort te sluiten en alles komt tot leven(hdd cd-rom etc.).
Condensatoren en stekkers visueel gecontroleerd en zie niets bijzonders.
De klacht was dat er steeds vaker op de aan/uit knop gedrukt moest worden gedrukt om de pc te starten tot het moment dat ie helemaal niet meer startte.
Iemand bekend met dit probleem? of opties om te controleren.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Al geprobeerd in te schakelen door de 2 pinnetjes op je moederbord voor power te verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik al geprobeerd maar geen resultaat

Verwijderd

Volgens mij stond de k7 serie van msi er om bekend dat ze er na 3 jaar mee ophouden. ik heb er in iedergeval 2 kapot gehad.
Dat waren trouwens niet de zelfde als jij hebt.
Ik kreeg aan de hand van de ledjes te zien dat de processor stuk was maar het moederbord was beide keren dood.
Het hoeft niet zo te zijn hoor mare ik zou het eens proberen met een ander mobo of met een andere voeding.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook al een hoop gelezen over de "kwaliteiten" van msi. Deze mobo beschikt jammer genoeg niet over die ledjes dus je kan nog minder zien wat er aan de hand is. De voeding heb ik ff meegehad naar de winkel en daar zeiden ze dat er zo niet echt wat aan de hand was met dat ding en ik krijg er zelf ook spanning op dus verwacht niet dat dat het is en een andere heb ik zo ook niet voorhanden. Andere mobo lijkt me ook niet echt de oplossing want dan doet ie het daarmee ,en dan? Het is juist de bedoeling om deze aan de praat te krijgen al zal het wel lastig worden denk ik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:28:
Volgens mij stond de k7 serie van msi er om bekend dat ze er na 3 jaar mee ophouden. ik heb er in iedergeval 2 kapot gehad.
Dat waren trouwens niet de zelfde als jij hebt.
Ik kreeg aan de hand van de ledjes te zien dat de processor stuk was maar het moederbord was beide keren dood.
Het hoeft niet zo te zijn hoor mare ik zou het eens proberen met een ander mobo of met een andere voeding.
Succes
Dat was met de K7T serie voornamelijk te wijten aan brakke elcos (waar MSI zelf weinig aan kon doen).

Verder zou ik zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daar staan zat bruikbare tips in.

Verwijderd

Topicstarter
Verder zou ik zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daar staan zat bruikbare tips in.
Die heb ik al doorgespit enzo ben ik tot mijn bevindingen gekomen had eigenlijk de stille hoop dat iemand nog een laatste red middel wist. Maar word toch nieuw mobo denk ik

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Toch de hoop nog niet opgegeven heb alles weer in elkaar gezet en met de stekker gemonteerd de licht groene naar grnd gebrugd en wat denk je, starten lopen. Kan er ook software matig iets met het aan uitschakelen zijn?

oh ja schakelaar heb ik getest en werkt.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
ok ik ben eruit heb dus alles weer opgebouwd de pc keihard gestart met een draadje, windows laten booten alles weer netjes afgesloten. Daarna weer op de power knop gedrukt en hij start gewoon weer. En zo is het dooie loederbordje weer gereanimeerd.

Dank voor de reply's

Opgelost
Pagina: 1