AppZapper, AppDelete of CleanApp

Pagina: 1
Acties:
  • 1.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze 3 programma's gevonden om programma's mee te uninstalleren. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring met deze programma's hebben en mij kunnen vertellen welke het meest effectief is. (of hoe effectief het programma is dat je hebt geprobeert :9 )

Even een paar linkjes:

AppDelete: http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete

AppZapper: http://www.appzapper.com/

CleanApp: http://www.synium.de/cleanapp/index.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Eigenlijk doen ze alleen zoeken naar prefs etc met zelfde soort naam.

Appzapper heeft ook nog wat wazige opties, maar is ook niet gratis..
Hij geeft duidelijk aan wat ie vind en je kan dan aanvinken of ie het moet verwijderen.. heb er wel eens iets verkeerds tussen zien staan..

geen ervaring met rest.. maar zal wel niet veel schelen.. niet echt geld waard als er gratis varianten zijn.. denk ik..

[ Voor 47% gewijzigd door kaassouffle op 04-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik gebruik al enige tijd AppZapper -- voor 8 euro kon ik moeilijk "gekloot" zijn.
Doet wat het moet doen.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het gewoon handmatig door met Spotlight naar het bestand te zoeken :)

Als ik bijvoorbeeld naar EasyBatchPhoto spotlight, dan krijg ik EasyBatchPhoto.app en EasyBatchPhoto.plist , als ik allebei de files weggooi is het programma ook echt weg. En als ik alleen de .plist file weggooi word mijn trial gereset, al ben ik dan wel mijn settings kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik AppZapper, handig programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
appzapper ziet er wel handig uit idd, maar had geen zin om daar geld in te stoppen. Gebruik nu appdelete, en dat doet waarschijnlijk precies hetzelfde, alleen minder flitsend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Cleanapp heeft op 1 of andere manier m'n osx gesloopt, gebruik nu Appdelete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
Gebruik AppDelete, al een tijdje en heel tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appdelete en appzaper gebruik ik. Appzaper vind ik het voordeel dat je ziet wat er gedelte word. voor de rest werken ze het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik gebruik AppDelete al een tijdje en ben erg tevreden!

Daar zie je trouwens ook wat er gedelete is..Er wordt per App een speciale verzamelfolder in de Trash gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, AppDelete klinkt goed en is nog gratis ook! Ik was even bang dat die andere 2 wat effectiever werkten, maar ben blij dat dat uit de wereld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Ja je bereikt hetzelfde door de appnaam ff in een search box te gooien, zie je waarschijnlijk ook 3 items, de 'application support' folder van de app, de app zelf en de plist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je een half uurtje besteed aan hoe OSX applicatie preferences wegzet heb je geen programma nodig :) dan doe je t handmatig. Ook kan je met de terminal zoeken naar bestanden die je met spotlight niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Maar begrijp ik hier nou dat er in OSX geen automatische manier is om applicaties te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

htf99 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:49:
Maar begrijp ik hier nou dat er in OSX geen automatische manier is om applicaties te verwijderen?
jawel, namelijk de .app naar de prullenbak slepen. Klaar.
Alleen blijven dan bij _sommige_ programma's nog wat bestanden zoals een .plist achter. Niet dat die heel erg veel kwaad doen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

htf99 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:49:
Niet alle apps hebben een goede uninstall functie. Je kan in osx wel apps verwijderen, alleen blijft er soms wat rotzooi (configfiles etc) achter. Met het gebruik van genoemde programma's ga je dat tegen. Veel zal denk ook al in leopard geregeld zijn.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

troxx schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Niet alle apps hebben een goede uninstall functie. Je kan in osx wel apps verwijderen, alleen blijft er soms wat rotzooi (configfiles etc) achter. Met het gebruik van genoemde programma's ga je dat tegen. Veel zal denk ook al in leopard geregeld zijn.
Denk het niet. Het is een feature. Als je het programma later weer installeerd dan vind je je oude instellingen namelijk weer terug. Bovendien is het niet zo dat deze config files de snelheid van het OS zo negatief beinvloeden als een vol register bij Windows.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sja, dat je er trials mee kan resetten is leuk meegenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik heb zelf CleanApp waar ik heel tevreden mee ben ik had eerst op advies van het boek:
http://www.bol.com/nl/p/n...01004004725732/index.html
AppZapper geprobeerd...

Alleen was ik daar niet heel tevreden over ben ik gaan verder zoeken ben ben ik blijven hangen bij
http://www.synium.de/products/cleanapp/index.html

En bevalt me uitstekend probeer het zelf maar en maak dan daar uit eigen oordeel er van.

Het is gratis en het is in het Nederlands wat wil je nog meer :)

Havelock ==> Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Havelock schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 05:25:
Ik heb zelf CleanApp waar ik heel tevreden mee ben ik had eerst op advies van het boek:
http://www.bol.com/nl/p/n...01004004725732/index.html
AppZapper geprobeerd...

Alleen was ik daar niet heel tevreden over ben ik gaan verder zoeken ben ben ik blijven hangen bij
http://www.synium.de/products/cleanapp/index.html

En bevalt me uitstekend probeer het zelf maar en maak dan daar uit eigen oordeel er van.

Het is gratis en het is in het Nederlands wat wil je nog meer :)

Havelock ==> Sebastian
Cleanapp is zeker niet gratis. Groot voordeel is de deamon die bij houd welke bestanden een programma aan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
En wat vinden jullie van apptrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik AppCleaner. Gaat al jaren goed! :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

* Darkstar gebruikt ook AppCleaner. Gratis en werkt perfect. Met (de trial van) AppZapper had ik wel eens een probleempje, dus wou ik er liever niet voor betalen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Appdelete is niet gratis meer en werkt ook niet goed meer.
Wil veels te veel weggooien bij mij.. :(
Jammer, het was een lekker simpel en effectief progje in een vorige versie.

edit: Apptrap ga ik eens uitproberen, ziet er perfect uit! :)

[ Voor 15% gewijzigd door nilski op 30-01-2010 22:21 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik AppZapper. Versie 1 werkte perfect totdat e.e.a. niet soepel meer ging i.c.m. Snow Leopard.
Toen overgestapt naar AppCleaner. Is gratis en werkt ook goed.

Afbeeldingslocatie: http://maquecitos.files.wordpress.com/2009/02/appcleaner.png?w=128&h=128

Totdat recentelijk AppZapper met een update kwam en de licentie nog steeds geldig was. Dus nu weer terug naar AppZapper.

Ze doen allemaal min of meer hetzelfde. Het ene programma bied wat meer opties dan de andere.
Zo is er bijvoorbeeld ook Clean My Mac. Die is wel een stuk uitgebreider overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Pendora schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Cleanapp is zeker niet gratis. Groot voordeel is de deamon die bij houd welke bestanden een programma aan maakt.
Kwam ik later ook achter dat het niet gratis was maar toen had ik hier al een poost geplaatst.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

THE_BASE schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:12:
Ik gebruik AppCleaner. Gaat al jaren goed! :)
Same here, nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1